Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry

Głębiny w Ashinie, Ukryty las i Wioska Mibu

Enkidou | 31.03.2019, 23:00

Głębiny w Ashinie - Sekiro poradnik

Do podziemi Ashiny można się dostać na dwa sposoby:

1) Odwiedzając lokację Zbiornik w Ashinie znaną z prologu i udając się do studni, gdzie rozpoczynałeś grę. Przy pierwszym posążku w lokacji Zamek w Ashinie cofnij się trochę na zwodzony most, przeskocz na drugą stronę zaczepiając się o drzewo i zabij strażnika na kolejnym moście. Otrzymasz klucz otwierający drzwi do zbiornika. Z mostu możesz też zeskoczyć, by skrócić sobie drogę (to ten sam most, pod którym przechodziłeś w prologu).
2) Pójdź do Opuszczonego lochu (wejście do niego znajduje się w budynku za mostem, na którym zabiłeś strażnika, żeby uzyskać klucz). Zejdź na jego dolny poziom. W jednej z bocznych odnóg znajduje się przejście prowadzące do opcjonalnego bossa Wojownika Shichimen. Jeśli go pokonasz, będziesz mógł kontynuować podróż.

Proponujemy tę pierwszą opcję. Wojownik Shichimen wymaga bowiem posiadania Boskiego konfetii, przedmiotu, który na tym etapie zmagań jest przedmiotem raczej deficytowym.

W studni także czeka jednak na ciebie boss.


Boss: Samotny cień, fechmistrz

Posiada ona dwa paski energii, choć jeden możemy mu uszczknąć zadając śmiertelny cios (należy spaść na niego z dziury w ziemi).

Przede wszystkim przeciwnik jest bardzo szybki, przydają się więc shurikeny i wmontowania włócznia, którą można mu zadać obrażenia z większego dystansu. Jego specjalny atak (kopniak) można skontrować kontrą Mikiri, co znacząco nabija posturę. Poza tym bez udziwnień: dobrą metodą jest umiejętne blokowanie i zbijanie ciosów, a także używanie narzędzi protezy: petard i dyszy ogniowej.

Zaleca się trzymanie blisko fechmistrza. Latanie w tę i we tę sprawia, że kamera w tak niewielkim pomieszczeniu niespecjalnie sobie radzi.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny, 1x Złom magnetytowy


Tym razem dostań się do zalanego tunelu. Dzięki lince z hakiem będziesz mógł wskoczyć wyżej. W ten sposób przedostaniesz się do Opuszczonego lochu. Zważając na jaszczurki (można się ich łatwo pozbyć shurikenami), wskocz na półkę niżej, ale uważaj, by nie spaść na najniższy poziom, gdzie przebywa Wojownik Shichimen. Kawałek dalej czeka posążek rzeźbiarza.

Biegnij dalej. Po przebyciu krótkiej drogi dojdziesz do przepaści, przy której siedzi starsza kobieta wypowiadająca tajemnicze słowa. Rzuć się w nią, a gdy pojawi się odpowiedni symbol, użyj linki z hakiem, żeby wskoczyć na niewielką półkę skalną.

Skacząc po kolejnych półkach dotrzesz w końcu do dziury ziemi, w której okolicy czeka zombiak. Wskocz do niej. Niedaleko ulokowano następny posążek rzeźbiarza.

Wkrótce dostaniesz się do dużej lokacji o nazwie Trujące rozlewisko - w niej również znajduje się posążek (mniej więcej na przeciwległym końcu rozlewiska przy posągu Buddy). Poza tym przebywa w niej też opcjonalny boss - Wężooka Shirahagi, która dysponuje bronią palną i bardzo dobrym wzrokiem, dzięki czemu jest w stanie dostrzec Wilka z dużych odległości.

Masz dwie możliwości związane z Shirahagi: albo ją ominąc i kontynuować podróż, albo walczyć. W jednym i drugim przypadku należy udać się do tutejszego posążka (uwaga na niemal wszechobecną zieloną trującą substancję), przy czym jeśli chcesz walczyć, zabij dwóch strażników przebywających koło szałasu (niedaleko checkpointu). Należy to zrobić: najpierw załatw tego stojącego, potem siedzącego. Da to sposobność zadania śmiertelnego ciosu Shirahagi.

Niezależnie od podjętej decyzji podążaj tunelem.

Widoczne ślady krwi mogą być złowróżbne, ale nie muszą. Jeśli odwiedzasz podziemia Ashiny przed uporaniem się z bossem z Zatopionej doliny, w dużym pomieszczeniu przed tobą nie stoczysz walki. Jeżeli jednak już go zatłukłeś, spodziewaj się rewanżu. Dla tych, którzy podążają zalecaną drogą, tożsamość bossa może być pewnym spoilerem, dlatego zainteresowanych strategią odysłamy na stosowną podstronę.

Idź przed siebie. W końcu trafisz do Ukrytego lasu.

Ukryty las - Sekiro poradnik

Ukryty las spowity jest mgłą ograniczającą widoczność, ale ten stan rzeczy nie utrzyma się długo. Po gałęziach i konarach drzew (uwaga na przerośnięte koguty) dostań się na półkę, na której znajdziesz neutralnie nastawionego NPC-a oraz złoty posąg Buddy. Na niższym poziomie znajdują się z kolei widmowi przeciwnicy (nie stanowią dużego zagrożenia, lecz warto dodać, iż potrafią się odradzać) oraz Bezgłowego, opcjonalnego minibossa. Nie musisz tam jednak iść.

