Wiedźmin 3 - Sprawy rodzinne (Stajnia, Poroniec, Tamara), Historia Ciri: Wyścig
Opis misji Sprawy Rodzinne i Historii Ciri w Wiedźminie 3.
Po spotkaniu z Guślarzem i dowiedzeniu się ważnych informacji nt. Anny wróć do zleceniodawcy. W kasztelu biegnij na dziedziniec - zauważysz, że wzniecono pożar. Możesz:
- Jeśli zgodzisz się, to wejdziesz do stodoły i przejdziesz przez kilka sekwencji, które finalnie sprawią, że Oswin przeżyje. Żołnierze będą wdzięczni, podobnie jak i stajenny, który wręczy Ci nagrodę pieniężną po kolejnym odwiedzeniu kasztelu Wrońce.
- Jeśli się nie zgodzisz, nie poniesiesz żadnych znaczących konsekwencji, ale żołnierze wspomną o Twoim zachowaniu w dodatkowych rozmowach.
Zgódź się zgaszenie pożaru i uratowanie Oswina.
Wejdź do środka, a potem szybko zeskocz w dół - otwórz wszystkie boksy dla wierzchowców, a potem przejdź pod drewnianymi filarami do głównych drzwi. Dzięki temu uratujesz stajennego oraz wierzchowce:
Potem rozpoczniesz rozmowę z Baronem.
Zakończy się ona walką - używaj silnego ataku, aby pokonać Filipa, co uruchomi kolejny przerywnik. Podczas konwersacji w domu Filipa dowiesz się, jak było naprawdę z nim i jego rodziną. Po dojściu do grobu Porońca zdecyduj, co chcesz z nim zrobić:
- Jeśli odczarujesz porońca, będziesz musiał chronić Krwawego Barona przed duchami. Następnie przemieniony kobłuk poprowadzi Cię do chaty rybaka, w której dowiesz się, gdzie tak naprawdę znajduje się rodzina Strengera.
- Jeśli zabijesz porońca, przygotuj się na ciężką walkę. Po niej Strenger będzie na Ciebie wściekły, że zabiłeś mu "dziecko". Podróż do chaty rybaka jest utrudniona, ponieważ będziesz musiał zahaczyć chociażby o Guślarza i wziąć udział w rytuale, ale finalnie również odnajdziesz chatę rybaka.
Lepszy jest pierwszy wybór, który opiszemy niżej. Po rozkazaniu schwytania Porońca przez Barona ten to uczyni i pójdzie w stronę kasztelu.
Idź powoli z Filipem w stronę bramy. Potem zabij upiory, łapiąc je w Yrden. Po zabiciu wszystkich uspokój porońca, korzystając z Aksii po przycelowaniu w Krwawego Barona.
Czynność tę musisz powtórzyć dwa razy, nim dotrzesz do grobu zmarłego dziecka, pod progiem kasztelu. Po minięciu doby (wejdź w interakcję z grobem) Dea zamieni się w kobłuka i doprowadzi Cię do chatki w pobliżu kasztelu.
Gdy kobłuk się tutaj zatrzyma, to zbadaj bransoletkę leżącą na beczce, ubrania przy drzewie, a także ślady kopyt na ziemi obok stajni. Potem rusz dalej za przemienionym porońcem. Dotrzesz do miejsca, gdzie leży końskie truchło.
Zabij najpierw 5 zgnilców wokół wodorostów i dopiero potem przyjrzyj się wierzchowcowi. Następnie zostaniesz doprowadzony do chatki rybaka. Wejdź do środka i pomów z mężczyzną, a dowiesz się, gdzie jest Tamara i otrzymasz wskazówki nt. Anny.
Warto w tym momencie udać się do Oxenfurtu i porozmawiać z Tamarą, zanim wrócisz do Krwawego Barona. Drzwi do pomieszczenia Wojciecha - brata rybaka - znajdują się od strony brzegu. Dowiesz się więcej nt. Filipa i Anny. Teraz możesz wrócić do zleceniodawcy, który przebywa w ogrodach.
Historia Ciri: Wyścig
Dowiesz się, co stało się z Ciri w Velen, uruchamiając drugą retrospekcję. Porozmawiaj z żołnierzami, a potem postaraj się wygrać wyścig. Rezultat nie ma znaczenia, bo pod koniec sekwencji i tak wrócisz do rzeczywistości. Kontynuować wątek Ciri będziesz mógł po odnalezieniu Anny.
Warto teraz udać się na bagna na Krzywuchowe Moczary (misja o nazwie Panie Lasu) lub znaleźć czarodziejkę - Keirę - jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Dopiero po załatwieniu tych dwóch zadań wrócisz do Barona powiedzieć mu więcej o Annie, co zakończy wątek główny i sprawi, że będziesz mógł dokończyć jego wątek w rozbudowanej misji pobocznej.