Baldurs Gate 3 - Próba Ostrożnego Kroku, Własnego Odbicia, Skoku Wiary, Ostrożnego Kroku
4 próby w świątyni Shar - Baldurs Gate 3.
W świątyni Shar będziesz musiał zdobyć 4 klejnotów, aby dostać się do Pani Shar i Pieśni Nocy. Wyjaśniamy niżej, jak przejść przez wszystkie próby i zdobyć rzeczonych 4 klejnotów.
Próba Ostrożnego Kroku
Pierwsza próba znajduje się, idąc kawałek na wschód i potem odbijając na północ przy punkcie szybkiej podróży. Idź na wprost od rzeźby, a znajdziesz się przy próbie ostrożnego kroku. Wejdź w interakcję z misą - zagadkę automatycznie rozwiąże Posępna Serca, jeśli masz ją w drużynie (potrzebna jest postać ze zdolnością Krok przez mgłę). Zacznij się też skradać.
Następnie idź przez drzwi z lewej strony (najlepiej właśnie tamtą bohaterką). Musisz tutaj unikać cienia, więc schowaj się za murkiem i poczekaj, aż znajdzie się przed Tobą. Zawróci i pójdzie na północ - wtedy też musisz przeskoczyć nad płytami (pułapkami) i przejść na zachód.
W kolejnym pomieszczeniu będziesz musiał uważać na dwa cienie - jeden podróżuje dalej na zachód, a drugi bardziej na wschodzie. Schowaj się tak, aby ominąć wzrok tego na zachodzie, a potem szybko biegnij na zachód, aby nie dosięgnął Cię wzrok tego na wschodzie. Następnie użyj zaklęcia teleportacji do pomieszczenia bardziej na zachód (które jest zamknięte bramką na północ) - dalej unikając cienia. Przy zamkniętej bramie do kapliczki ponownie użyj zaklęcia teleportacji. Zabierz teraz przedmiot z kapliczki. Klejnot przyda się później.
Próba własnego odbicia
Kawałek dalej na zachód znajdziesz próbę własnego odbicia. Przejdź na nowy teren - będziesz musiał stoczyć bój.
Co jednak ważne, ta próba zmusza Cię do atakowania bohaterem odbicie tego samego bohatera. Jeśli akurat grasz teraz Karlach, to powinna ona pokonać wyłącznie Karlach.
Jeśli zaatakujesz inną istotę, to na czas walki pojawi się atakująca Cię kula ognia. Unikaj więc jakichkolwiek zdolności obszarowych i walki w "kupie". Po zabitym ostatnim wrogu zbierz klejnot i wyjdź na główny korytarz. Teraz zejdź po płytach w dół.
Próba skoku wiary
Znajdziesz tam próbę skoku wiary. Przejdź przez drzwi i aktywuj ją. Jednym bohaterem o dalekim skoku podejdź do krawędzi z lewej strony. Skocz pod płyty figury z lewej strony - pamiętaj, że nie możesz przy tej próbie zrobić więcej niż 3 kroków na niewidzialnych płytach.
Potem dostań się na górę i przeskocz na niewidzialną płytę na środku lokacji - bliżej środkowej rzeźby.
Teraz przeskocz do rzeźby bliżej prawej krawędzi, potem na niewidzialne płyty przed klejnotem (trzymaj się środka), a potem do miejsca z klejnotem. Zabierz go ze sobą.
Próba Ostrożnego Kroku
Idąc kawałek dalej na południe, wejdziesz jeszcze do biblioteki i tym samym Próby ostrożnego kroku. Ta próa opiera się wyłącznie na walce bez użycia zaklęć magicznych.
Po zabiciu mścicieli znajdziesz przy filarach 4 przyciski - dwa po lewej i dwa po prawej. Każdy z nich ma pułapkę, więc wciśnij tylko ten najbliżej prawej strony. To sprawi, że wejdziesz do środka. Będziesz musiał rozwiązać tam zagadkę z piedestałem. Jeśli położysz na nim zły przedmiot, to pożrą cię macki, a brama nie otworzy się do momentu, gdy nie zabierzesz z piedestału błędnego przedmiotu.
Musisz znaleźć książkę o nazwie Nauki utraty: Nocna pieśń. Znajduje się ona po prawej stronie (na północ) od wejścia przy regałach. Gdy to zrobisz, to przejdziesz do tajemniczego pomieszczenia i zbierzesz włócznię oraz zbroję. Są to kluczowe przedmioty dla tej misji. Ponadto ostatni klejnot znajdziesz na wschodzie lokacji, co jest częścią misji Zabij starego wroga Rafaela opisanej w tym miejscu.
Ze wszystkimi klejnotami podejdź pod główny ołtarz, aby dostać się do Pani Shar.