Rozejrzyj się. Mniej więcej na wprost od półki z Buddą znajduje się droga prowadząca dalej. Dotrzyj tam po drzewach. Na miejscu znajdziesz ścianę, do której możesz się przykleić. Zrób to, by kontynuować przeprawę przez las. Na twojej drodze, przy zniszczonym budynku, stanie miniboss: Tokujiro Żarłok wraz z małpami. Nie musisz z nim walczyć, jeśli nie chcesz.

Za wspomnianym zniszczonym budynkiem skręć w prawo i złap się ściany umożliwiającej zwisanie na rękach. Przedostań się dalej. Następnie skorzystaj z linki hakiem, aby wspiąć się po drzewach. Twoim oczom po krótkiej wspinaczce powinien ukazać się duży dom. Gdy będziesz na dachu, poszukaj dziury, przez którą dostaniesz się do środka.

Jak zobaczysz, na parterze przebywa dziwna postać.

Mglisty arystokrata, bo tak się nazywa, ze swoimi dwoma paskami energii przypomina bossa, ale w rzeczywistości trudno go tak nazwać. Zadaj mu śmiertelny cios atakując z zaskoczenia, a następnie nie przestawaj atakować mieczem. To powinno wystarczyć.

Po śmierci przeciwnika mgła zniknie i droga do wioski Mibu stanie przed nami otworem. Znajdziesz ją po wyjściu z domu. Skacząc po skałach i drzewach w końcu dostaniesz się do nowego posążka rzeźbiarza (o rzut beretem mamy też namiot wygnanego kramarza).

Wieś Mibu - Sekiro poradnik

Droga przez wioskę Mibu jest prosta, choć zaznaczyć warto, że w okolicy znajduje się bardzo dużo przeciwników. Z wyjątkiem rzadziej spotykanych olbrzymów nie stanowią oni jednak wyzwania (można to wykorzystać, by łatwo zdobyć punkty doświadczenia). Kierując się do posążka przy młynie, warto wspomnieć o dwóch rzeczach: przy charakterystycznym białym drzewie, wokół którego gromadzą się mieszkańcy, znajdziesz Nasiono tykwy, zaś po drugiej stronie jeziora Żar sosnowy potrzebny do modyfikacji Dyszy ogniowej.

Za młynem (kolejny posążek) napotkasz tajemniczą smutną kobietę. To O'Rin - możesz z nią porozmawiać lub możesz ominąć, lecz i tak zostaniesz zaatakowany. Walka jest jednak opcjonalna, dlatego jeśli nie chcesz walczyć, to nie musisz.


Boss: Wodna O'Rin

Rywalka jest szybka i potrafi na chwilę zniknąć, co czyni ją nietykalną. Co więcej, nasze ataki nie zadają jej zbyt wielkich obrażeń (Boskie konfetti działa, ale szkoda zachodu). Są więc dwa wyjścia: albo nabić posturę umiejętnie blokując i nie dając jej wytchnienia (tradycyjna metoda; uwaga na podcinający atak specjalny, który najlepiej unikać skacząc), albo... skorzystać z Sabimaru, który zawsze otruje O'Rin po dwóch combosach. Gdy już do tego dojdzie, wystarczy ją po prostu omijać.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny, Tchnienie życia: cień (pasywna umiejętność regenerująca nieco zdrowia po wykonaniu śmiertelnego ciosu)


Za wąskim mostem natkniemy się na chatę, przed której wejściem jest kilku mieszkańców dobijających się do środka. Możemy pod nią wejść i skorzystać z tajnego przejścia. W środku znajdziemy NPC-a dopominającego się Pałacowej wody (znajdziesz ją w Źródlanym pałacu; przynieść ją starcowi, a zupełnie straci rozum przy kolejnej wizycie, po czym będziesz mógł go zabić, za co otrzymasz 5x łusek karpia skarbów), zaś na strychu ukryty Koralik modlitewny.

Wróć skąd przyszedłeś i podążaj boczną drogą (obok domu) na plac przed ślubną jaskinią. Przygotuj się, bo czeka cię walka z bossem.


Boss: Zdeprawowana mniszka

Wbrew pozorom nie potrzebujemy Boskiego konfetti, ale podnoszący siłę ataku Cukierek Ako warto zabrać. Mniszka posiada tylko jeden pasek energii, ale jest bardzo wytrzymała. Przede wszystkim zabawy w nabijanie postury w tym przypadku sobie darowałem, ponieważ przeciwniczka jest wolna, a jej ataki dość mocno sygnalizowane. Najlepiej biegać po planszy, która jest całkiem sporych rozmiarów, i czekać na dogodny moment, żeby zaatakować. Dla mnie był to akurat jeden z najprostszych bossów w grze.

Nagroda: Wspomnienie: Zdeprawowana mniszka, Technika oddychania Mibu (pozwala nurkować)


Technika oddychania Mibu to bardzo przydatna umiejętność, która pozwala nam nurkować w zbiornikach wodnych. Warto to teraz wykorzystać: sprawdź rzeki i jezioro w Mibu, aby zgarnać ukryte pod wodą przedmioty, np. 2x Koraliki modlitewne (jeden jest przy wodospadzie nieopodal miejsca gdzie spotkałeś O'Rin, drugi na dnie jeziora).

Wejdź do jaskini (skorzystaj z posążka, jeśli chcesz) i zabierz pozostawiony w niej ważny dla fabuły przedmiot: Kamień schronienia.

Teoretycznie pod pewnymi warunkami mógłbyś już udać się do Źródlanego Pałacu, ostatniej lokacji w grze, ale zakładamy, że nie było cię jeszcze w Zatopionej dolinie, dlatego przy nadarzającej się sposobności przenieś się do Zamku w Ashinie pełniącego funkcję swoistej bazy wypadowej.

Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper