Wiedźmin 3 - poradnik. Solucja, wybory, decyzje, konsekwencje w fabule, zakończenia, romanse, karty do GWINTA - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Wiedźmin 3 next-gen

Wiedźmin 3 - Wszystkie zakończenia poboczne: najważniejsze decyzje w wątkach opcjonalnych

Mateusz Wróbel | 05.01.2023, 22:15

Wiedźmin 3 - Wszystkie zakończenia poboczne: najważniejsze decyzje w wątkach opcjonalnych

Wszystkie zakończenia poboczne w Wiedźminie 3.

Oprócz trzech głównych zakończeń, które szczegółowo opisaliśmy na poprzedniej stronie poradnika, w Wiedźminie 3 znajdziesz także wiele zakończeń pobocznych historii, które są na tyle rozbudowane i ciekawe, że zasługują na oddzielną stronę wpisu.

W przypadku epilogów rozmaitych historii wyróżnić można tutaj:

Przyszłość Geralta

Geralt z Rivii może związać się z jedną z dwóch czarodziejek. Triss i Yennefer to jego główne kandydatki, z którymi może ułożyć sobie życie: 

  • Jeśli romansowałeś z Triss, to czarodziejka i wiedźmin ze szkoły wilka udają się do Koviru, gdzie pracują odpowiednio jako doradczyni króla i łowca potworów.
  • Jeśli romansowałeś z Yennefer, to czarodziejka i wiedźmin ułożą sobie życie na jakimś odludziu i w końcu odpoczną od codziennych zmartwień.
  • Jeśli próbowałeś romansować z obiema kobietami, Geralt zostaje sam jak palec i dalej robi to, co kocha - poluje na potwory.

Przywódca północy

W Wiedźminie 3 istnieje również wątek, w którym bliżej poznajesz polityczną scenę. Wraz z Twoimi wyborami (podjętymi chociażby w misji "Racja stanu") możesz przybliżyć jedno z królestw do wygrania krwawej wojny:

  • Jeśli nie wykonasz wątku z zamachem stanu na Radowida, Redania wygra wojnę, przejmie kontrolę nad kolejnymi terytoriami i będzie w dalszym ciągu przeprowadzała czystki wśród alchemików i magów. W tym przypadku Nilfgaard przegrywa, a Emhyr umiera.
  • Jeśli wykonasz wątek z zamachem stanu i zabijesz Radowida, a następnie staniesz po stronie Dijkstry, to Roche zginie. Sigismund zjednoczy królestwa północy, wygra z Nilfgaardem i przerwie prześladowania magów. Jednakże będzie dość okrutnym władcą chcącym najeżdżać inne państwa.
  • Jeśli wykonasz wątek z zamachem stanu i zabijesz Radowida, a następnie staniesz po stronie Roche'a, to Dijkstra zginie. Redania przegra wojnę, Nilfgaard zwycięży i jednocześnie zakończy prześladowania magów. Dodatkowo, Temeria się odradza, lecz jako lennik cesarstwa południowego.

Los Krwawego Barona

Podczas długiej przeprawy przez Velen będziesz mógł pomóc Krawemu Baronowi odnaleźć jego rodzinę. Wątek urywa się, gdy dowiesz się, że Ciri była na ziemi niczyjej, ale nie oznacza to końca przygody związanej ze Strengerem:

  • Jeśli dokończysz jego wątek i zabijesz ducha Lasu, to Anna przeżyje. Strenger będzie Ci wdzięczny i przysięgnie sobie, że zabierze ją do najlepszych uzdrowicieli.
  • Jeśli dokończysz jego wątek, ale oszczędzisz ducha lasu, to Anna zginie. Baron nie poradzi sobie z tą stratą i popełni samobójstwo w swoim kasztelu Wrońce.

Przywódca Skellige

Przebywając na Skellige będziesz miał przyjemność pomóc Cerys oraz Hjalmarowi. To główni kandydaci do objęcia tronu po zmarłym Branie. Od Twoich decyzji zależy, jak potoczy się dalszy los wyspy:

  • Jeśli nie wykonasz wątku lub w trakcie niego zdecydujesz zakończyć współpracę z dziećmi Cracha, to władzę przejmie Svanrige, który będzie kontynuował krwawe podboje, a także eliminował ludzi, którzy mogliby zagrozić jego władzy.
  • Jeśli wykonasz wątek i opowiesz się za Hjalmarem, to będzie on kontynuował krwawe podboje. Podczas walk z Nilfgaardczykami wielu mieszkańców Skellige zginie.
  • Jeśli wykonasz wątek i opowiesz się za Cerys, to nie będzie ona kontynuowała krwawych podbojów, w których walczyłaby z Nilfgaardczykami. Na Skellige zapanuje spokój i bezpieczeństwo, którego tak bardzo pragnęli mieszkańcy.

Mniej ważne decyzje

Podczas epilogu nie zabraknie jeszcze kilku mniejszych wątków, dla których przygotowano zaledwie po jednym, podsumowującym zdaniu. Są to:

  • Los Keiry Metz: może zginąć z Twoich rąk / zostać zabita przez Radowida / opuścić Kaer Morhen z Lambertem.
  • Los Skurwiela Juniora: może zginąć z Twoich rąk / żyć jak biedak na ulicy.
  • Los bożątka Sary: może żyć z Corine (jeśli jej nie wygoniłeś z mieszkania kobiety) / może przebywać z Jankiem.
  • Los magów: jeśli ich uratujesz, przeżyją / jeśli ich nie uratujesz, zostaną nabici na pal
Źródło: własne

Komentarze (58)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Wiedźmin 3 - WYBORY I KONSEKWENCJE: FABUŁA

Wiedźmin 3 - FABUŁA

Wiedźmin 3 - ZADANIA POBOCZNE: KAER MORHEN

cropper