Baldurs Gate 3 - Zmierz się z mózgiem nestorem: Sadzawka, Górne Miasto, Sojusznicy, Zakończenie gry
Zmierz się z mózgiem Nestorem - Baldurs Gate 3.
Po załatwieniu wszystkich spraw w 3 akcie gry rusz do świątyni Bhaala, gdzie wcześniej zajmowałeś się Orin i idź północną ścieżką do zatoki, gdzie wybijesz szczury, a potem skorzystasz z łódki, rozpoczynając tym samym zakończenie gry.
Po przejściu do morficznej sadzawki idź za pożeraczem umysłów, a po chwili wpadniesz w zasadzkę. Zabij oponentów, po czym idź na północny wschód, a po przeskoczeniu nad przepaścią idź na zachód. Przy wielkim zielonym jeziorze spotkasz mózg, którego nie będziesz w stanie zdominować w tym momencie.
Podczas rozmowy zostaniesz przeniesiony przez cesarza do Astralnego Pryzmatu. Ponownie spotkasz Orfeusza, którego będziesz mógł uwolnić lub zostawić. Wpłyniesz tutaj również na zakończenie wątku Karlach oraz Lae'zel. Masz do wyboru więc:
- Przemianę w Łupieżcę Umysłów. Stracisz swoją postać i staniesz się bohaterem podczas ostatniej bitwy, co jednak sprawi, że Orfeusz zostanie pożarty i Lae'zel może rzucić ci rękawice - jeśli jej nie przekonasz, będziesz musiał z nią walczyć;
- Sprawić, aby to Karlach zmieniła się w Łupieżcę Umysłów - silnik kobiety zaczyna ją wypalać, więc i tak pożegna się ona z życiem po zakończeniu lub trafi do piekieł razem z Wyllem, jeśli ten dalej ma pakt z Mizorą. W tym zakończeniu staje się ona bohaterką Wrót Baldura;
- Sprawić, że to Cesarz zabierze kamienie i pokona mózg nestora, dodatkowo niszcząc Orfeusza. Lae'zel będzie wściekła i jeśli nie wygrasz testu perswazji, będzie z Tobą walczyć;
- Uwolnić Orfeusza (jeśli zdobyłeś młot orficzny, rozwal dwa kryształy), co zadowoli Lae'zel, lecz rozwścieczy Cesarza - nie będzie już Twoim sojusznikiem i może przejść nawet na linię wroga. W tym przypadku Orfeusz również może stać się łupieżcą umysłów, nie prowadząc githyanek do boju, więc niekoniecznie Lae'zel będzie z tego powodu dumna. Ogólnie rzecz biorąc, chcąc zaprowadzić pokój na świecie, nie powinieneś uwalniać tej postaci w Astralnym Pryzmacie.
W naszej opinii najlepszą opcją jest mieć ze sobą Karlach i to jej pozwolić zostać bohaterem lub być dalej po stronie cesarza, zachęcając Lae'zel do swojej racji.
Niezależnie od tego, kto stanie się łupieżcą umysłów gotowym pokonać mózg Nestora i czy Lae'zel przeżyła tę konfrontację, pomów z Cesarzem i przejdź przez portal do Wysokiego Dworu. W Górnym Mieście idź na wschód - jeśli nie uwolniłeś Orfeusza, to na pewno spotkasz Vossa, z którym możesz się sprzymierzyć lub go zaatakować.
Niezależnie od tego idź do budynku, gdzie spotkasz swoich wszystkich wojowników. Możesz z nimi porozmawiać, lecz finalnie rusz do znacznika - po drodze przyjdzie Ci zawalczyć z wieloma łupieżcami umysłów. UWAGA! Korzystaj z ikon przywoływania sojuszników znajdującej się nad ikonami broni w dolnym lewym rogu, aby móc wspomagać się innymi wojownikami. Rób to jednak z namysłem, bo nie będziesz mógł użyć ich ponownie.
Pierwsza walka odbędzie się na dziedzińcu. Gdy wybijesz wszystkich, to rusz na wschód. Po otwarciu drzwi zauważysz pień mózgu, po którym musisz się wspiąć. Zanim to uczynisz, musisz wejść jeszcze wyżej po budowli. Rusz po schodach (od lewej strony) do góry.
Podróż będzie pełna walk z kolejnymi oponentami. Uważaj też na oznaczone areny, ponieważ będą na nie spadały ogniste pociski. Uciekaj więc od nich. Twoim celem jest przejście do drzwi znajdujących się w środku budowli, lecz otworzysz je od wschodniej strony.
Po przejściu przez nie aktywujesz scenę, w której w zniszczeniu statku pomogą czerwone smoki. Po tym wdrap się po pniu na sam szczyt i rozpocznij walkę - w trakcie 4 tur musisz wybić rzeczonych wrogów i dostać się do korony (używaj latania u łupieżców umysłów).
Po 4 turach przybędzie Nautiloid, który zacznie atakować areny tak jak wcześniej w wysokim budynku. Po wybiciu wszystkich dostań się postacią z umiejętnością Przymus Karsusa (tą, która stała się łupieżcą umysłów) i użyj zdolności na koronie, aby aktywować scenę zakończenia gry.
Nim do niej dojdziesz, jesteś zmuszony przeczekać turę, gdy jeden z bohaterów będzie chciał przejąć kontrolę. Potem uruchomisz scenę, podczas której będziesz zmuszony zniszczyć umysł mózgu znajdujący się w drugiej lokacji. Przechodź bohaterami przez portal.
Po pokonaniu mózgu w trakcie 4 tur (uważaj na łamiące się płaty - są one oznaczane co jedną turę i nie możesz się na nich znaleźć pod koniec kolejnej tury) obejrzyj scenę i zakończ istnienie mózgu. Obejrzyj teraz finałowe przerywniki, które zakończą grę. Gratulacje ukończenia Baldurs Gate 3!