Baldurs Gate 3 - Znajdź relikwię Ketherika Thorma: punkt bez odwrotu, więzienie Pieśni, rękawica Shar
Znajdź relikwię Ketherika Thorma - Baldurs Gate 3.
W drugim akcie gry Baldurs Gate 3 trafisz do wież wschodzącego księżyca, a tam dowiesz się, że Ketherik jest nieśmiertelny - musisz odnaleźć jego poplecznika Baltazara, o czym wspomni akolitka Z'rell. Rusz do mauzoleum (znajduje się on w pomieszczeniu w zachodniej części obiektu), a stąd do świątyni Shar. Będziesz musiał zdobyć 4 klejnoty, a potem umieścić je na wyznaczonych ołtarzach, aby przejść do wewnętrznego sanktuarium. Gdy spotkasz Baltazara w wyżej wyznaczonym miejscu, zleci ci on zadanie odnalezienia relikwii Thorma.
Wszystkie próby opisaliśmy w tym miejscu. Co jednak ważne, po włożeniu klejnotów do ołtarza znajdziesz się przed mrocznym wejściem, a skorzystanie z niego jest równe punktowi bez powrotu - jeśli przez nie przejdziesz, to poprzednie lokacje nie będą dostępne, ponieważ przejdziesz do ważnego punktu fabuły.
Ważne jest więc wykonać wszystkie zadania z 1 i 2 aktu nim przejdziesz do wewnętrznego sanktuarium. Wspomina o tym nawet komunikat w grze.
Gdy już tam natomiast dotrzesz, to porozmawiasz z Posępna i dowiesz się, że jej umysł jest w pewnym stopniu omamiony i spróbuje ona zabić Pieśń Nocy. Idź przez kolejne kawałki więzienia, skacząc między skałami. Masz tutaj wręcz nieograniczony zasięg skoku.
Kawałek dalej będziesz musiał też podjąć decyzję, czy współpracować z Baltazarem. Jeśli dasz mu możliwość zabrania Pieśni Nocy, to Posępna Serca opuści drużynę, a ty zbliżysz się do śmierci ludzi z oberży, współpracując przy tym z Absolutem. Lepiej więc zaatakować poplecznika Thorma.
Po walce porozmawiaj z Nocną Pieśnią. Tutaj także przyjdzie Ci wykonać arcyważny wybór, od którego zależy nie tylko to, jak potoczy się twoja dalsza relacja z Posępną Serca, ale także co stanie się z osobami zamieszkującymi obecnie oberżę. Możesz tym samym:
- Pozwolić Posępnej zabić Pieśń Nocy. Wtedy kobieta będzie uradowana (przynajmniej w tym momencie), ale po pewnym czasie zacznie być przesączona grupą Shar, która stara się zrobić jej "pranie mózgu". Dodatkowo gdy dojdzie do zabicia Pieśni Nocy, to Isobel z Oberży nie będzie w stanie utrzymywać bariery i wszyscy z tamtego miejsca zginą - w tym Jaheira, co też zablokuje jej możliwość rekrutacji do drużyny czy następnie spotkania starego przyjaciela w akcie 3.
- Jeśli nie pozwolisz Posępnej (możliwe tylko w przypadku wysokiego poziomu aprobaty lub wygrania rzutu kością) zabić Pieśni Nocy, to początkowo będzie zła, ale potem zrozumie Twoją decyzję i będzie się nawet lepiej z tym czuła. Dodatkowo przyczynisz się do lepszego zakończenia całego wątku z uchodźcami z oberży w drugim akcie gry.
Lepiej więc oszczędzić Pieśń Nocy. Następnie przyszykuj się na atak na Wieże Wschodzącego Księżyca.