Baldurs Gate 3 - Sowodźwiedź, mały niedźwiedź obozie i łapanie kurczaka: jak zwerbować do obozu?
Sowodźwiedź - Baldurs Gate 3.
Na zachód od Szmaragdowego Gaju, trzymając się północnej części drogi, spotkasz trójkę NPC-ów. Jeden z nich umrze przez atak sowoniedźwiedzia. Możesz poszukać potwora na własną rękę lub iść z Andrickiem i Brynną zaatakować zwierzę:
Pierwszy sposób jest lepszy. Powiedz kompanom, aby ustąpili, a posłuchają Cię, bo uważają cię za wyższego w hierarchii. Potem idź do kryjówki sowodźwiedzia, która znajduje się na północnym zachodzie - obok rzeki zauważysz grotę.
W jaskini z kolei możesz:
- Zaatakować wroga, co jest możliwe poprzez popsucie przynajmniej 2 rzuty kością. Wtedy wyeliminujesz wroga, który chroni swoje dziecko. Po zabiciu niedźwiedzia możesz spróbować zabrać do obozu małe.
- Wygrać rzuty kością w przypadku przyjrzeniu się zachowaniu sowodźwiedzicy i pokazać następnie jej (unosząc np. ręce do góry), że nie jesteś groźny.
Druga, bardziej pokojowa opcja jest dostępna, jeśli trafisz do tej lokacji samodzielnie (czyli bez żądnych zemsty nowicjuszy). Potem nie nadużywać ufności sowodźwiedzia (jeśli się do niej zbliżysz, to zostaniesz zaatakowany i będziesz musiał zabić też młode.
Małego niedźwiadka spotkasz po tym spotkaniu później w obozie goblinów - o ile oczywiście go teraz nie zabiłeś.
Podejdź do niego - znajduje się na lewo od barda. Zgódź się na zabawę w łapanie kurczaka, po czym ucisz barda Volo. Ten automatycznie zostanie złapany przez swoją panią Gribbo. Potem poznaj zasady gry i biegnij za sowodźwiadkiem (samemu, odłącz się od drużyny!). Obowiązkowo pomów z nim, aby ułatwić sobie grę
Po rozmowie ze zwierzakiem i wygraniu rzutu kością, a więc oswobodzeniu go, możesz być pewnym, że wygrasz. Idź za nim i zaganiaj go do zagrody na końcu pomieszczenia na zachodniej stronie. Gdy niedźwiadek wchodzi do mniejszych ogrodzeń, wskakuj do nich za pomocą skoku.
Ponadto:
- Nawet jeśli przegrasz, to i tak pomówisz z goblinką i będziesz mógł rozpocząć zabawę raz jeszcze. To opcja na wypadek braku zapisu gry;
- Jeśli wygrasz, to będziesz mógł zabrać niedźwiedzia ze sobą. Wróć do Krolli po odebraniu (lub zaprzepaszczeniu) nagrody i daj jej znać, że zabierasz zwierzę. Krolla zgodzi się, o ile wygrasz rzut kością.
Sowodźwiadek trafi do Twojego obozu po około 2 przespanych nocach.