Powrót do Zamku w Ashinie - Sekiro poradnik
Skorzystaj z posążka przy wejściu do Opuszczonego lochu. Twoim celem jest się dostać na taras widokowy, gdzie walczyłeś z Genichiro. Należy jednak dodać, że parę rzeczy uległo zmianie. Zamek został zaatakowany, w związku z czym pojawili się w nim nowi, silni przeciwnicy. Często zajęci są oni jednak eliminowaniem innych samurajów, co możesz wykorzystać przy próbach zadaniach śmiertelnego ciosu.
Droga jest z grubsza ta sama (dostań się do sieni przez otwarte okno) z jedną małą różnicą, gdy musimy przepłynąć fosę. W każdym razie dotrzyj do dojo (na parterze zamku znaleźć też można Skutego ogra, za którego pokonanie odblokowujemy 3. stopień leczenia). W pomieszczeniu, w którym wcześniej był samuraj Jinsuke Saze, tym razem czeka Samotny cień i jego towarzysz. Warto się z nimi uporać, aby mieć lepszy skrót prowadzący na taras widokowy.
Boss: Samotny cień, plugaworęki
Gdy wejdziemy do pomieszczenia, po lewej znajduje się shinobi, którego można unieszkodliwić śmiertelnym ciosem, co znacząco ułatwia nam zadanie. Jest jeszcze druga możliwość: użyć techniki lalkarz ninjutsu. Doprowadzi to do wywiązania się bratobójczego pojedynku. Wkroczmy więc, by zadać jak najwięcej obrażeń Samotnemu cieniowi, nim nasz nowy pomocnik nie wyzionie ducha (warto skorzystać z wmontowanego topora, aby jak najszybciej nabić posturę rywalowi).
Na tym etapie staraj się już tylko unikać ataków i wyprowadzać uderzenia, gdy będziesz miał okazję. Uwaga: ta wersja Samotnego cienia potrafi otruć Wilka, więc warto mieć na podorędziu jakieś odtrutki.
Nagroda: 1x Koralik modlitewny, 1x Wosk tłuszczowy
A teraz, już bez żadnych przeszkód, udaj się na taras. Dojdzie tam do spotkania z Sową. Będziemy musieli podjąć ważką decyzję, która wpłynie na bieg fabuły.
Jeśli wybierzemy wierność Sowie, czekają nas dwie walki pod rząd z Emmą i Isshinem Ashiną, które zwieńczy zakończenie "Shura".
Jeśli opowiemy się po stronie Kuro, stoczymy walkę z Sową i będziemy mogli kontynuować zmagania.
Załóżmy więc, że wybieracie to drugie.
Boss: Wielki shinobi Sowa
Pojedynek z Sową przypomina trochę ten z Genichiro. Tutaj bowiem również najlepszą strategią jest krążenie w pewnej odległości od przeciwnika (nie za blisko, nie za daleko) i próba zmuszenia do go wyprowadzenia ataku, który da się łatwo ominąć, a następnie zadać obrażenia. Najłatwiej tego dokonać, kiedy Sowa rzuca dwoma shurikenami, po czym wyskakuje w powietrze. Tu uwaga: może on także cisnąć w nas jednym shurikenem, a następnie użyć specjalnego ataku podcinającego. Warto mieć to na względzie i zachować koncentrację.
Sowa dysponuje także innymi nieprzyjemnymi sztuczkami. Potrafi np. rozpylić mgłę, która na 30 sekund (jeśli się z nią zetkniemy) pozbawia nas możliwości użycia granulek lub tykwy leczniczej. W drugiej fazie korzysta on z podobnego ataku, tyle że rozpyla truciznę na pewnym obszarze planszy.
Warto też wiedzieć, że boss dysponuje swoją własną kontrą Mikiri zadającą duże obrażenia, dlatego korzystanie z wszelkiego rodzaju pchnięć jest raczej kiepskim pomysłem, chyba że mamy pewność, iż zadamy celne uderzenie np. w plecy.
Walka składa się z dwóch faz, które nie różnią się specjalnie od siebie.
Nagroda: Wspomnienie: Wielki shinobi Sowa, Pachnąca gałąź
Po rozprawieniu się z Sową zejdź niżej i porozmawiaj z Kuro. Musimy mieć cztery przedmioty, by móc dalej ruszyć z fabułą: Pachnąca gałąź (otrzymaliśmy ją przed chwilą), Pałacowy lotos (Zatopiona dolina), Kamień schronienia (wioska Mibu) i Ostrze śmiertelności (świątynia Senpou). Po kilku konwersacjach zapalone zostanie kadzidło, po czym będziemy mogli ponownie udać się do jaskini ślubnej w Mibu.
Uwaga: W tym miejscu warto sobie przyswoić informacje o zakończeniach. Jeżeli interesuje cię np. zakończenie "Oczyszczenie", teraz jest dobry moment, aby poczynić pierwsze kroki celem jego odblokowania.
Wejdź do palankinu i pomódl się. Obejrzysz scenkę, po której zostaniesz przeniesiony do Źródlanego Pałacu.