Baldurs Gate 3 - Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem: grzyby, wieża Leonore, Spektator, Wieżyczki
Pomóż Omeluumowi w badaniach nad pasożytem - Baldurs Gate 3.
W lokacji o nazwie Podmrok wejdź do osady Mykonidów, która znajduje się w północno wschodniej części map. Przed grzybami prowadzącymi do góry, gdzie znajduje się wódz, lekko odbijając na wschód znajdziesz handlarza o imieniu Blurg.
W trakcie dialogu - gdy opowiesz mu historię o kijance - spotkasz Omeluuma. Możesz go zaatakować teraz i wszcząć walkę z Mykonidami (nie zalecamy, jeśli chcesz grać tego dobrego) lub wysłuchać go (co zalecamy zrobić), a ten powie Ci, jak możesz zastopować rozwój choroby - całe zadanie będzie polegać na stworzeniu pierścienia, którym rzeczywiście wyhamujesz rozwój choroby. W przypadku pokojowego nastawienia odblokujesz nową misję główną, w której musisz zdobyć grzyby w wieży kapłanki Leonore.
Podróż możesz zacząć od selunickiego posterunku na południowym wschodzie mapy. Zejdź po schodach i popatrz się na zachód. Twoim celem jest przeskoczenie do miejsca tuż obok kosza na węgiel. Stąd przejdziesz bliżej wieży - znajdziesz tutaj masę skamieniałych drowów, a także Spektatora.
Walka jest ciężka, o ile nie skupisz się w pierwszej kolejności na wyeliminowaniu bossa. Potrafi on atakować wieloma uderzeniami podczas jednej tury i co najgorsze, wskrzeszać drowy. Wykorzystaj na niego najlepsze swoje ataki, a po jego zabiciu wskrzeszone drowy automatycznie przestaną być wrogo nastawione.
Spotkasz Dhourna, który wspomni o kuźni. Niezależnie od tego, w jaki sposób poprowadzisz rozmowę, zawsze skończy się ona walką. Drowów jednak możesz zabić bardzo szybko i przyjemnie. Potem przejdź po skałach lub obok toksyn na wielkie pole z grzybami. Strzelaj w nie, aby wybuchły, a ty będziesz mógł przejść spokojnie do wieży.
W tym miejscu spotkasz magiczną wieżyczkę. Gdy do niej dotrzesz, to uruchomisz tryb turowy. Strzelaj do niej z dystansu (lub zakradnij się bohaterem, który nie jest na muszce) i zawsze bądź za osłoną, aby nie dosięgnęła Cię ona w trakcie swojej tury - inaczej stracisz masę HP. W moim przypadku najlepiej sprawdziły się umiejętności światła.
Gdy wieżyczka przejdzie w stan wyłączenia, nie atakuj jej, a zamiast tego idź w stronę południa, a potem na zachód, po drodze niszcząc jeszcze jedną wieżyczkę. Potem dotrzyj do drzwi - rozwal je zwykłymi uderzeniami. W środku znajdziesz dwie kolejne wieżyczki, więc zniszcz je. Wejdź następnie do oświetlonej na niebiesko windy i wjedź na górę. Jeśli będzie nieaktywna, to podejdź do wieżyczki nr. 2 na zewnątrz i przeskocz na grzyby.
Zejdziesz tym samym na niższym poziom wieży. Tam zniszcz kolejne drzwi i dotrzyj do generatora w pomieszczeniu. Musisz włożyć do niego kwiat sussurowy znajdujący się na zewnątrz (ten, który uniemożliwia korzystanie z mocy i mocno świeci na niebiesko). Gdy to uczynisz, aktywujesz całą wieżę i będziesz mógł dostać się na szczyt.
Wejdź trochę wyżej i wjedź poziom wyżej. W zielarni znajdziesz - na półce - zarodniki, które musisz dostarczyć Omeluumowi. Potem odwróć się za siebie, a na południu znajdziesz grzyby - obok nich znajduje się też jęzor szaleju.
Z tymi składnikami wróć do łupieżcy umysłów. Oddaj mu je i wypij eliksir, który sporządził. Potem spróbuj się wybronić przed zawrotami głowy (to bardzo proste rzuty, które wręcz z góry wygrywasz). Niestety, ale larwa dalej zostanie w Twoim umyśle, ponieważ jest ona najsilniejszą, z którą do tej pory Omeluum miał do czynienia.
Na sam koniec łupieżca wspomni o pierścieniu. Możesz zabrać go po dobroci lub zapłacić za niego. Nosząc go, nie będziesz mógł używać umiejętności kijanki, osłabiając tym samym chorobę.