Wiedźmin 3 - Po nitce do kłębka
Opis misji Po nitce do kłębka w Wiedźminie 3.
Po dotarciu do Novigradu i zebraniu zleceń na tablicy zauważysz, że na wschodnio-południowej części miasta znajduje się misja dot. wyczyszczenia magazynu. Udaj się do miejsca zadania i porozmawiaj z zarządcą. Zdradzi Ci on, że w mieście czai się bestia.





Wejdź do małej szopy, gdzie znajduje się ciało zabitego i sprawdź je. Potem sprawdź ślady za sobą i idź za nimi. Pokierują Cię one do mostku. Wskocz do wody i przepłyń na drugą stronę, gdzie będziesz w stanie kontynuować śledztwo.

Tym razem podejdź pod kładkę i zbadaj szczury. Potem wejdź do młynu i idź szybko na piętro, gdzie wspólnie z Lambertem zabijesz Ekimmę. Pomów z wiedźminem z tej samej szkoły, a potem najlepiej idź z nim od razu po nagrodę. Podczas rozmowy z nadzorcą chcąc nie chcąc będziesz musiał poradzić sobie ze strażnikami.

To prosta walka, po której musisz wrócić do Lamberta. Po scence udaj się do karczmy Siedmiu Kotów, a przed wejściem do niej znajdziesz wiedźmina. Wysłuchaj jego wersję wydarzeń, a następnie skonfrontuj się z Vienne. Teraz, aby kontynuować misję, musisz udać się na Skellige.

Po dotarciu na miejsce - wsi Troothem - zabij piratów. To prości przeciwnicy, lecz będzie ich sporo, więc eliminuj ich po kolei. Następnie udaj się do swojego celu i pomów z nim. Konwersacja zawsze kończy się walką - pamiętaj jedynie, aby przeszukać ciało Hammonda.

Teraz możesz wrócić do Lamberta, który siedzi w karczmie Nigdzie. Wybierz się wspólnie z nim do jego rezydencji, aby skonfrontować się z mężczyzną. Podczas rozmowy będziesz mógł zachować się na kilka sposobów.

- Zabić Taulera, za co pochwali Cię Lambert. Wspomni o tym potem w Kaer Morhen.
- Oszczędzić Taulera. Lambert będzie zły, ale rodzina byłego wiedźmina ze szkoły Kota będzie Ci wdzięczna - podobnie zresztą jak sam Bertram, który zerwał wszystkie stare kontakty. Jeśli nie zabijesz Taulera otrzymasz także dodatkową ilość PD za ukończenie zadania.
Finalnie decyzja ta nie wpływa znacząco na Twoją relację z Lambertem. Niezależnie też od decyzji, misja dobiegnie końca.