Final Fantasy XVI (16) - Zdolności, umiejętności: eikony, pozyskiwanie, punkty, resetowanie, blokowanie
Zdolności - Final Fantasy XVI.
Po tym, jak dotrzesz do regionu z goblinami, będziesz mógł zainteresować się po raz pierwszy zdolnościami Clive'a. Są one podzielone na kilka kategorii.
Pierwsza z nich to ta ogólna odpowiadająca za standardowe ataki czy po prostu umiejętności protagonisty. Pozostałe z nich dotyczą specjalnych atrybutów - mowa tu choćby o Feniksie, a więc skillach dot. ognia. Eikon Ognia to pierwszy z wielu, bo w dalszej części gry odblokujesz kolejne.
Za punkty zdolności zdobywane podczas rozgrywki (za wykonywanie misji głównych oraz pobocznych, a także branie udziału w starciach) odblokujesz kolejne umiejętności (pasywne lub aktywowane manualnie). Te wykorzystywane ręcznie posiadają także opcję mistrzostwa, której wykup sprawia, że dana zdolność staje się jeszcze potężniejsza - warto zainteresować się tym natomiast w dalszej części gry, gdy już nabędziesz te najbardziej podstawowe umiejętności.
Każda umiejętność, po najechaniu na nią, posiada krótki opis. Po wejściu w szczegóły lepiej dowiesz się, w jakich sytuacjach najlepiej jej używać. Dodatkowo zauważysz w formie gwiazdek to, jak dany skill spisuje się w przypadku zwykłych i tych przełamujących ataków.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby tworzyć własny "build" Clive'a, który będzie skupiał się na danych elementach. Te zdolności, których nie chcesz używać w dalszej rozgrywce, możesz resetować lub blokować, aby wykonywanie danych kombinacji nie aktywowało przypadkiem wskazanej zdolności.
Pamiętaj jednak, że po odblokowaniu kolejnych eikonów i idących z nimi w parze zdolności, musisz je przypisać na ekranie Wyposażenia i eikonów do koła wyboru umiejętności. Możesz przypisać do jednego eikona maksymalnie 2 umiejętności, więc tymi pozostałymi się nie interesuj lub jeśli chcesz spróbować czegoś innego, zdolności nieużywane zresetuj.
Dodatkowo jeśli chcesz, aby owe umiejętności były używane automatycznie, skorzystaj z pierścienia dot. atrybutów.