Wiedźmin 3 - Bitwa w Kaer Morhen
Opis zadania Bitwa w Kaer Morhen w Wiedźminie 3.
Po znalezieniu Ciri i przyprowadzeniu jej do Kaer Morhen idź za czarodziejkami i rozmawiaj z sojusznikami, którzy zgodzili się lub samodzielnie przyszli do siedziby wiedźminów, aby odeprzeć Dziki Gon.
Będziesz mógł porozmawiać z:
- Hjalmarem (oraz Vigim i Folanem, jeśli ich uratowałeś w misji Władca Undvik);
- Zoltanem (jednocześnie może on wytworzyć dla Ciebie jakieś przedmioty);
- Myszoworem i Vesemirem;
- Lambertem i Eskelem;
- Rochem (i Ves, jeśli przeżyła w misji, gdzie broniłeś wioski przed Nilfgaardem) - a także Letho, jeśli zachęciłeś go do powrotu do Kaer Morhen;
- Keirą Metz w zamku (możesz kupić u niej składniki do eliksirów);
Gdy dotrzesz do głównej sali, to rozpoczniesz naradę. Dowiesz się, jaki jest plan, a potem zdecyduj, które przedmioty wolisz stworzyć:
- Jeśli z laboratorium wolisz eliksiry, to je dostaniesz i będziesz mógł zażyć. Jeśli pułapki, to wrogowie kilka razy zostaną szybciej zabici.
- Z warsztatu możesz załatać mur (mniej wrogów będzie do zabicia w walce) lub odgruzować zbrojownię, co sprawi, że zdobędziesz dobre wyposażenie.
Niezależnie od tych wyborów pomów z Lambertem, a potem z Ciri. Teraz zostaje Ci dołączyć do kompanów i ruszyć do lasu. Na miejscu będziesz niewidzialny, lecz osłonę stracisz tuż po zaatakowaniu jeźdźców Dzikiego Gonu.
Twoim celem jest zamknięciem 3 portali. Podchodź pod nie i rzucaj w nie bombami z dwimerytu (tak, jak używasz pochodni). Pamiętaj, że lepiej jest najpierw zamknąć portal, a potem wybić wrogów, bo w innym przypadku będą wychodzić z niego wrogowie.
Po obejrzeniu scenki wcielisz się w Ciri, która pomoże Vesemirowi i Triss w uwolnieniu się od Dzikiego Gonu. Gdy to zrobisz, to obejrzyj scenkę, podczas której oddziały z lasu zostaną wybite. Wrócisz teraz do twierdzy, skąd będziesz kontynuował walkę.
Po przejęciu kontroli nad Geraltem dostań się jak najszybciej na mur, a potem zamknij bramę z użyciem kołowrotu. Następnie zabij wrogów przy Lambercie (jeśli Keira pomaga w walce, to ona to zrobi automatycznie). Jeśli Lambert straci tutaj całe życie, to zginie.
Kolejnym krokiem jest udanie się na środkowy dziedziniec. Tutaj również odpieraj wrogów, lecz uważaj na beczki, bo jeśli w nie rzucisz bombą, to wybuchną i jednocześnie mogą Cię bardzo mocno zranić. Zainteresuj się także Triss, która będzie potrzebować pomocy.
W kolejnej sekwencji z Ciri zabij wrogów, a potem podejdź do koła przy bramie na górny dziedziniec, aby wpuścić do środka sojuszników. Potem zamknij dwa kolejne portale i wróć do bramy, co uruchomi bardzo długą scenkę, po której misja obrony Kaer Morhen się zakończy.