Wiedźmin 3 - Wróg publiczny
Opis zadania Wróg publiczny w Wiedźminie 3.
Po rozmowie z Radowidem na statku, co odbywa się automatycznie po rozprawieniu się ze Skurwielem Juniorem, otrzymasz tę misję automatycznie w dzienniku. Udaj się do obozu łowców czarownic i pomów z nimi.





Potem wejdź do środka. Przed drzwiami włóż zdobytą płytkę w ścianę po prawej stronie. Przejdź przez portal i idź przed siebie. Zabij kilka nekkerów i poszukaj kryształu, który aktywuje drugi portal.

Rzuć w niego znak Aard, aby go aktywować. W kolejnej lokacji znajdziesz łowcę czarownic. Odda Ci ogniwo zasilające, które włożysz blisko pnącz przy kolejnym teleporcie. Aktywuj kryształ i przejdź dalej. Zabij nekkery i wskocz do dziury z lewej strony.

Pozbądź się kolejnych wrogów i zabierz kryształ, który potem aktywujesz przy trzecim portalu. Na najniższym poziomie znajdziesz strażnika ognistego - unikaj jego uderzeń i najlepiej będzie atakować go znakami dystansowymi (np. Yrdenem ulepszonym na 2 poziom czy kuszą).

Po walce idź dalej do pokoju FIlippy. Przeszukaj go, zbierając agaty (naszyjniki) czy megaskop. Podejdź potem do trzech zbiorników i zabierz oszlifowany kryształ. Teraz kieruj się do wyjścia, a podczas spotkania z łowcami czarownic możesz:

- Oddać im kryształ. Łowcy czarownic wrócą do Radowida i wymyślą jakąś historyjkę, przez którą król Redanii Cię skrytykuje.
- Zostawić kryształ dla siebie, co otworzy Ci kolejne ścieżki wyboru. Będziesz musiał jednak wyeliminować przeciwników.
Jeśli zostawisz kryształ dla siebie, to będziesz mógł:
- Udać się do Radowida, oddać go i odebrać nagrodę w postaci koron.
- Udać się najpierw do Triss, odtworzyć wydarzenia, dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o Filippie, a następnie zwrócić kryształ Radowidowi lub zostawić go Triss.
Drugi wybór jest korzystniejszy. Triss znajdziesz w jej domu w Novigradzie, a podczas swobodnej rozmowy po prostu zapytaj o kryształ, a potem zostaw go czarodziejce.

Co ważne, to, czy zwrócisz Radowidowi kryształ nie ma większego znaczenia, ponieważ król i tak odszuka Filippę.