Wiedźmin 3 - Złoto głupców
Opis misji Złoto głupców w Wiedźminie 3.
Podczas zwiedzania Velen możesz dojechać do młynu, gdzie spotkasz dwóch bandytów i jednego człowieka proszącego o pomoc.





Pomów z tymi drugimi, aby dowiedzieć się, że prosiakiem jest Bożenka - jeden z wieśniaków.

Podczas rozmowy możesz postawić się bandytom, aby uratować mieszkańca lub zostawić go na pastwę losu. Warto wybrać to drugie, aby kontynuować ciekawą misję poboczną. Wypytaj Jontka o szczegóły, a potem zacznij przyglądać się świniom ze wsi.

Sprawdź byle którego prosiaka oznaczonego na mini-mapie, a potem wróć do zleceniodawcy. Dowiesz się, że świnie to zamienieni ludzie. Zlokalizuj dom wieprza, w którym znajdziesz masę bandytów. Pozbądź się ich, a przy miejscu na portal użyj klucza od Jontka.

Przeniesiesz się do kolejnej miejscówki, gdzie znajdziesz świnię - spróbuj z nią pomówić, aby dowiedzieć się czegoś więcej nt. zadania. Potem sprawdź kocioł przy ogromnej figurze wieprza i wróć do Igora. Potem do Jontka, kiedy będziesz wiedział, że na mieszkańców wsi została nałożona klątwa.

Po dotarciu do wioski zabij 3 wilki i zagadaj do wieśniaka. Dowiesz się od niego, że to on ukradł złoto. Wejdź do każdego z domów i użyj choć raz Axii, aby rozkazać świniom udanie się pod wiatrak. Następnie wróć do domu wieprza pieszo.

Podczas przeprawy zabijaj potwory i nie pozwól im zbliżyć się do świń, bo te zginą i nie wszyscy dożyją dotarcie do jaskini. Finalnie powinieneś dać radę - na miejscu klątwa zostanie zdjęta, a Ty zdecyduj jeszcze, czy chcesz ochronić Jontka, czy pozwolić wieśniakom go zlać. Wybór ten ma znaczenie dot. przyszłości Jontka, ale nie wpływa na dalszą grę. Niemniej - zadanie zostanie w tym momencie zakończone.