Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

Ulice szaleństwa - Final Fantasy XVI.

Po dotarciu do Stonhyrru idź przed siebie. Wybij kilka akaszy, a na platformie przed bramą do stolicy spotkasz bossa - behemota.

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

W walce z Behemotem uważaj przede wszystkim na komety. Łatwo je ominąć, lecz musisz uważać na cięciwę, która będzie lecieć we wszystkie strony po uderzeniu. Musisz przeskoczyć nad nią lub wykonać w ostatnim momencie unik. Dodatkowo wyczekuj, gdy wróg ma podniesioną łapę lub nogę na jego atak, zrób unik w ostatnim momencie, a potem kontrę, aby dalej atakować Behemota. Zwróć uwagę również na szarże.

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

W drugiej fazie starcia, po zniszczeniu meteorytu, Behemot będzie mobilniejszy. Potrafi teraz atakować seriami po nawet 3 ataki, więc patrz, czy po jednym uderzeniu nie przygotowuje się od razu do kolejnego. Meteoryty musisz omijać (nie wskakuj w ich obręcze, gdy już wylądują na ziemi), a nad kometami przeskakiwać. Dodatkowo tornado będzie za Tobą podążać i nie martw się - po kilku sekundach znajdzie się w jednym miejscu, do którego nie możesz trafić przez pewien czas.

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

Po wygranej walce rusz do kryształu, po drodze zbierając eliksiry. Spotkasz na swojej drodze zresztą po raz kolejny akasze, ale ścieżka do Ultimy jest dość korytarzowa, więc na pewno się nie pogubisz. Przed i po wejściu do zamku będziesz ubijał ciągle mini-bossów, którzy są doskonale znani z poprzednich fragmentów fabuły. Po spotkaniu z drużyną uzupełnij wszystkie eliksiry u Goetza!

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

Finalnie dotrzesz do szczeliny Ultimy. Idź przed siebie, wysłuchując wielu kluczowych szczegółów na temat historii Final Fantasy XVI. Po kilku scenach będziesz musiał walczyć z głównym antagonistą.

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

Ultima zamienia się w wojownika ze skrzydłami (przypomina Garudę, jednego z pierwszych Eikonów). OPonent potrafi wywoływać promienie na arenie, które rażą w wyznaczonym kierunku. Staraj się odbiegać do tyłu, a jeśli nie masz miejsca, to znajduj się w szparze. Przy drugim ataku rzeczonymi promieniami biegnij jak najdalej w lewo lub prawo (w zależności, gdzie jest Ultima), aby uniknąć uderzenia zmierzającego do ostatniej pozycji Clive'a.

W przypadku miecza staraj się trzymać oponenta na bliski dystans. Wykonuje on jeden albo maksymalnie dwa ataki swoim orężem, które łatwo uniknąć, a potem kontrować. Gdy oponent próbuje Cię naznaczyć kulą, to omijaj ją, a po jakimś czasie zniknie ona z areny. Atak ten jest łączony często z soplem lodu rzucanym w Twoim kierunku, więc nie tylko odbiegaj od kuli, ale także przyglądaj się Ultimie, gdy ten będzie rzucał soplem.

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

Po oszołomieniu wroga, a więc w drugiej fazie pojedynku, uciekaj od przyciągnięcia do fioletowego obiektu, który będzie połączony z promieniami (jeśli w niego wpadniesz, to zginiesz, więc pamiętaj, aby po prostu uciekać w tym momencie i nie przejmować się innymi rzeczami). Uniknięcie ich będzie jeszcze cięższe, więc teraz możesz wykonać unik tuż przed momentem ruszenia się owych promieni. Dodatkowo rzucanie soplami będzie trwało dłużej, a wróg nauczy się szarżować w Twoją stronę ze swoim orężem.

Final Fantasy XVI (16) - Ulice szaleństwa: Behemot, Zamek, Szczelina, Ultima, Pierwsza walka

W trzeciej fazie walki (po drugim oszołomieniu) Ultima nauczy się wykorzystywać Wybawienie. To seria ataków ognistym mieczem, która liczy nawet 5-6 uderzeń - ostatni cios jest z powietrza, więc dopóki wróg go nie wykona, to nie interesuj się ciosami czy kontrami. Dodatkowo uważaj także na zabójczy laser w linii prostej, który teraz wróg potrafi tworzyć na arenie. Reszta ciosów jest identyczna - ponadto pamiętaj, że podczas tej sekwencji możesz stać w ogniu wywołanym przez jego oręż.

Po zabraniu wrogowi całego paska zdrowia pokonasz bossa - jak się jednak okaże, w kolejnych misjach przyjdzie Ci zawalczyć z nim raz jeszcze. Obejrzyj teraz kilka scen, wysłuchaj dialogów, a misja dobiegnie końca po opuszczeniu stolicy Waloedu.

Źródło: własne

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper