Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca
Klątwa kryształów - Final Fantasy XVI.
Po dotarciu do twierdzy idź za Cidem. Znajdziesz się w przejściu, gdzie stacjonują żołnierze. Zabij ich.
Następnie zniszcz przeszkody i dalej idź za Cidem. W drugiej lokacji także wybij cesarskich, a po chwili spotkasz kanoniera.
Jest to mini-boss. Potrafi on wywoływać na arenie wybuchy, więc omijaj elementy oznaczone na ziemi. Gdy strzela ze swojej broni, czekaj, aż 3 kule wylecą z giwery i dopiero wtedy rusz do walki.
Gdy oponent wykonuje zwykłe ataki, to także poczekaj, aż uderzy dwukrotnie, nim ruszysz do walki. Najgroźniejszy atak to ten, gdy z jego giwery wylatuje ogień - nie stój wtedy w linii prostej, bo stracisz bardzo dużo HP. Po wpadnięciu w ogień nie będziesz mógł z niego wyjść.
W drugiej fazie walki oponent będzie umieć korzystać ze swojej rakiety i lecieć w Twoim kierunku. Oddalaj się wtedy od niego i poczekaj, aż wykona 3 takowe ruchy, zanim ruszysz do walki. Dodatkowo wykonywanie wyrw w ziemi jest teraz dłuższe - takowych wyłomów będzie 4 na mapie, więc po 2 pierwszych dalej wykonuj uniki. Dodatkowo gdy stoisz zbyt długo blisko wroga, to ten wywoła kulę ognia przy sobie.
Staraj się używać głównych zdolności wtedy, gdy oponent jest już oszołomiony. Przyda Ci się w starciu zdolność ogłuszania, którą zapewnia choćby Powietrzny Podmuch Garudy. Dobrze jest także postarać się wykonać perfekcyjny unik w ostatnim ciosie jakiegokolwiek ataku kanoniera cesarskiego.
Po walce otwórz bramkę i skorzystaj z windy. Zjedziesz w dół, gdzie zdobędziesz zapasy i znowu zawalczysz z wrogami. Tym razem akaszami, a więc przemienionymi górnikami i strażnikami. Przejdź dalej, na lewo od bramy, a w kopalni zabij kolejnych wrogów i przejdź pod skałą z prawej strony.
Potem idź przed siebie, otwórz bramę i zabij przemienionego kanoniera - posiada on takie same ataki, jak ten pierwszy. Potem dotrzesz do żelaznej bramy, którą otworzysz wspólnie z Cidem. Potem znajdziesz się w pobliżu sanktuarium, gdzie będziesz walczył z upiorami.
Na drugim balkonie znajdziesz także Lisza - uważaj na jego ataki dystansowe i młóckę, która zawiera nawet 5 uderzeń w serii. Dopóki nie skończy tego ataku, nie podchodź do oponenta. Potem na moście do sanktuarium spotkasz kolejnego bossa.
Pamiętaj, że w tym starciu możesz atakować wroga w powietrzu, unikając uderzeń dziobem czy skrzydłami - używaj przyciągania Feniksa, aby tego dokonać.
Smok akasz to bestia, która potrafi przede wszystkim wypuszczać ze swojej paszczy kule ognia. Staraj się je unikać, odskakując w bok - kule lecą dość powoli, więc raczej dasz radę. Gdy oponent wzbija się w powietrze, patrz na jego dziób. Gdy jest już skierowany w Twoją stronę, to przygotuj się na szarżę i wykonaj unik najlepiej w ostatnim momencie, aby móc potem wyprowadzić kontrę.
Gdy smok będzie na ziemi, atakuj go - ale nie za długo, ponieważ może on atakować swoim dziobem (wtedy najlepiej jest go okrążyć z prawej strony), to samo tyczy się ataku skrzydłem, lecz zależy, które z nich podnosi. Jeśli prawe, to idź w prawo, jeśli lewe, to kieruj się w lewo.
Możesz też próbować trzymać wroga na dystans. Wykorzystaj wtedy zdolności obszarowe i staraj się oszołamiać przeciwnika, licząc też na pomoc sojuszników. Ponadto gdy smok wykonuje obrót wokół własnej osi, zbliż się jak najbliżej wroga - wtedy nie zostaniesz uderzony. Uważaj też na lasery, gdy smok wstaje z nóg i rzuca je pod siebie w linii prostej, wtedy odsuń się od niego.
W drugiej fazie walki oponent użyje kauteryzacji - będzie ział ogniem od lewej do prawej. Możesz odczytać te ruchy, stojąc przy jednej ze stron lub poczekać na ostatni moment, gdy blisko Ciebie będzie ogień i użyć uniku - wtedy nie otrzymasz obrażeń.
Uważaj też na smoczy taniec, który sprowadza się do tworzenia linii na arenie w linii poziomej, a w dodatku wypluwania z siebie około 6 kul. Łatwo je ominiesz, bo tak jak wspomnieliśmy wyżej, lecą one dość powoli w Twoim kierunku.
Po walce wejdź do sanktuarium i sprawdź kryształ. Po długiej scence spotkasz Tyfona i jego popleczników. Zabij widma, a potem zjawy. Przy tych drugich uważaj na oznaczone areny, które po zapełnieniu się koła wybuchną i zadadzą Ci sporo obrażeń. Dobrze nada się tutaj umiejętnośc Zapłonu, aby szybko wybić oponentów.
Potem wcielisz się w Ifryta i stoczysz walkę z tajemniczym Eikonem. Jest ona bardzo prosta - naprzemiennie używaj zwykłego ataku (i tego silnego, po przytrzymaniu przycisku), a gdy wróg zaczyna atakować, wykonuj uniki w ostatnim momencie. Przytrzymuj także przycisk odpowiadający za skrócenie dystansu, aby szybko uciekać z oznaczonych pól i nie dać się złapać. Gdy wróg naznacza arenę lub strzela kulkami, omijaj te elementy, aby nie zostać trafionym. Możesz też się leczyć ogniskami.
Po pierwszej fazie walki przyjdzie Ci zawalczyć z rozwiniętym o nową zdolność Typhonem. Tym razem potrafi on atakować czterema rękami - jego serie ataków liczą 4 ciosy, lecz jeśli wykonasz dwa perfekcyjne uniki, to będziesz mógł przerwać pozostałe uderzenia i zadać wrogowi obrażenia. Krzyki oponenta oznaczają większe pola do aren i teraz często będziesz musiał ślizgać się nie tylko do przodu, ale również w bok.
Dodatkowo gdy wróg posyła w Twoją stronę laser, to bardzo możliwe, że drugim ciosem będzie lina na poziomie nóg - musisz ją przeskoczyć, wciskając X na kontrolerze DualSense - inaczej stracisz sporo życia.
Typhon potrafi rzucać w Twoją stronę także ścianami - aby ich uniknąć, wykonuj ślizgi w miejsce, gdzie jest dziura. Ponadto niektóre krzyki mogą być połączone ze źródłem energii, w które nie możesz trafić, gdy będziesz wykonywał uniki. Podczas tych ataków opisanych na ekranie możesz również śmiało atakować wroga z dystansu, posyłając w niego kule ognia.
Po starciu przyjmiesz moc trzeciego Eikona - Ramuha. Po smutnym i niespodziewanym finale misja dobiegnie końca.