Final Fantasy XVI (16) - Pogrzebane wspomnienia: Upadły Strażnik, Żelazny Gigant, Lisz, Piekielny Eikon i Cień
Pogrzebane wspomnienia - Final Fantasy XVI.
Po dotarciu do bram Feniksa idź z Jill do ruin. Ruszysz w pogoń za Margracem, docierając do sali przodków.
W środku skorzystasz z windy i zaczniesz eliminować przebudzone insekty - to pospolici przeciwnicy, więc spokojnie sobie poradzisz. Podobnie zresztą jak z łowcami czy kulą ochroną.
Potem zawalczysz z upadłym strażnikiem. Jego uderzenia liczą najczęściej dwa uderzenia, więc nawet po jednym perfekcyjnym uniku, nie atakuj go od razu - o ile dalej trzyma przy sobie wyciągnięty miecz. Przy obrotach cofaj się do tyłu, a gdy na arenie pojawią się rażące kule, albo oddalaj się od strażnika, albo przyciągaj się do niego umiejętności Feniksa.
Po wygranym starciu będziesz musiał zawalczyć kawałek dalej z bombami. Gdy widzisz, że zaczynają narastać, odsuń się od nich, wykonując unik w lewo lub prawo, bo jest to oznaka, że zaczną ziać ogniem. Potem dobiegnij do windy i aktywuj ją, wchodząc na element na środku lokacji.
Dotrzesz do miejsca z kolejnym strażnikiem - walcz z nim tak, jak poprzednio i dodatkowo uważaj na mniejszych wrogów. Gdy widzisz tylko pomarańczowe kropki na ekranie, to odwracaj się (lub wcześniej oznacz sobie mini-bossa), bo wtedy wróg zaatakuje. Następnie zabij kolejną grupkę oponentów i dotrzyj do trzeciej windy, co uruchomi scenkę.
Zawalczysz z żelaznym gigantem. Oponent potrafi doskakiwać i przeszywać w linii prostej, tak więc wykonuj unik wtedy, gdy zmierza w Twoim kierunku. Potem uważaj także na połączone uderzenie o ziemię połączone z uniesieniem nogi - musisz wykonać unik do tyłu, aby nie otrzymać obrażeń.
Podczas starcia przyda Ci się umiejętność Powietrznego Podmuchu Garudy - użyj go, a wróg będzie diametralnie szybko ogłuszany, wręcz to przepis na sukces. Strażnik będąc w wietrze nie tylko straci trochę HP i siły, ale także możesz się od niego śmiało odbić i zadawać mu obrażenia w powietrzu, co sprawi, że nie będzie on w stanie wyrządzić szkody głównemu bohaterowi gry.
W drugiej fazie walki oponent będzie ładował siłę na dalszą część walki - to tak jakby kolejna część ogłuszenia. Obijaj wtedy wroga (nie będziesz mu jednak zabierał punktów zdrowia, a jedynie ochronę) na wszelkie sposoby i uważaj na kule ognia, które lądują w linii prostej na arenie (wystarczy odskoczyć w lewo lub prawo, albo znaleźć się w powietrzu, aby nie otrzymać obrażeń).
Następnie uważaj na kolejne szarże wroga tuż po wyjściu z ogłuszenia ze strony żelaznego giganta. Gdy będzie wadził swoim mieczem o podłogę, to oznaka, że ruszy ze strzałami w Twoim kierunku, które jednak możesz łatwo ominąć.
Uważaj również na obroty oponenta, gdy ten cofa się o krok i bierze zamach. Nie możesz się wtedy znaleźć blisko niego. W drugiej fazie walki warto znowu użyć wietrznego podmuchu i atakować wroga w powietrzu, aby szybko się go pozbyć. Po walce dostaniesz się na szczyt wieży, gdzie czeka na Ciebie wielki mural. Skorzystaj z bocznej ścieżki, aby się do niego przedostać.
W centrum znajdziesz Lisza - oponent przypominający ducha atakuje z odległości, więc możesz go do siebie przyciągać lub sam skracać dystans za pomocą Eikonu Feniksa. Zwykłe uderzenie ominiesz, wykonując unik. Gdy nadejdzie młócka, nie atakuj nawet po wykonaniu idealnych uników, tylko poczekaj, aż oponentka zakończy serię liczącą nawet 6-7 ciosów. Inaczej otrzymasz obrażenia.
Po walce przejdź do ostatniej lokacji - wybij upiory i wejdź w interakcję z kryształem, co sprawi, że zasilisz boczne drzwi (na prawo od areny). Tam znajdziesz drugi kryształ, który zaprowadzi Cię do kamiennego kręgu na głównej arenie. Potem przejdź do murala na ścianie, a lepiej poznasz kogoś, kto podaje się za Margrace.
Podczas tej walki i kolejnej zalecamy użyć toniki, ponieważ są one dość wymagające.
Zawalczysz też z Ifrytem (Piekielnym Eikonem) na wielkiej arenie. Jego pierwszym podstawowym ciosem jest szarża w Twoim kierunku, zostawiając za sobą chmarę ognia. Odsuń się Eikonowi na bok i nie przechodź przez ogień, dopóki nie zgaśnie - w tym czasie lokacja jest podzielona tak jakby na dwie części.
Gdy będziesz na odległość, musisz uważać na rzucane przez ognistego eikona kule. Staraj się wtedy skracać dystans za pomocą podstawowej umiejętności Feniksa. Z kolei gdy widzisz, że Ifryt się odwraca i rusza ogonem, odskakuj do tyłu.
Gdy już będziesz blisko oponenta, warto używać umiejętności Powietrzy Podmuch Garudy, aby szybko oszołomić wroga. Ten będzie odskakiwał do innych miejsc na arenie, więc staraj się ciągle do niego zbliżać, bo atakami dystansowymi nic tutaj nie zdziałasz. A gdy będziesz już blisko niego, staraj się atakować nogi - gdy jedną podnosi, teleportuj się do tej drugiej za pomocą zdolności Feniksa.
Gdy blisko Ciebie Ifryt będzie tworzył wulkan, odskakuj do tyłu i rusz do niego dopiero wtedy, gdy płomienie blisko jego kończyn zgasną. Nie wskakuj wtedy na głowę, bo wyładowanie następuje także na górze.
W przypadku wypalania ziemi wystarczy, że w momencie ruchu ręką Ifryta wykonasz unik w lewo lub prawo. Gdy oszołomisz wroga, możesz przedłużać zdezorientowanie za pomocą standardowej umiejętności Garudy. Niemniej - uderzaj go w głowę. Gdy zabierzesz mu ponad 3/4 paska zdrowia, to piekielny eikon zginie, a przynajmniej na ten moment.
Przyjdzie Ci jeszcze zmierzyć się z piekielnym cieniem. Pierwsza faza walki jest prosta, ponieważ oponent strzela do Ciebie kulami ognia - podążają one za Clivem, więc unikaj ich, wykonując odskok w ostatnim momencie. Kolejne kule ognia - w postaci dwóch w każdej serii - także łatwo unikniesz, o ile przygotujesz się, że druga zawsze zmierza do Ciebie z prawej strony.
Oponent natomiast atakuje seriami po 2 ataki - wykonuje też szarże, które w prosty sposób unikniesz. Są one sygnalizowane przez grę.
W drugiej fazie walki dojdą dwie zdolności - pierwsza z nich podsyca i podpala cały teren przed Tobą, więc podobnie jak w kwestii wulkanu z Ifrytem, musisz po prostu uciec z oznaczonego obszaru. Gdy z kolei dochodzi do młota i kowadła, wróg wyskakuje w powietrze i potem uderza z wielkim hukiem w ziemię, więc w tym przypadku odskakuj jak najdalej od niego.
W przypadku wywołania wiatru na arenie omijaj oznaczone lokacje, idąc ciągle do tyłu - wróg będzie chciał Cię przyciągnąć, ale nie daj się na to namówić, bo potem wywoła falę ognia wokół siebie. W trzeciej fazie walki piekielny cień będzie łączył te ataki, więc bądź gotowy. Co ważne, nie znajdziesz tutaj zwykłych wrogów, więc w pełni możesz się skupić właśnie na nim.
Ostatnia faza walki jest zwariowana, ponieważ odblokowujesz specjalną umiejętności Clive, której użycie zwiększa zdrowie, zadawane obrażenia, a także pozwala przywracać HP. Wróg będzie szybszy, ale dzięki swoim pozyskanym cechom będziesz w stanie bardzo szybko go zabić.
Po wygranym starciu będziesz miał okazję zawalczyć jeszcze jako Eikon - wygraj sekwencje QTE, a nareszcie zakończysz tę wycieńczającą walkę z cieniem. Wrócisz też do rzeczywistości, co zakończy tę misję.