Wiedźmin 3 - Zaproszenie od Keiry Metz, Mysia wieża
Opis misji Zaproszenie od Keiry Metz i Mysia Wieża w Wiedźminie 3.
Podczas wykonywania misji w elfich ruinach, kiedy to będziesz musiał poszukać wskazówek z Keirą Metz nt. Ciri, będziesz mógł pomóc czarodziejce odszukać magiczny kaganek. Gdy go zdobędziesz, to towarzyszka poprosi Cię o spotkanie. Jedź do jej domu i wysłuchaj, co ma Ci do powiedzenia.
Mysia wieża
Po zapoznaniu się ze szczegółami udaj się na wyspę Kłomnica. Zrobisz to wyłącznie poprzez łódź.
Na miejscu zabij zgnilce i idź w stronę lokacji misji. Przed wejściem aktywuj kaganek z menu szybkiego wyboru - na PS musisz przytrzymać L1, a potem wybrać rzeczony przedmiot. Potem aktywuj go, wciskając raz R1.
Potem wejdź na teren wieży. Wyeliminuj babę wodną i wejdź do budynku. Już na piętrze znajdziesz pierwsze wspomnienie, które aktywujesz za pomocą kaganka.
Potem zbadaj ślady na parterze oznaczone kolorem czerwonym i zejdź niżej drzwiami z prawej strony - tam jest kolejna wypowiedź ducha. Potem wróć na parter i idź na piętro, aby wysłuchać kolejnej rozmowy.
Na trzecim piętrze wejdź do komnaty, w której leży nieżyjącym mężczyzna na ziemi. Wyciągnij kaganek, a potem przejdź na samą górę obok łóżek. Zauważysz tutaj dwie dźwignie z prawej strony - wajchy w obu z nich mają być opuszczone.
Gdy je ustawisz, to przejdziesz do kolejnego miejsca. W laboratorium zbierz notatki i zbadaj eksperymenty w zbiornikach dla ludzi. Znajdziesz tutaj także ostatnie wspomnienie, które uruchomisz poprzez kaganek. Porozmawiasz tym samym z Anabelle, a podczas konwersacji możesz:
- Jeśli zgodzisz się pomóc i udasz się ze szczątkami Anabelle do chaty rybaka, to pomówisz z Grahamem. Gdy opuścisz jego dom, usłyszysz krzyk. Okaże się, że rybak zginął okropną śmiercią. Tym samym klątwa zostanie zdjęta.
- Jeśli nie zgodzisz się pomóc, musisz opuścić wyspę i wrócić do Keiry, w międzyczasie zabijając morową dziewicę. Czarodziejka zaleci Geraltowi udanie się do Grahama i zaprowadzenie go na szczyt wieży. Rybak po spotkaniu Anabelle odczaruje ją, ale również zginie. Tym samym klątwa zostanie zdjęta.
Lepszy jest więc drugi wybór, który opisujemy poniżej. Nie zgódź się na propozycję zjawy, a potem rozpocznij z nią starcie. Szczury od razu spal igni, a zjawę złap w Yrden.
Dzięki temu przybierze ona normalną postać. Uderz ją i podążaj za nią na zewnątrz - tutaj też złap ją w Yrden, uderz ją przynajmniej kilka razy, a po tym pomów z Keirą. Teraz będziesz musiał odnaleźć rybaka w wiosce Rudnik. Zapukaj do jego drzwi i opowiedz o Anabelle. Potem wróć z rybakiem na Kłomnicę.
Po wejściu do środka zabij 2 upiory i idź na samą górę. Gdy wejdziesz na czwarte piętro, to obejrzysz scenkę, podczas której Graham umrze - nie możesz nic z tym zrobić. I tak jest to najlepsze z możliwych zakończeń tego wątku.
Teraz wróć do Keiry w pobliżu wsi Podgaje. Poinformuj ją o swojej misji, a zadanie to dobiegnie końca. Warto od razu kontynuować wątek czarodziejki, sprawdzając przesyłkę Keiry.