Solucja - Sekiro poradnik
Prolog
Po openingu przejmiesz kontrolę nad głównym bohaterem, shinobim nazywanym Wilkiem. Podnieść przedmiot, który znajduje się nieopodal. Dowiesz się z niego, że powinieneś udać się do wieży, gdzie znajduje się twój pan, Kuro. Ruszaj przed siebie (w studni znajduje się zalany wodą tunel, ale na razie nie możemy go pokonać).
Po drodze zapoznasz się ze sterowaniem: skokiem, skokiem z odbiciem od ściany, przyklejaniem się do ścian (zwróć uwagę na charakterystyczne jasne ślady; przylgnąć do ściany lub zwisać z krawędzi można właśnie miejscach, w których te występują) i skradaniem.
Ukryj się w trawie, gdy w końcu do niej dobrniesz, ponieważ tuż obok znajdują się strażnicy (można ich podsłuchać; patent bywa często przydatny, więc korzystaj z niego). Trzymaj się bliżej ściany, by nie zostać dostrzeżonym, przejdź przez dziurę pod budynkiem i podążaj jedyną możliwą drogą. Dojdziesz do ściany: opuść się przy krawędzi i pokonaj przepaść. Idź dalej. W końcu znajdziesz się przy wspomnianej wieży. Dostań się do środka przez dziurę w ścianie.
W środku spotkasz Kuro, od którego otrzymasz miecz Kusabimaru, a także Tykwę leczniczą - przedmiot służący do regenerowania zdrowia (musi zostać uprzednio dodana do przedmiotów podręcznych). Na piętrze można zaś znaleźć Granulkę.
Nasze nowe zadanie polega na znalezieniu przejścia pod mostem. Tym razem walk już nie unikniemy. Po opuszczeniu budynku pierwszego strażnika możemy wyeliminować po cichu (pojawi się na nim czerwony punkt informujący o takiej możliwości). Zaalarmuje to jednak drugiego, z którym trzeba się zmierzyć twarzą w twarz.
Zejdź po schodać i eliminuj kolejnych strażników - albo po cichu (jeśli się da), albo twarzą w twarz. Gdy dojdziesz do wielkiej bramy, spróbuj odciągnąć jednego z dwóch strażników (np. tego po lewej), a następnie załatw drugiego. Za bramą znajduje się kolejnych dwóch - jednego pokonaj z zaskoczenia.
Kawałek dalej natkniesz się na pierwszego minibossa.
Boss: Dowódca Shigenori Yamauchi
ardzo prosta walka, której celem jest zapoznanie nas z podstawami systemu walki. W tym konkretnym przypadku z blokowaniem i parowaniem. Słowem, po wykonaniu bloku w odpowiednim momencie (tj. w chwili, gdy atak przeciwnika ma nas sięgnąć) staraj się wykonać kontruderzenie, zaś przy nadarzających się okazjach zasypuj rywala atakami. Jest on generalnie dość wolny. Jeśli wszystko będzie przebiegać bez problemów, nabijesz Yamauchiemu posturę, a co z tym idzie – zyskasz możliwość wykonania śmiertelnego ciosu. Żeby wygrać, należy wykonać takie dwa.
Nagroda: 1x Granulka
Brama jest zamknięta od drugiej strony, więc nie możesz jej pokonać. Wybierz drogę przy ścianie i podązaj przed siebie (po drodze znajdziesz popiół, który rozprasza nieprzyjaciół). Wkrótce znajdziesz się przy moście. Wespnij się na niego.
Przechodząc pod mostem natkniesz się na niewielką postać w kapeluszu. Wbrew pozorom nie jest ona bezbronna (na późniejszym etapie jej pobratymców spotkamy nie raz), dlatego uważaj, by np. nie spaść z większej wysokości. Po wszystkim spuść się po drugiej stronie i schodź coraz niżej, aż dojdziejsz do drzwi. Teraz będziesz mógł wezwać Kuro.
Po chwili znajdziejsz się na łące. Dojdzie tam do walki z Genichiro Ashiną, którą najpewniej przegrasz (choć teoretycznie można wygrać). W jej wyniku Wilk straci rękę.
Scena ta zwieńczy prolog.