Baldurs Gate 3 - Cesarz i Orfeusz, zakończenie wątku Karlach i Lae'zel
Zakończenie gry - Baldurs Gate 3.
Po dotarciu po raz ostatni do Astralnego Pryzmatu spotkasz Cesarza i będziesz musiał podjąć pierwsze z kilku zakończeń związanych z aktem 3 w Baldurs Gate 3.
Możesz zgodzić się na:
- Przemianę w Łupieżcę Umysłów. Stracisz swoją postać i staniesz się bohaterem podczas ostatniej bitwy, co jednak sprawi, że Orfeusz zostanie pożarty i Lae'zel może rzucić ci rękawice - jeśli jej nie przekonasz, będziesz musiał z nią walczyć;
- Sprawić, aby to Karlach zmieniła się w Łupieżcę Umysłów - silnik kobiety zaczyna ją wypalać, więc i tak pożegna się ona z życiem po zakończeniu gry lub trafi do piekieł razem z Wyllem, jeśli ten dalej ma pakt z Mizorą. W tym zakończeniu staje się ona bohaterką Wrót Baldura;
- Sprawić, że to Cesarz zabierze kamienie i pokona mózg nestora, dodatkowo niszcząc Orfeusza. Lae'zel będzie wściekła i jeśli nie wygrasz testu perswazji, będzie z Tobą walczyć;
- Uwolnić Orfeusza (jeśli zdobyłeś młot orficzny, rozwal dwa kryształy), co zadowoli Lae'zel, lecz rozwścieczy Cesarza - nie będzie już Twoim sojusznikiem i może przejść nawet na linię wroga. W tym przypadku Orfeusz również może stać się łupieżcą umysłów, nie prowadząc githyanek do boju, więc niekoniecznie Lae'zel będzie z tego powodu dumna. Ogólnie rzecz biorąc chcąc zaprowadzić pokój na świecie nie powinieneś uwalniać tej postaci w Astralnym Pryzmacie.
W naszej opinii najlepszą opcją jest mieć ze sobą Karlach i to jej pozwolić zostać bohaterem lub być dalej po stronie cesarza, zachęcając Lae'zel do swojej racji.