Wiedźmin 3 - Ostatnia Próba
Opis misji Ostatnia próba w Wiedźminie 3.
Po dotarciu do Kaer Morhen idź do zamku wiedźminów. Blisko stołu, przy którym będzie Eskel (o ile wykonasz jego misję wcześniej) znajdziesz Lamberta, z którym musisz porozmawiać.





Podczas konwersacji dowiesz się, że wspólnymi siłami musicie zdobyć moc żywiołów. Zgódź się na wyprawę i idź za nim. Biegnij do brzegu, a po drodze zabijaj harpie - korzystaj z kuszy. Potem zacznij szukać łodzi.

Gdy pójdziesz w lewo, to zauważysz pięć topielców. Pozbądź się ich, a potem wsiądź na łódź razem z Lambertem. Poczekaj, aż dopłyniesz do brzegu.

Finalnie dotrzesz do jaskini, lecz podczas rozmowy z Lambertem usłyszysz krzyk - możesz iść sprawdzić ślad lub od razu wejść na łódź. Jeśli pójdziesz sprawdzić krzyk, to po prostu zabijesz dodatkowo potwory. Niemniej wejdziesz do rzeczonej jaskini (przed tym warto wypić eliksir kota).

Po tym idź przed siebie. Wszystkie drogi prowadzą do cyklopa - zabij go, używając Igni. Potem pomów z Lambertem i wyjdź z jaskini, wspinając się po skałach z prawej strony od głównego leża Starego Grota. Następnie idź polną dróżką przed siebie. Kawałek dalej spotkasz trolle.

W trakcie rozmowy z nimi możesz być spokojny, dzięki czemu nie zabijesz ich. Finalnie będziesz musiał biec do pieczary, a potem raz jeszcze przemówić im do rozsądku. Ponadto oddaj im miecze. Potem napełnij filakterium energią, co zakończy tę misję.