Wiedźmin 3 - Nowe zadanie: W cieniu Wiecznego Ognia, opis przejścia, wybory i lokalizacja
Gdzie znaleźć, jak przejść i jakie decyzje podjąć w nowym zadaniu do Wiedźmina 3 o nazwie W cieniu Wiecznego Ognia?
Zgodnie z zapowiedzią CD Projekt RED, wraz z premierą next-genowego Wiedźmina 3 - w formie Edycji Kompletnej - na PC i PS5/XSX|S, udostępniono nowe zadanie poboczne o nazwie "W cieniu Wiecznego Ognia". Pozwala ono zdobyć nową zbroję, a w dodatku poznać interesującą, poboczną historię okraszoną wyborami.
Zadanie jest dostępne w Velen, w Diablim Dole, a więc lokacji, która w oryginalnej wersji gry była niedostępna, bo strzegli ją strażnicy. Zalecane jest zdobyć 15 poziom doświadczenia, nim przystąpimy do questa.
Powyżej ukazaliśmy jego lokalizację, a poniżej opowiadamy, w jaki sposób przejść przez rzeczoną misję.
W pierwszej kolejności musimy porozmawiać ze zleceniodawcą znajdującym się blisko wozu. Zrób to, a poznasz szczegóły zadania. Potem wejdź na teren Diablego Dołu i pozbądź się bandytów znajdujących się na kładkach.
Gdy obejdziesz lokację od lewej do prawej strony, to na pewno zauważysz zejście w dół. Prowadzi ono do kopalni - przejdź przez drzwi, a potem dotrzyj do kolejnej, do której przyczepiono notatkę. Zapoznaj się z nią, a następnie idź przed siebie.
W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz wyryty znak szkoły wilka czy także zaschniętą krew. Jeśli posiadasz już kaganek Keiry, zdobywany podczas wykonywania jej misji pobocznych, to możesz także wejść do pomieszczenia z lewej strony i zauważyć duszące się postacie.
Celem misji jest jednak zejście w dół. Znajdziesz się przy rozwidleniu - możesz iść od razu zgodnie z zaleceniem ducha w prawo lub pójść w lewo. W pierwszym przypadku dotrzesz na arenę, gdzie znajdziesz Reinalda, ale nie warto tego robić od razu, bo nie przeszukasz wtedy kopalni i nie poznasz całej historii, zbliżając się do złego zakończenia.
Idąc w głąb kopalni, zauważysz lekko podniszczoną ścianę. Zniszcz ją i sprawdź ślady w celi. Potem zejdź lekko w dół, przeskocz przez przeszkodę i rusz do więzienia. Dotknij naznaczonego, a potem sprawdź kolejne ślady krwi.
Te zaprowadzą Cię do kolejnej lokacji, gdzie znajdziesz kolejne cele. Możesz je sprawdzić, wyciągając kaganek i zbierając kolejne ciekawe przedmioty lub od razu odbić w prawo, wdrapać się na kładkę i przeskoczyć na drugą stronę obiektu.
Natkniesz się na laboratorium, które warto przeszukać. Potem wyjdź z niego po lewej stronie i odbij w prawo przy dziwnych pnączach.
Dojdziesz do jeszcze jednej areny. Gdy się na niej znajdziesz, to włączy się scenka. Tuż po niej zacznij walkę z zarażonymi.
Jeśli nie posiadasz 14 poziomu doświadczenia, to starcie może być trochę ciężkie. Przeciwnicy nie są silni, ale dość wytrzymali, więc blokuj ich uderzenia oraz wykorzystuj Yrden, aby ich spowalniać. Po starciu sprawdź pokój tortur z prawej strony.
Potem wróć na arenę i przeskocz po deskach do pomieszczenia z lewej strony. W środku znajdziesz przepis na bardzo mocny eliksir i jego zawartość. Geralt automatycznie ją zbierze - warto przygotować rzeczony wywar w zakładce Alchemia w menu gry - znajduje się on na samym dole, w zakładce "Zadania".
Potem zakończysz opcjonalną część zadania. Kieruj się teraz do Reinalda, po drodze zabijając jeszcze kilka ofiar zarazy.
Rozwal sople za pomocą znaku Aard, a następnie zmierz się z głównym przeciwnikiem tego zadania. Wcześniej, jeśli zwiedziłeś kopalnię i stworzyłeś eliksir, będziesz mógł zdecydować, co zrobisz z miksturą. To samo tyczy się listów - jeśli je znajdziesz, to możesz wypytać także o Lamberta:
Finalnie w kwestii eliksiru:
- Jeśli mu go dasz, to utrudnisz sobie walkę.
- Jeśli mu nie dasz eliksiru, to ułatwisz sobie walkę.
Opętany wiedźmin to dość ciężki przeciwnik do pokonania. Musisz za wszelką cenę pamiętać, że gdy używa tarczy, to nie wolno Ci go zaatakować, bo zostaniesz wybity z rytmu i stracisz zdrowie, a dodatkowo narazisz się na kontratak.
Dodatkowo oponent wyprowadza najczęściej 3 ciosy z rzędu, które najlepiej unikać, wykonując odskok. Możesz go podpalać za pomocą Igni, a gdy zacznie się regenerować, to używaj Aardu, aby wybijać go z równowagi.
Krótko po starciu zaczniesz walkę z Czerwonym Morem. Przeciwnik jest masywniejszy, ale jest łatwiejszy do ubicia. Łap go w Yrden i unikaj jego ataku ręką. Gdy zniknie z areny, wykonuj cały czas odskoki, aby podczas wyjścia na powierzchnię nie przeszyła Cię fala, którą wyprowadzi.
Po każdym wyjściu na powierzchnię wróg przywoła także dwóch zarażonych wrogów, którzy nie wydają się ciężcy do ubicia, więc możesz szybko sobie z nimi poradzić (np. podpalając ich za pomocą Igni) albo skupić się wyłącznie na mini-bossie, łapiąc go non stop we wspomniany wyżej Yrden.
Po wymagającym starciu porozmawiasz z duchem Reinalda. Otrzymasz schematy zapomnianej zbroi i mieczy wiedźmińskiego cechu wilka. Potem otrzymasz propozycję przyprowadzenia kapłana do Reinalda.
- Jeśli przyprowadzisz kapłana, to możesz zachęcić Reinalda do jego zabicia (złe zakończenie) lub powiedzieć, że nie potrzebuje Kościoła, by czynić dobro (najlepsze zakończenie).
- Jeśli nie przyprowadzisz kapłana, to spalisz ciało Reinalda (średnie zakończenie).
Niezależnie od decyzji, misja w tym momencie dobiegnie końca. Pieniądze za ukończenie questa otrzymasz wtedy, gdy kapłan przeżyje.