Wiedźmin 3 - Sprawy rodzinne (Pokoje i Guślarz), Na ratunek księżniczce
Opis misji Sprawy rodzinne i Na ratunek księżniczce w Wiedźminie 3.
Po rozmowie z Krwawym Baronem nt. Ciri i jej wejścia do kasztelu Wrońce będziesz musiał podążać za Filipem w stronę pokoju Anny i Tamary - żony oraz córki zleceniodawcy.
Na miejscu wejdź do pokoju córki - ten znajduje się po prawej stronie. W szafie po lewej znajdziesz klucz, więc zbierz go. Za biurkiem znajduje się także notatka, a przy łóżku zauważysz lalkę. Po zebraniu przedmiotów z wymienionej wcześniej szafki zauważysz - korzystając z wiedźmińskich zmysłów - zapach szafranu.
Idź za nim, a dotrzesz do piwnic. Otwórz drzwi zebranym kluczem i zbadaj ołtarzyk. Po tym wróć znowu na najwyższe piętro i sprawdź pokój Anny. Tutaj znajdziesz więcej elementów, z którymi wejdziesz w interakcję.
- Sprawdź świecznik na stole po lewej stronie od wejścia;
- Miejsce na ścianie po obrazie po prawej stronie;
- Wazon z kwiatem na biurku;
- Obraz na ścianie z prawej strony ukazujący małżeństwo.
Po ostatnim znalezisku zauważysz dziurę w ścianie.
Sprawdź ją od drugiej strony, wchodząc w interakcję z szafą. Potem poszukaj śladów walki, sprawdzając drewniany filar obok biurka, a także plamy po winie przy świeczniku. Te zaprowadzą Cię na schody - sprawdź deskę, a znajdziesz dziwny talizman. Z tym przedmiotem wróć do Barona i zdaj mu relację. Potem idź do Guślarza. Przy chacie znajdziesz żołnierzy-bandytów.
Na ratunek księżniczce
Możesz postąpić z nimi na kilka sposobów:
- Możesz wpłynąć na ich myślenie za pomocą Axii, co sprawi, że nie będziesz musiał z nimi walczyć.
- Możesz spróbować wytłumaczyć im, jak uleczyć Edrica. Wszystko pójdzie gładko, jeśli w karczmie na Rozstajach nie zabiłeś ludzi Barona. W przypadku wyrażenia chęci do walki z żołnierzami tutejszego władcy - wojownicy przy chacie Guślarza zaatakują Cię.
- Możesz ich po prostu zabić.
Niezależnie od tego spotkasz się z Guślarzem. Ten, zanim udzieli Ci ważnych informacji, poprosi Cię o odnalezienie jego kozy w lesie.
Idź za dom i biegnij cały czas prosto. Wybij dwie grupy wilków, idąc ciągle za śladami. Potem zauważysz kozę - jest ona oznaczona kolorem czerwonym podczas używania wiedźmińskich zmysłów. Odprowadzaj ją w stronę chaty, używając co chwilę dzwonka. Gdy zboczy z kursu, idź za nią.
Trafisz do jamy niedźwiedzia - zabij zwierzę, a potem kontynuuj odprowadzanie kozy do Guślarza. Gdy to zrobisz, misja dobiegnie końca i dowiesz się coś więcej o trzecim dziecku Filipa. Teraz możesz udać się do Krwawego Barona, aby kontynuować ten wątek fabularny.