Baldurs Gate 3 - Pokonaj Ketherika Thorma: Atak, Kolonia Łupieżców Umysłów, Orin, Gortash, Lady Aylin, Myrkul
Atak na Wieże Wschodzącego Księżyca - Baldurs Gate 3.
Po tym, jak uwolniłeś Pieśń Nocy, będziesz mógł wspólnie z nią i sojusznikami z oberży przypuścić atak na Wieże Wschodzącego Księżyca i tym samym Thorma - przedstawiciela Absolutu.
Przed wejściem do środka spotkasz Jaheirę, która wybiła pierwszych fanatyków. W tym miejscu warto namówić ją, aby dołączyła do Twojej drużyny - wtedy będziesz miał pewność, że przeżyje i będziesz mógł ją później zrekrutować do załogi.
Po tym wejdź na parter i rozpraw się z Z'rell i jej podwładnymi. Po starciu musisz jeszcze wejść na piętro i odbić w lewo od schodów, gdzie znajdują się drzwi prowadzące na dach. Tam spotkasz Ketherika Thorma, który będzie na ciebie wściekły.
Nawet jeśli podczas rozmowy wygrasz rzuty kością i spróbujesz go przekonać do tego, aby się poddał, to i tak stoczysz z nim pojedynek. Po nim wróg ucieknie do kolonii łupieżców umysłów wspólnie z Pieśnią Nocy. Na miejscu będziesz mógł uwolnić także Zevlora czy odnajdziesz prawdziwą Mizorę.
Wcześniej pomów jeszcze z Jaheirą przed wejściem do wieży, która będzie życzyć ci powodzenia - a po tej misji będzie chciała dołączyć do Twojej ekipy, gdy opanuje już swój region wspólnie z harfiarzami. Na miejscu kolonii niszcz zarośla, aby iść na wschód.
Po drodze możesz wykonać misje dot. odnalezienia Mizory i Zevlora.
Niemniej dotrzesz do laboratorium na wschodzie kolonii. Wybij znajdujące się tam koszmary, a potem idź na południe, przeskakując przez rozpadlinę i otwierając drzwi za czerwonym kręgiem. Możesz rozwiązać tutaj też zagadkę z łączeniem mózgów, a jej rozwiązanie pokazujemy poniżej (musisz poprowadzić węzły tak, aby te same mózgi się połączyły, jednocześnie nie wykorzystując przy połączeniach 2 razy tego samego węzła).
Potem idź do koszar (jeśli chcesz zawalczyć z kultystami) lub od razu do miejsca z windą, które poprzedza uzdrowisko. Skorzystaj z niego, aby przywrócić drużynie HP, a potem dostań się do miejsca, gdzie stoczysz bój z Ketherikiem Thormem. Wcześniej spotkasz jednak innych przedstawicieli Absolutu. Po scence podejdź do Thorma i rozpocznij z nim walkę. Musisz wybić jego i popleczników.
Dodatkowo pamiętaj, że podczas walki możesz uwolnić Pieśń Nocy - o ile oczywiście uratowałeś ją w poprzednich misjach. Warto zrobić to podczas walki, aby uzyskać od niej pomoc w starciu.
Niemniej - po walce poznasz Myrkula, który wyrazi zaniepokojenie Twoimi decyzjami.
Będziesz musiał stoczyć z nim bój. Używaj jak najlepszych mocy, aby zadać mu największe obrażenia - pamiętaj jednak, że posiada on odporność na truciznę, zarażenie czy zimno.
Gdy go wybijesz i przeszukasz, to pomówisz raz jeszcze z Senną Zjawą, a potem zakończysz drugi akt. Teraz ruszysz do Wrót Baldura, a więc tytułowego miasta.