Final Fantasy XVI (16) - Zagubieni we mgle: Stillwind, Gobliny, Wioska, Gigas, Wódz, Morbol
Zagubieni we mgle - Final Fantasy XVI.
Po dotarciu do regionu Stillwind wspólnie z dwoma towarzyszami idź przed siebie, wypatrując goblinów.
Na bagnach zabij oponentów, potem przejdź pod płotem z drewna. Z kolei w wiosce po wybiciu wrogów rozwal płot na prawo od chatki.
Po tym wejdź po drabinie po prawej strony do góry. Zabij gobliny i idź w lewo przez most. W kolejnej części wioski staniesz do walki z pierwszym bossem - Gigasem.
Aby go pokonać, wykonuj uniki zawsze, gdy tylko robi zamach i stara się Cię uderzyć. Ważne, abyś nie cofał się w prawo lub za siebie, tylko w lewo, bo Gigas uderza albo przed siebie, albo robi zamach z prawej do lewej strony (patrząc z jego strony).
Używaj także kombinacji ciosów - po kilku zwykłych ataków korzystaj z płomienia, aby potem przyzwać Feniksa, który zada oponentowi sporo obrażeń. Przy oszołomieniu wykonuj szybkie ataki, aby zadać jak najwięcej obrażeń przeciwnikowi, gdy ten nie jest w stanie się ruszać.
W drugiej fazie walki Gigas zacznie się obracać wokół własnej osi - dopóki nie zrobi 3 obrotów, nie atakuj go, bo zostaniesz uderzony jego orężem. Potem dalsza część walki wygląda tak samo, jak poprzednio, więc wystarczy go drugi raz oszołomić i dobić, aby wygrać pojedynek.
Po walce zacznij gonić wodza goblinów. Będąc przy jeziorze, zauważysz wielkiego morskiego potwora, a więc drugiego bossa w tym zadaniu.
Główny atak Morbola wykorzystuje macki. Może być nim zamach z lewej do prawej strony lub odwrotnie - z prawej do lewej. W tym przypadku wykonuj unik do tyłu, aby nie zostać uderzonym. Tak samo cofaj się, gdy oponent wyciąga dwie macki, bo będzie je kierował ku środkowi.
Gdy Morbol włoży mackę do wody, to także wykonuj ciągle uniki, bo po chwili jego druga macka zostanie wyciągnięta z ziemi w kierunku, w którym ostatnio przebywałeś. Uczyń to samo, gdy będziesz chuchał nieprzyjemnym oddechem.
Atakuj Morbola wtedy, gdy wykona jakiś cios, abyś miał czas na wyprowadzenie kilku uderzeń. Uważaj także na uwalnianie smrodu wokół jego postaci, gdy zbyt długo się nie rusza (na ziemi pojawia się wtedy zielony jad).
Po wygranej walce opuścisz Stillwind, kończąc też tę misję.