Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Przeciwności losu - Final Fantasy XVI.

Po dotarciu do twierdzy idź przez lochy, a potem zabij oponentów przy piecu.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Po otwarciu drzwi cofnij się do okna prowadzącego na zewnątrz. Niezależnie którą ścieżkę wybierzesz, w obu przypadkach koniec końców znajdziesz się na dziedzińcu. Czeka tam na Ciebie mini-boss.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

To ten sam przeciwnik, co w lesie 3 misje wcześniej. Uważaj na ogień i jego szybkie doskoki. Potem przed wejściem do twierdzy znajdziesz kolejnych oponentów - czekają Cię aż 3 fale wrogów.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Używaj na nich zdolności Feniksa, gdy będą blisko Ciebie - najlepiej spiszą się tutaj skrzydła z obrotem wokół własnej osi. Potem wejdź do kaplicy, gdzie obejrzysz walkę Cida z Benediktą. Po niej powalczysz z dwoma bossami.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Będziesz musiał pokonać dwie wiwerny Benedikty. Użyj L3, aby oznaczyć sobie jedną z nich (zalecamy wybić najpierw Chiradę) - gdy będziesz z nią walczył, ta druga będzie rzucać kulami lub innymi elementami po wcześniej oznaczonych torach, więc po prostu wykonuj uniki i unikaj miejsc, przez które będą przechodzić elementy zadające obrażenia Clive'owi.\

Po filmowym ataku dalej atakuj Chiradę - zadaj jej jak najwięcej obrażeń, wykorzystując specjalne zdolności. W drugiej fazie walki uważaj na jej szarże i staraj się dalej unikać kul Suparny - uważaj też na okrzyki.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Gdy zajmiesz się Suparną, to atakuj ją seriami - gdy wokół niej będą unosić się zielone obiekty, to wiedz, że ładuje siłę i zaraz wybuchnie, zadając obrażenia wszystkiemu, co jest wokół niej. Staraj się także utrzymywać w powietrzu, aby dalej unikać kul. Teraz tory mogą się przecinać, więc staraj się znajdować w "kwadratach", które nie są zagrożone dotknięciem przez kulę.

W walce z Suparną warto wyczekiwać na jej ataki, wykonać unik i dopiero potem wyprowadzić serię.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Po starciu idź na szczyt wieży po schodach. Trzymaj się prawej strony, zabij wrogów, idź w lewo i odbij w prawo na zewnątrz, gdzie znajdziesz drabinę prowadzącą na górę. Stamtąd trafisz też do koszar (w tym kolejnego królewskiego wojownika) i finalnie do Benedikty.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Rozpoczniesz z nią walkę - kobieta potrafi rzucać w Ciebie kulami w linii prostej, a między nimi są odstępy, w które musisz się zmieścić. W tym przypadku po prostu nie używaj uników i dostosowuj pozycję Clive'a, aby nie wpadł w kulę. To samo tyczy się piorunów - z tą różnicą, że jest ich mniej, mają większe odstępy, ale bardzo szybko przemieszczają się w Twoją stronę. Możesz śmiało stać na wprost Benedikty i lekko przesunąć się w lewo lub prawo, aby uniknąć obrażeń.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Kobieta atakuje też seriami, więc gdy jest blisko Ciebie, wykonaj 3 uniki albo jeden perfekcyjny i wyprowadź kontrę, a potem znowu odskocz i poczekaj, aż zakończy atakować. Gdy odleci, znowu przygotuj się na unikanie kul lub piorunów. Gdy zabierzesz kobiecie prawie cały pasek życia, rozpoczniesz drugą fazę starcia, gdzie Benedikta ma ponownie całe HP, a jej ciosy się całkowicie zmienią, ponieważ przybierze inną postać.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Jako cięższa do ubicia przeciwniczka Benedikta będzie umieć wzbijać się w powietrze i za sprawą niebieskiego promienia wskazywać, gdzie opadnie. Odskakuj od tego miejsca, a potem zadaj jej kilka obrażeń - tylko kilka, ponieważ kobieta potrafi szybko zaatakować swoimi skrzydłami serią nawet 5 ciosów nie do zablokowania. Gdy krąży wokół Ciebie, to oznaka, że będzie rzucać kulami - omiń przynajmniej jedną z nich perfekcyjnym unikiem i wykonaj kontrę.

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Przy deszczu kul wykonaj unik w momencie, gdy kule będą bardzo blisko Ciebie (są one w Ciebie namierzone, więc lądują w ostatniej znanej pozycji. Przy cięciach musisz albo być na dole i wykonać unik (jeśli cięcie jest na wysokości głowy) lub podskoczyć, gdy cięcie jest tuż przy ziemi. Wystarczy zwykły skok, aby nie otrzymać obrażeń lub bieg w bok (jest to jednak utrudnione).

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

Gdy zauważysz lawinę kamienną, szybko wykonaj dwa uniki w lewo lub prawo. W przypadku tornada lub burzy wietrznej, musisz uciekać jak najszybciej z obszaru objętego działaniami Benedikty. Inaczej stracisz sporo zdrowia. Niektóre ciosy będą teraz łączone - szczególnie cięcia i pioruny, więc musisz być bardzo skupiony, aby ich użyć. Specjalne zdolności zostawiaj wtedy, gdy Benedikta skończy atakować lub będzie oszołomiona (dojdzie do tego przynajmniej 3 razy).

Final Fantasy XVI (16) - Przeciwności losu: twierdza Sanbreque, kaplica, Chirada i Suparna, Benedikta, Garuda

W finałowej fazie walki Benedikta będzie używała swoich dłoni do zmiażdżenia Clive'a. Wtedy wykonuj uniki do przodu, bo owe dłonie będą za Tobą. Gdy jednak zostaniesz złapany i przyciągnięty do Benedikty, postaraj się wykonać unik tuż po uwolnieniu.

Po wygranym starciu posiądziesz moc kolejnego Eikona - Garudy. Po tym misja dobiegnie końca.

Źródło: własne

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper