Wiedźmin 3 - Polowanie na czarownicę, Po omacku
Opis misji Polowanie na czarownicę i Po omacku w Wiedźminie 3.
Po dotarciu do Velen i poznaniu Krwawego Barona, a także Guślarza, dostań się na zachód mapy, do wsi Podgaje, gdzie wypytasz o wiedźmę z okolicy. Musisz znaleźć się blisko dwóch chłopek na lewo od studni.
Stań za płotem, abyś mógł usłyszeć plotki, a potem odszukaj staw przy wiosce zgodnie z celem misji. Idź wzdłuż brzegu do ogromnego kamienia, a następnie odbij w prawo i rusz do porzuconego wozu.
Zabij pięć nekkerów i biegnij przed siebie, a spotkasz kilku wieśniaków pod chatką Keiry Metz - czarodziejki. Potem wejdź do jej domku i zbadaj przedmioty - najważniejsza jest czaszka na szufladzie, któa aktywuje portal.
Przejdź przez niego, a dotrzesz do małej lokacji - idź po schodach do góry, a spotkasz Keirę. Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że więcej o Ciri dowiesz się w elfich ruinach, do których warto ruszyć od razu z czarodziejką.
Po omacku
Po dotarciu do elfich ruin wejdź do środka. Potem skorzystaj z portalu, a gdy Keira zniknie, odbij w prawo i zacznij ją szukać.
Idź po śladach. Znajdziesz się przy gnieździe potworów - spal je za pomocą igni, a potem kontynuuj drogę z Keirą. Pomów z elfem i idź do elfiego portu, gdzie znajdziesz 3 upiory.
Łap je w Yrden, a potem dobijaj. Unikaj zielonych oparów, bo jeśli będziesz w nich przebywał, to zaczniesz tracić zdrowie. Po walce odbij do kolejnych tuneli w prawo i wespnij się po skałach do góry. W kolejnej lokacji znajdziesz drugi filar z elfem.
Po rozmowie wskocz do wody na środku miejscówki i zanurz się - przepłyń pod skałami i wyjdź na powierzchnię, na schody. Stamtąd wejdź w interakcję z malunkiem konia Kelpie, a potem wróć do Keiry, z którą pójdziesz dalej.
Kliknij na ikonę jaskółki, a otworzysz sobie portal. Kawałek dalej znajdziesz golema, któego musisz zabić. Nie jest to ciężki przeciwnik, bo najpewniej zajmie się atakowaniem Keiry. Używaj znaku Aksji i uderzaj go od tyłu.
Możesz korzystać z silnych ataków, gdy ten nie będzie Cię atakował. Gdy się odwróci i spróbuje wbić dłoń w podłogę, odskocz, bo wywoła rażącą falę wokół Ciebie. Następnie aktywuj kolejny teleport i przejdź obok strażników, a spotkasz Dziki Gon i Caranthira.
Po scence rozpoczniesz walkę z Dzikim Gonem. Zabijaj ogary, będąc cały czas pod ochroną Keiry. Nie wychodź poza kulę, bo zaczniesz bardzo szybko tracić zdrowie. Powtórz tę czynność 3 razy i idź za Keirą - spotkasz generała Dzikiego Gonu, z którym stoczysz walkę.
Jest on bardzo ociężały, więc warto łapać go w Axii lub Yrden. Bardzo często jego ataki będą przerywane dzięki mocom Keiry, która będzie wybijać go z równowagi.
Dwukrotnie generał otworzy portale, podczas których będziesz musiał pozbyć się ogarów Dzikiego Gonu - je najlepiej wyeliminować za pomocą Igni, podpalając wrogów. Następnie zbadaj bibliotekę elfa, a dowiesz się o wiedźmach z krzywuchowych moczarów.
Zanim opuścisz jaskinie, warto sprawdzić notatki przy regałach z książkami, eliksir przy stole i zioła na beczce. Potem aktywuj przejście po lewej stronie. Podczas rozmowy zgódź się znaleźć kaganek, aby móc rozpocząć wątek poboczny z Keirą.
Jeśli tego nie zrobisz, to od razu zakończysz misję. W pierwszym przypadku rozpoczniesz misję o nazwie "Magiczny kaganek", którą opisaliśmy w kategorii "zadania poboczne w Velen".