Final Fantasy XVI (16) - Ogień i lód: Góra, Morbol Akasz, Wulkan, Czerwona Plama, Płynny Płomień, Kapłan
Ogień i lód - Final Fantasy XVI.
Po dotarciu do Oddechu Smoka idź przed siebie.
Za bramką znajdziesz doskonale znane akasze. Zabij je, po czym rusz do góry, otwierając kolejne bramy i eliminując napataczających się przeciwników - w tym minotaura. Finalnie znajdziesz się na placu ze stertą gałęzi, spod których wyleci potwór.
Morbol Akasz to przeciwnik, którego spotkałeś już wcześniej. Doskonale więc będziesz znał jego ciosy, które teraz nie różnią się aż tak mocno, jak w momencie, gdy walczyłeś z nim jako młody Clive. Uważaj jedynie za macki wychodzące spod wody, które nie możesz zniszczyć, a za to one mogą Cię atakować. Unikaj ich.
Dodatkowo uważaj na chmury deszczu - nie zranią cię, gdy będą opadać, ale gdy już znajdą się na arenie, to musisz ich unikać, bo pozostanie w ich obszarze przez minimum sekundę sprawi, że zaczniesz tracić HP. Gdy wróg będzie na Ciebie skakał, możesz równie dobrze wykonać unik w ostatnim możliwym momencie.
Po wygranym starciu wejdziesz do wnętrza wulkanu, gdzie zaczniesz eliminować skorpiony. Następnie znajdziesz Salamandrę - uważaj na ataki ogniem. Od kul możesz wykonywać uniki w bok, a przy ogniu odskakuj do tyłu. Dodatkowo zwróć ataki na ruchy skrzydłami, którymi wróg może wykonywać uderzenia.
Po przebiegnięciu przez most z pomocą Jill pozbądź się kolejnych przeciwników i poszukaj bocznej drogi, bo ta główna będzie zablokowana. Idź w prawo, przeskocz przez szczelinę i wybij kolejnego mini-bossa w tej misji.
Jest nim czerwona plama, która posiada 3 ataki. Pierwszy to megażar, w którym przywołuje kulę i rzuca w Twoim kierunku. Drugi polega na atakowaniu mackami w linii prostej, a trzeci na atakowaniu mackami wokół własnej osi (wtedy ręce trzyma przy sobie, wokół swojego tułowia i ładuje atak). Po wygranej walce spotkasz kolejnego przeciwnika.
Mowa o ognistej jaszczurce, która mocno przypomina Fafnira. Podczas turlania się wykonuj przynajmniej dwa uniki, bo jaszczurka może zaatakować dwukrotnie. Podczas ziania ogniem wykonaj unik wtedy, gdy ogień będzie blisko Ciebie, a przy kadzidle staraj się odsunąć jak najdalej od oponenta, po zwierzę stanie w ogniu.
Po każdym oszołomieniu przeciwnika będziesz musiał również zmierzyć się z jego przebudzeniem, które polega na wykonywaniu kombinacji wszystkich wcześniejszych ciosów. W takim przypadku nie koncentruj się na kontrach, a po prostu na unikaniu ciosów do momentu, aż przeciwnik nie będzie stał w miejscu przez przynajmniej sekundę.
Po starciu Jill oraz Clive znajdą się w miejscu, gdzie mieszka choćby Marleigh. To ona przepuści bohaterów w stronę Sanktuarium.
Na miejscu wybijaj zabójców i przejdź przez drzwi z lewej strony do góry. Znajdziesz tam również fanatyka, który jest jednak bardzo prosty do ubicia, ponieważ posiada wyłącznie 2 ciosy. Potem przed bramą odbij w prawo i przejdź przez drzwi z lewej strony. Za nimi znajdziesz schody na górę oraz kolejnego fanatyka.
Płynny Płomień
Gdy go ubijesz, skonfrontujesz się z Patriarchą. Ten przemieni się po scence w potwora - Ty z kolei spróbujesz stać się Ifrytem, lecz nim do tego dojdzie, posterujesz Clivem. Oponent jest bardzo mobilny i najczęściej atakuje seriami po dwa ataki. Uderza pięścią w ziemię, więc staraj się przed rozpoczęciem własnej serii unikać jego ciosów, rób to jednak wtedy, gdy oponent zacznie już uderzać, bo wykonanie uniku wcześniej sprawi, że otrzymasz obrażenia.
Oponent potrafi też bardzo szybko się przemieszczać po całej arenie, obchodzić Cię od tyłu i wykonać uderzenie. Wtedy też wykonaj unik w ostatnim możliwym momencie. Płynny Płomień jednak bardzo łatwo ogłuszyć, więc postaraj się używać umiejętności wiatru Garudy, aby oszołamiać oponenta. Po każdym oszołomieniu wróg będzie umieć przybierać inne postacie - megażar to kula, której z łatwością unikniesz.
Jedenasta godzina z kolei polega na unikaniu czegoś, co przypomina ognistych wierzchowców czy latających smoków. Nie myśl także o zadawaniu obrażeń, gdy wróg zamienia się w latającego Wyverna - po prostu unikaj uderzeń, wykonując uniki i wal w niego (lub używaj specjalnych zdolności) wtedy, gdy wróg zatrzyma się na arenie i podeprze pięścią.
Po starciu obejrzyj scenki, po których Jill w końcu zemści się na najwyższym kapłanie. Po zniszczeniu wielkiego kryształu zadanie dobiegnie końca.