Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Ogień na niebie - Final Fantasy XVI.

Po dotarciu do matczynego kryształu zauważysz, że Dion wszczął rebelię. Idź po dachach, aż dotrzesz do strażnicy. Wybij przeciwników - w tym lansjera, którego najlepiej oszołamiać i unikać uderzeń mieczem.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Następnie wejdź do kanałów, wybij następnych wrogów i przejdź obok karawany. Cały czas idź przed siebie, pozbywając się oponentów, aż w końcu dotrzesz do strażnicy. Dodatkowo tuż przed nią będziesz zmuszony walczyć z bossem dragonów.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Biały smok to przeciwnik bardzo podobny do tego, którego spotykałeś w sanktuarium z Cidem, tuż przed pierwszym spotkaniem z Ultimą. Uważaj na wyrzucane przez niego kule, które po chwili wybuchają. Groźne są także ataki skrzydłem z zamachem lub od górnej strony - wystarczy wtedy chwilę nie atakować wroga i poczekać, aż zacznie ruszać skrzydłem w Twoją stronę, potem wykonać unik i zadać mu obrażenia.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Oponenta atakuj wtedy, gdy będzie blisko Ciebie. Gdy lata, to po prostu regeneruj zdolności i unikaj jego uderzeń. W drugiej fazie walki uważaj szczególnie na zdolność Emanacji, która polega na rozmieszczeniu gwiazd i wypuszczania przez nie promieni. Gdy widzisz, że promień zbliża się w Twoją stronę, to biegnij w przeciwległym kierunku i wykonaj unik, aby nie zostać porażonym.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

W trzeciej fazie walki zwróć uwagę na Smoczy Taniec, który jest połączony atakami używanymi wcześniej. Dochodzi do tego także szarża - aby uniknąć obrażeń, wystarczy wykonać idealny unik przy jakimkolwiek uderzeniu smoka, a reszta zostanie automatycznie absorbowana. 

Po walce porozmawiasz z Goetzem i Jill, a także ruszysz w stronę serca kryształów. Wybijaj akasze, u których przemiana nastąpiła z powodu eteru.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Potem spotkasz Lisza, którego najlepiej oszołamiać. Po zabójstwie wroga wdrap się po palecie do góry, wejdź po schodach do góry, a znajdziesz Joshuę i Diona. Pnij się cały czas ku górze, zabijając też widma i upiory, a finalnie trafisz do miejsca z grabarzem. Wybijałeś już wrogów tego typu, więc na pewno sobie z nim poradzisz.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Następnie znajdziesz się przy salach posiedzeń rady. Od skrzyni przy prawej stronie odbij w prawo, zeskakując ze schodów i zjeżdżając po gruzie na dość sporą arenę. Tam stoczysz kolejny pojedynek - tym razem z wysłannikiem Ultimy.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Jest to Nekrofob. Przeciwnik ten jest bardzo mobilny i najczęściej szarżuje w Twoją stronę. Najlepiej będzie, jeśli nie będziesz go atakował do momentu, aż zakończy swoje serie ciosów i stanie w miejscu, odzyskując siły - wtedy jest najlepiej go okładać.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Oponent posiada też ataki ognistymi kulami, przez które łatwo przenikniesz, gdy będzie je wypuszczał (zrób unik do przodu) oraz zdolność zwaną megaszronem - wtedy po prostu idź na bok nekrofoba, aby nie zostać porażonym. Ponadto jego ataki mieczem są podwójne, więc staraj się atakować dopiero po drugim uderzeniu.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

W ostatniej fazie starcia Nekrofob będzie jeszcze szybszy - za cel postawione zostanie Ci także zniszczenie jego ciemnej energii, uważając wtedy na pola na arenie - nie możesz w nich zbyt długo przebywać, bo w takim przypadku zostaniesz porażony.

Po wygranej walce wskocz na teren tuż przed strażnicą. W budynku spotkasz Anabelle, a po scenie także rannego Joshuę. Tym samym rozpoczniesz bratobójcze starcie z Bahamutem.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Na początku walki wykonuj uniki wtedy, gdy Bahamut na Ciebie szarżuje - potem możesz śmiało kontrować i zadawać mu obrażenia. W przypadku ataku cięciwami z pomocą skrzydła odbiegaj w lewo i prawo, a gdy wróg uderzy w ziemię, to przeskocz, aby ominąć cięciwę.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

W drugiej fazie walki pomoże Ci trochę Fenix, a ty sam odblokujesz nową zdolność. Uważaj znowu na szarże Bahamuta i za wszelką cenę ich unikaj, a nową zdolność zostaw na wtedy, gdy oszołomisz wrogiego Eikona, a zadasz mu masę obrażeń.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Po scenkach wcielisz się w Feniksa. Będziesz miał Bahamuta po swojej lewej stronie - staraj się go atakować naładowanymi, ciężkimi strzałami. Unikaj kul, które zmierzają w twoim kierunku - możesz w nie strzelać lub oznaczać je z pomocą kółka na kontrolerze, a potem wypuścić salwę pocisków. Uważaj też na megarozbłysk wroga, w którym musisz przesuwać się Fenixem i dodatkowo wykonywać uniki, gdy promienie będą blisko Ciebie.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Po kolejnej wstawce filmowej zaczniesz drugą fazę starcia jako Feniks. Teraz Bahamut będzie umieć dodatkowo aktywować kule, które potrafią razić promieniem. Ważne jest, aby je jak najszybciej zniszczyć - najlepiej promieniem ognia, a więc silnym atakiem dystansowym. Reszta ataków natomiast się powtarza. W czwartej fazie walki musisz dodatkowo zniszczyć 6 kul ochraniających Bahamuta, a potem atakuj go swoimi rozbłyskami.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

W piątej fazie walki wrócisz do Ifryta. Atakuj Bahamuta dystansowymi ciosami i tymi w zwarciu, gdy będzie blisko Ciebie. Potem unikaj na arenie tworzonych przez niego wyładowań, a gdy oponent wytwarza Terrarozbłysk, to szybko wskocz do ochrony Fenixa. Oprócz tego większość ciosów Bahamuta jest taka sama, jak poprzednio.

Final Fantasy XVI (16) - Ogień na niebie: Dragoni, Biały smok, Nekrofob, Fenix, Bahamut, Wyniesiony Ifrit

Po jeszcze jednej wstawce rozpoczniesz ostatnią fazę walki z oponentem. Tym razem będziesz Wyniesionym Ifrytem, który stanie się jeszcze potężniejszym Eikonem. Walka jest bardzo prosta - dzięki szybkim teleportom dostępnym pod przyciskiem X możesz skracać dystans i uderzać Bahamuta ręką, a także używać zdolności. Wykonuj unik natomiast wtedy, gdy wróg będzie szykował się do walki. Ważne jest także zniszczenie jego energii, gdy będzie szykował się do terra rozbłysku - nie możesz do niego dopuścić za żadną cenę.

Po wygranej potyczce będziesz świadkiem wielu długich filmików, po których wspólnie z Dionem wrócisz do kryjówki.

Źródło: własne

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper