Baldurs Gate 3 - Uratuj goblinkę Sazzę: Arka, goblin Sazza, prowizoryczne więzienie, wrogowie w grocie
Po śmierci ukochanego Arki kobieta pobiegnie do więzienia. Jest ono najbardziej wysuniętą na północ lokacją, do której prowadzą drewniane drzwi po minięciu młodych, ćwiczących na kukłach diabłów. Na miejscu spotkasz Arkę, która chce zabić więźnia:
- Jeśli będziesz pyskliwy do goblina i będziesz obserwował rozwój wydarzeń, to Arka zastrzeli więźnia. Zablokujesz sobie możliwość współpracy z goblinem w dalszych misjach, a sama Arka i tak zginie w dalszej części gry;
- Możesz stanąć przed kuszą diabelstwa i wpłynąć na zachowanie kobiety poprzez perswazję. Powiedz później o tym, że zemsta pochłonie ją od środka. Tym samym kobieta przestanie czuć jedynie żądzę zemsty i zrozumie, że zabijanie losowych goblinów nie przywróci jej męża. W innym przypadku również Cię nie zabije, lecz ona sama pożegna się z życiem (znajdziesz ją w obozie goblinów).
- Po oszczędzeniu goblinki, lecz niewyrażeniu chęci na jej uratowanie zakończysz jej wątek.
W przypadku uratowania goblinki pomów z nią, a następnie zgódź się wyciągnąć ją z klatki. Zrobisz to niszcząc drzwi lub używając wytrycha. Potem po kolejnej rozmowie musisz dostać się do obozu goblinów, wcześniej wyprowadzając kompankę z groty - rusz do drzwi na lewo od klatki Sazzy. Aby to uczynić, zeskocz na skały na wschód od klatki.
Uwaga! Mając w swojej drużynie Sazzę musisz udać się prosto do kwatery goblinów! Inaczej zostaniesz przyłapany przez sojuszników w gaju.
Potem użyjesz perswazji, a odblokujesz sobie dostęp do kamiennych drzwi na ścianie (JEŚLI SAZZA GINIE, TO ZOSTAW JĄ PRZY DRZWIACH, A WALCZ 4 CZŁONKAMI DRUŻYNY I DOPIERO PO OBCZYSZCZENIU LOKACJI WRÓĆ PO GOBLINKĘ) - za nimi znajdziesz goblinów, a także ich pułapkę w postaci plującej ogniem figurę. Musisz jak najszybciej wcisnąć runę niedźwiedzia, poświęcając przy tym akcję któregoś z bohaterów.
Następnie zajmij się goblinami. Gdy ich wybijesz, to nie idź główną trasą w prawo, a zamiast tego podskocz do góry po kamieniach od lewej strony od statuy orła, aby raz jeszcze ominąć kule ognia. Potem wyjdziesz tylnymi drzwiami, znajdując się jednocześnie w lesie.
Tutaj Sazza się z Tobą rozdzieli. Po dotarciu do obozu goblinów będziesz miał plusa u tej frakcji właśnie dzięki niej!
Przed wejściem do siedziby goblinów spotkasz Sazzę, która zaprowadzi Cię do przedstawicieli tejże frakcji. Dzięki temu wejdziesz do środka bez żadnych problemów. Dodatkowo dotrzesz do dowódczyni obozowiska - mrocznej elfki.
Podczas rozmowy z dowódczynią zdecyduj, czy chcesz oszczędzić Sazzę. Jeśli tak, to otrzymasz w nagrodę przedmioty, jeśli nie, to kobieta zostanie rzucona na pożarcie pająkom.