Baldurs Gate 3 - Udaj się do Wież Wschodzącego Księżyca: Podmrok/ Górska Przełęcz, Minotaur, Mykonidy, Omeluum
Udaj się do Wież Wschodzącego Księżyca - Baldurs Gate 3.
Przejdź do:
Po tym, jak uratujesz Halsina, a ten powie Ci o dostaniu się do Wież Wschodzącego Księżyca, rusz jedną z dostępnych dróg do owego miejsca. Możesz wybrać Górską Przełęcz i Podmrok:
- Górska przełęcz jest związana z wykonaniem zadania Lae'zel i prowadzi do lokacji wchodzącej w skład drugiego aktu fabularnego gry. Dotarcie do tej lokacji jest stosunkowo proste.
- Podmrok znajduje się natomiast pod obozowiskiem goblinów (wcześniej musisz rozwiązać też zagadkę z księżycami, którą opisaliśmy tutaj). Tę drogę zalecamy użyć wtedy, gdy nie walczyłeś z goblinami, bo podróż będzie wtedy pełna walki.
Obie lokacje otwierają dla Ciebie nowy region pełen bohaterów, zagadek czy zadań pobocznych. Podmrok jest lokacją zdecydowanie ciekawszą, bo znajdziesz tutaj masę pułapek uatrakcyjniających system walki. Górska Przełęcz bardziej przypomina Dzicz. Co jednak najistotniejsze - z obu miejsc dotrzesz do celu podróży.
Podmrok
W tym miejscu - o ile trafisz tutaj przez świątynie w obozowisku - znajdziesz się w posterunku. Otwórz bramę dźwignią po prawej stronie i zabij minotaura, który będzie na Ciebie szarżował. Uważaj też na dwie kapliczki, które atakują energią, gdy jesteś na schodach - najlepiej będzie przeskoczyć przez nie, używając zdolności skok.
Innym sposobem jest rozwalenie kamienia księżycowego przy posągu przed bramą. Strzel w niego strzałą, a odłączysz owe kapliczki. Następnie idź na zachód lokacji - pamiętaj, aby niszczyć wszelkie pułapki, bo jeśli się do nich zbliżysz, to najczęściej wybuchają. Grzyby, beczki czy rośliny możesz równie dobrze używać w trakcie starć z oponentami.
Idź na północ w kierunku fioletowej mgły. Usłyszysz dziwny głos, a potem zaczniesz walkę z dwoma minotaurami. W trakcie walki pamiętaj, aby nie umieszczać bohaterów w kupie, bo oponenci potrafią doskakiwać i szarżować. Po walce zejdź w dół i idź na zachód. Z pewnością zostaniesz przewrócony przez bulleta, a więc wielkiego potwora, który porusza się w ziemi.
Gdy dotrzesz na plac pełen wybuchowych grzybów i śmierdzących kwiatów, to postaraj się wywołać wybuchy (jedną postacią) i uciec do tyłu, niszcząc te elementy (wystarczy strzelić w grzyba z daleka, aby wszystko wybuchło) i potem przechodząc dalej na zachód. Nie idź całą drużyną i nie trzymaj się krawędzi, bo ktoś z ekipy na skutek wybuchu może spaść w przepaść.
Po zniszczeniu grzybów idź na północ - nad grzybami spotkasz Mykonidów, którzy będą chcieli cię przesłuchać. Przekonaj go np. perswazją, że jesteś poszukiwaczem przygód (możesz też powiedzieć o pasożycie i chęci wyleczenia, co zostanie nawet pochwalone przez sojuszników). Wtedy głos poprosi o spotkanie i rozmowę w siedzibie. Idź na północ, lecz przed wejściem po grzybach do góry warto odbić na wschód, gdzie znajdziesz handlarza Blurga.
W trakcie dialogu - gdy opowiesz mu historię o kijance - spotkasz Omeluuma. Możesz go zaatakować teraz i wszcząć walkę z Mykonidami lub wysłuchać go (co zalecamy zrobić), a ten powie Ci, jak możesz zastopować rozwój choroby.
W przypadku pokojowego nastawienia odblokujesz nową misję główną. Nie zapomnij w międzyczasie porozmawiać z wodzem Mykonidów, który znajduje się na szczycie lokacji - dostaniesz się tutaj po grzybach w centrum regionu.
Zadanie to zaktualizuje się, gdy dotrzesz do Kuźni Gryma (łodzią duergarów znajdujących się na plaży). W tej lokacji idź na południowy zachód, a znajdziesz tam przejście do Wież. Wcześniej warto zaopatrzyć się też w latarnię, o której mówił Skopidół.
Latarnię możesz znaleźć np. przy ciele Nerego, którego zabijesz, jeśli grasz tego dobrego.
Finalnie po skorzystaniu z windy dotrzesz do lokacji aktu drugiego.
Górska Przełęcz
W tym regionie idź do skrzyżowania, a potem rusz na północny zachód. Będziesz musiał wybijać m.in. ghule.
Na drodze staną ci także strażnicy śmierci (musisz ich zabijać zawsze w pierwszej kolejności, aby nie wskrzeszali zmarłych). Potem znajdziesz podróżnego, co jest związane z misją Gale'a i przejdziesz na teren dotknięty klątwą. A więc Wież Wschodzącego Księżyca.