Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze
Opis zadania Panie Lasu i Szepczące Wzgórze w Wiedźminie 3.
Po wykonaniu pewnej części wątku Krwawego Barona lub od razu po odnalezieniu wskazówek w elfiej kryjówce wskazówek nt. Pań Lasu, udaj się na Krzywuchowe Moczary, aby odszukać wiedźmy.
Pierwsze, co powinieneś zrobić, to dostać się na słodką ścieżkę i znaleźć kukłę, która jest ozdobiona słodkościami. Potem idź cały czas drogą przed siebie, mijając po drodze kolorowe kwiaty. Dotrzesz do wioski, gdzie spotkasz wiele dzieci. Pogadaj z babcią i młodymi, lecz konwersacja nic Ci nie da.
Potem wyjdź na zewnątrz i podpytaj o pozostałe kwestie resztę dzieci. Te oszukają bacię tylko wtedy, gdy pobawisz się z nimi w chowanego. Musisz odnaleźć całą czwórkę:
- Pierwsze dziecko jest za chatką, gdzie jest zamknięty chłopak
- Drugie dziecko znajduje się w domku za Tobą.
- Trzecie dziecko znajduje się w stogu siana za domkiem z prawej strony.
- Czwarte dziecko znajduje się za liściami za domkiem z prawej strony,
Jeśli masz problem z odnalezieniem jakiegoś dzieciaka, wykorzystaj wiedźmińskie zmysły. Po zabawie porozmawiasz z Arkiem, który opowie Ci o bożątku. Idź do wielkiego drzewa i zabij utopce oraz babę wodną.
Potem sprawdź ślady i idź za nimi. Po drodze zabijaj potwory, a finalnie dotrzesz do jamy Janka. Pomów z nim, a skapniesz się, że nie potrafi wykrzesać z siebie żadnego słowa. Aby to zmienić, będziesz musiał znaleźć pewien przedmiot - jajo z gniazda harpii.
Po dotarciu na miejsce z Jankiem idź na wzgórze. Zabij 3 harpie (warto zestrzeliwać je z kuszy), a potem wróć do bożątka. Dowiesz się od niego kilku informacji nt. wiedźm czy Ciri, a także wrócisz do wioski, gdzie finalnie skontaktujesz się z Paniami Lasu. Zlecą Ci zadanie, które rozpoczniesz, kontaktując się z sołtysem wsi Sztygarów.
Szepczące Wzgórze
Po dotarciu na miejsce usłyszysz głos. Odbij od razu w prawo od drzewa, zabij wilkołaka i wejdź do jamy, przepływając pod kamieniami. Znajdziesz w jaskini ducha.
Będzie próbował Cię zmanipulować i poprosić o ratunek. Jest to jedna z najważniejszych decyzji w grze, od której zależy zakończenie wątku Krwawego Barona. Możesz:
- Uratować ducha, co sprawi, że będziesz musiał znaleźć szczątki pewnej kobiety i oswoić konia, a następnie dostarczyć wszystkie potrzebne przedmioty do miejsca, w którym ów duch został uwięziony. Jest to decyzja wpływająca negatywnie na koniec wątku, ponieważ przez nią Anna, żona Barona, zostanie przemieniona w potwora.
- Możesz zabić lub oszukać ducha (efekt końcowym jest podobny), stoczysz walkę lub uciekniesz do oszustwa. Zbliżysz się dzięki temu do pozytywnego zakończenia wątku Krwawego Barona, a także sprawisz, że pobliska wioska będzie uwolniona od prześladowań ze strony ducha. Ponadto dzieci z sierocińca znikną, lecz będziesz mógł je znaleźć w Novigradzie.
Lepiej jest wykonać zlecenie Pań Lasu, zabijając ducha. W przypadku starcia przygotuj się na walkę, w której będziesz musiał zabijać endriagi.
Po wyeliminowaniu kilku stworów zniszcz pnącza przy sercu drzewa, a potem zabierz duchowi połowę HP. Potwórz tę czynność drugi raz, aby pozbyć się go raz na zawsze. Teraz wróć do sołtysa, który niespodziewanie pojawi się tuż przy jamie.
Pomówisz także z wiedźmami, które rozpoczną kolejną retrospekcję z Ciri. Zabij kilku wrogów, a potem biegnij do znacznika, aby uciec Dzikiemu Gonowi. To zakończy tę wstawkę, jak i cały wątek na Krzywuchowych Moczarach.