Baldurs Gate 3 - Uratuj Mayrinę: Johl, Demir, Wiedźma Ethel, Kominek, Drzwi, Maska, Gaz, Podpalona Klatka, Klon, Różdżka, Mąż
Uratuj Mayrinę - Baldurs Gate 3.
W północnej części słonecznych mokradeł znajdziesz dwóch kłócących się braci ze starszą kobietą.
Możesz:
- Stanąć po ich stronie, co wkurzy wiedźmę, która postanowi jednocześnie teleportować się do swojego domu. Będzie ona negatywnie do Ciebie nastawiona w dalszej części misji;
- Stanąć po stronie ciotki, co sprawi, że będziesz musiał zabić braci już teraz. W innym przypadku ruszą oni do domu wiedźmy i tam polegną - nie możesz ich uratować.
Niezależnie od tego idź kawałek na południe, a trafisz na bagna. Gdy usłyszysz o obserwacji i wykonasz prawidłowo test, to zauważysz, że masz do czynienia z iluzją. Ekran się przyciemni, a Ty będziesz musiał szukać chaty wiedźmy.
Idź na zachód, a znajdziesz tam 4 dziwne gobliny, a także ciała braci, o ile wcześniej stanąłeś w ich obronie. Blisko punktu szybkiej podróży idź dalej na zachód, a znajdziesz dom wiedźmy - w nim także siostrę dwóch nieżyjących braci. Wejdź do środka i spróbuj porozmawiać z kobietą.
Tutaj tok rozmowy zależy mocno od tego, jak zachowałeś się wcześniej. Jeśli dodatkowo powiesz Mayrinie, że masz dla niej złe wieści, to rozpoczniesz walkę z wiedźmą i jej pachołkami. Eithel i tak ucieknie, gdy straci połowę HP, więc lepiej próbować załatwić sprawy pokojowo.
Uważaj jednak na temat o pasożycie. Jeśli zgodzisz się, aby wiedźma go usunęła, to zostanie nałożona na Ciebie magia, która Cię osłabi, a Eithel ucieknie przez kominek (tak jak w przypadku rozpoczęcia walki).
Niezależnie od tego, jak poprawisz rozmowę, rozpoczniesz starcie z wrogami. Wiedźma będzie korzystała z zaklęcia niewidzialności, więc skup się na jej pachołkach. Przeciwniczka ucieknie bez walki przez kominek (o ile zdążyła przeteleportować Mayrinę do innego miejsca).
Uwaga! Też możesz przejść wszystkimi sojusznikami przez kominek (warto użyć sprintu, aby szybko przejść do piwnicy), omijając tę dość ciężką walkę.
W piwnicy zostaniesz od razu zaczepiony przez ciotkę, lecz zaraz ucieknie. Teraz Twoim celem będzie otwarcie drzwi znajdujących się obok żyjącego elfa. O ciotce więcej dowiesz się, rozmawiając ze zmarłymi (o ile masz taką zdolność). Potem podejdź pod drzwi - jeśli nie wygrasz testów i nie dowiesz się, że to iluzja, to będziesz musiał nałożyć na siebie maskę.
Potem szybko przejdź przez drzwi i zdejmij maskę, aby nie doprowadzić do przejęcia umysłu przez ciotkę. Możesz też nałożyć zaklęcie ochronne (przez Posępne Serce) na bohatera głównego, aby odpierał się atakom. Po przejściu przez drzwi i zdjęciu maski wybij wrogów, a potem przeskocz przez ujście wody. Uważaj na trujący gaz.
Możesz teraz znajdować otwory i stawiać na nie cokolwiek, aby pozbywać się gazu (możesz też strzelać ogniem, który niszczy toksyny) lub przeskakiwać między miejscami, gdzie owego gazu w ogóle nie ma. Uważaj też na kwiaty, bo jeśli na nich staniesz, to wzniecisz wybuch. Najlepiej rozdzielić drużynę i przejść każdym członkiem ekipy pojedynczo. Ewentualnie możesz rzucić zaklęcie ochronne i ubrać maskę bohaterom (wtedy zauważysz, że to iluzja), lecz przed tym zalecamy zapisać grę.
W siedlisku zauważysz Mayrinnę i wiedźmę. Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest ugaszenie pożaru na klatce, w której przetrzymywana jest Mayrina - masz na to 5 tur. Użyj zaklęcia z wodą (Posępne Serce je posiada) lub butelki z wodą z ekwipunku, a potem walcz z wiedźmą. Najpierw użyje ona iluzji, a jeśli zaatakujesz klona, to zadanie mu nawet najmniejszych obrażeń sprawi, że zniknie.
W trakcie walki pozbądź się więc jak najszybciej klonów. W moim przypadku wiedźma najbardziej wysunięta na lewo była tą prawdziwą. Potem użyj wszelkich dostępnych zwojów, broni czy bomb, aby wybić babkę - jest ona na 5 poziomie doświadczenia, więc jest ciężkim wrogiem. Gdy sklonuje Mariannę, nie atakuj dziewczyny - a przynajmniej tej, która powie, że:
"NIE JESTEM EITHAL"
Tę dziewczynę zostaw w spokoju (czyli w moim przypadku bardziej wysuniętą na południe), a tę drugą, która się do Ciebie zbliży, zaatakuj.
Następnie zabij wiedźmę (najlepiej jest ją spętać lub powalić/przewrócić choćby na lodzie), a jeśli znów się przemieni, to poczekaj do momentu, aż usłyszysz dźwięk śmiania się - to tam znajdziesz kobietę, której iluzję zniszczyć, rzucając coś w to miejsce (np. granat).
Po walce pomówisz z Mayriną. Rozmowa różni się w zależności od tego, czy zdradziłeś jej wcześniej o śmierci braci. Jeśli nie, to ta dalej myśli o umowie z wiedźmą. Potem idź do warsztatu, gdzie znajdziesz różdżkę. Z nią będziesz w stanie uratować męża kobiety - Connora - wraz z którym wychowa ona swoje dziecko.
Wyjdź przez teleport i pomów z Mayrinną. Wręcz jej różdżkę, aby ją uszczęśliwić. Możesz też ją na sam koniec złamać, sprawiając, że jej mąż już nigdy nie wróci do świata żywych. Wybór należy do Ciebie. Co więcej, gdy przywrócisz do życia Connora, to możesz:
- Zachęcić Mayrinnę, aby zabrała swojego męża ze sobą. Ta odpowie, że poszuka kogoś, kto będzie w stanie przywrócić go do normalności;
- Zabić plugastwo lub nie dać różdżki kobiecie, co sprawi, że Mayrina opuści bagna w pojedynkę;
- Zabrać Connora ze sobą, wmawiając mu, że jesteś jego panem.
Poprzednia
Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 1Baldurs Gate 3 - Znajdź Pieśń Nocy: splugawiona świątynia, 4 dyski, katorga Shar, Rękawica, Baltazar, Próby
Następna
Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 1Baldurs Gate 3 - Uratuj gnoma: wiatrak, gnom w wiosce, Fezzerk, uwolnienie Barcusa, Dźwignie