Baldurs Gate 3 - Zbadaj pałac Cazadora: plemie Gurów, Ulma, dzieci, drzwi, Godey, lochy, rytuał
Zbadaj pałac Cazadora - Baldurs Gate 3.
W północno wschodniej części Rivingtonu znajdziesz obóz Gurów, a w nich Ulmę, która zleci Ci zadanie odnalezienia ich dzieci w pałacu Cazadora.
Rusz więc do tego miejsca. Po dotarciu do murów musisz wejść na nie przez np. wieżę strażniczą, a potem idąc po murach na północ, wejdź po drabinie do góry i pomów ze strażnikami, którzy pilnują wejścia do pałacu. Oszukaj lub zastrasz ich, a potem przejdź przez drzwi do pałacu.
Tam natomiast przejdź do zapieczętowanych drzwi. Jeden ze sługów powie, że klucz do nich ma Godey, więc musisz go odnaleźć, aby kontynuować zwiedzanie pałacu. W tym celu przejdź przez zasłonę po prawej stronie i zejdź w dół. Zauważysz energię z pokoju gościnnego.
Musisz przejść przez energię (przeskakując do wschodniej części pomieszczenia) i przeszukać komodę na lewo od łóżka. Znajdziesz tam słownik, który musisz przeczytać, aby poznać jedną z dwóch rzeczy potrzebnych do otwarcia drzwi. Potem wyjdź na zewnątrz i rusz do psiarni, która znajduje się tuż obok służącej.
Znajdziesz tam Godeya. Warto go oszukać (lub ew. zabić, jeśli testy zakończą się fiaskiem), aby zdobyć od niego pierścień rodowy Szarrów. Z tymi przedmiotami wróć do drzwi i wejdź do podziemi. Przed tym będziesz musiał zawalczyć jeszcze z psami strażniczymi Cazadora.
Gdy ich wybijesz, to rusz do sali biurowej po lewej stronie od wejścia. Tam też znajdziesz stary podest będący windą. Nim ruszysz do lochów. W środku otwieraj bramy zdobytym wcześniej pierścieniem - możesz odbić przez jedne z drzwi po lewej stronie, aby dotrzeć do czaszki i zbadać wspomnienia starego wampira. Otrzymasz też wtedy zwój, dzięki któremu dowiesz się, że Cazador chce poświęcić tysiące dusz, aby stać się jeszcze potężniejszym.
Po tym wróć na główny korytarz i otwórz bramkę. Za nimi znajdziesz uwięzione dusze - nie tylko kochanków Astariona, ale także dzieci z obozu łowców potworów. Powiedz im, że ich uwolnisz, a potem rusz walczyć z Cazadorem na wielkiej arenie.
Starcie jest ciężkie, lecz wampira łatwo zabić, jeśli będziesz używał zdolności związanych z promieniami słońca/światła. Nie zabijaj także NPC-ów, którymi Cazador się żywi, bo jednym z nich jest Astarion (o ile masz go w drużynie). Alternatywnie możesz odsunąć od drużyny Astariona przed rozmową z Cazadorem, aby ten nie został unieruchomiony.
Po wybiciu Cazadorra podejdź do sarkofagu, gdzie spotkasz prawdziwego wampira. Następnie podczas rozmowy będziesz musiał podjąć decyzję dot. Astariona, która wpłynie na dalsze losy dzieci:
- Możesz uniemożliwić Astarionowi rozpoczęcie rytuału, co będzie wiązało się z tym, że tysiące ofiar nie zostanie zabitych. Musisz przekonać sojusznika perswazją, że przeprowadzenie rytuału nie uwolni go. W innym przypadku będziesz musiał zabić wampira. Dodatkowo otrzymasz kostur i zadecydujesz, co zrobić z dziećmi.
- Możesz pozwolić Astarionowi dokończyć rytuał, co sprawi, że wszystkie tysiące ofiar umrą (w tym spotkane dzieci), a Astarion stanie się bardzo potężnym wampirem, który będzie chciał z Tobą współpracować.
- Podczas przeprowadzania rytuału możesz też go przerwać, co jednak rozwścieczy Astariona i sprawi, że od razu Cię zaatakuje.
W przypadku pierwszego najlepszego wyboru zabierz z ziemi kostur i spraw, aby Astarion uwolnił niewinne ofiary. Dzięki temu plemię Gur wspomoże Cię w walce z mózgiem nestorem i nie będziesz musiał ich zabijać, gdy do nich wrócisz. Jeśli przeprowadziłeś rytuał, to uznają cię za potwora i walka będzie nieunikniona.