Wiedźmin 3 - Panie Lasu/Szepczące Wzgórze: Duch Drzewa, zabić czy oszczędzić?
Wybór w misji "Panie Lasu/Szpeczące Wzgórze" (Duch) w Wiedźminie 3.
Gdy będziesz zajmował się trzema wiedźmami prędzej czy później dotrzesz do ducha lasu, który jest uwięziony w drzewie. Będzie próbował Cię zmanipulować i poprosić o ratunek. Jest to jedna z najważniejszych decyzji w grze, od której zależy zakończenie wątku Krwawego Barona. Możesz:




- Uratować ducha, co sprawi, że będziesz musiał znaleźć szczątki pewnej kobiety i oswoić konia, a następnie dostarczyć wszystkie potrzebne przedmioty do miejsca, w którym ów duch został uwięziony. Jest to decyzja wpływająca negatywnie na koniec wątku, ponieważ przez nią Anna, żona Barona, zostanie przemieniona w potwora.
- Możesz zabić lub oszukać ducha (efekt końcowym jest podobny), stoczysz walkę lub uciekniesz do oszustwa. Zbliżysz się dzięki temu do pozytywnego zakończenia wątku Krwawego Barona, a także sprawisz, że pobliska wioska będzie uwolniona od prześladowań ze strony ducha. Ponadto dzieci z sierocińca znikną, lecz będziesz mógł je znaleźć w Novigradzie.
Istnieje również możliwość spotkania owej istoty wcześniej (w misji "Szepczące Wzgórze"), przed uruchomieniem misji "Panie Lasu". W tym przypadku wybory wyglądają bardzo podobnie, choć jeśli wcześniej zabiłeś ducha, to rozmawiając z sołtysem wsi Sztygary, wspomnisz mu od razu, że sprawa została załatwiona. Jeśli uwolnisz ducha, to po kolejnych powrotach do wioski zauważysz, że znajdują się tam wyłącznie upiory.