Baldurs Gate 3 - Wysoka Harfiarka: Jaheira, podziemia, Harfiarze, Keene, Gildia, Minsc, Kod do skarbca
Wysoka Harfiarka - Baldurs Gate 3.
Przed drugim przejściem do Wrót Baldura wejdź do karczmy Tanczący Topór Danthelona. Za ladą spotkasz Entharla, który wręczy ci klucz. Otwórz nim drzwi, aby spotkać się z pozostałymi harfiarzami wspólnie z Jaheirą - warto na czas tej misji zabrać ją ze sobą.
Na miejscu okaże się, że wpadłeś w zasadzkę sobowtórów. Wybij ich - oprócz Geraldusa, który jest prawdziwym Harfiarzem i chce z Tobą współpracować. Po rozmowie z nim dowiesz się od Jaheiry, kim jest Rashemita - okaże się, że to Minsc, którego uratowanie będzie głównym celem tego zadania. Będziesz je kontynuował po dotarciu do bram głównego miasta.
W Dolnym Mieście porozmawiaj z Jaheirą, a opowie ci ona, że musisz odnaleźć i porozmawiać z Keene w Siedzibie Gildii.
Wejście do jej kryjówki znajduje się w kanałach. Skorzystaj z włazu obok Bramy Bazyliszka i zniszcz ścianę za pomocą np. broni obuchowej. Potem idź na zachód, zniszcz drewniane drzwi, a wejdziesz do gildii. Mając w drużynie Jaheirę pomów z Keene.
Dowiesz się, że Lord kamień to Minsc. Przeczytaj księgę obok łóżka Keene, a dowiesz się, gdzie będzie przeprowadzana zasadzka. Rusz do Domu Rozliczeniowego, który znajduje się blisko portu na południu miasta. Na miejscu okaże się, że będziesz potrzebował przepustki, aby wejść do środka. Podejdź do głównego urzędnika na prawo od bramki.
Meadhoney powie po namowie, kto został zabrany przez głównego bankiera. Otrzymasz chwilową przepustkę, z którą przejdziesz do skarbca. Na dole zauważysz jednak zagadkę z kodami na podłodze otwierającymi drogę do skarbca. Rozwiązanie zagadki podajemy niżej (pamiętaj, aby rozdzielić postacie):
- Najpierw ustaw się na literce T na górze po lewej stronie;
- Potem wejdź na płytę z trzema literami "T" połączonymi między sobą (ta na samej górze po prawej stronie);
- Potem stań na literce przypominającej odwrócone "L" z ogonkiem (na środku podłogi);
- Na końcu podejdź do odwróconego "U" z ogonkiem - na prawo od poprzedniej płyty dalej w środkowym szeregu.
Kawałek dalej spotkasz Minsca, który okaże się nie być tym, za kim go uważasz - Orin pod postacią Jaheiry zachęci go do pójścia do kanałów, więc po walce ze strażnikami rusz do nowego znacznika misji.
Nim to nastąpi, przeszukaj ciała zabitych lub wejdź do skarbca, gdzie poznasz informacje, że Minsc został zabrany do kanałów. Rusz do nich przez właz blisko ogrodu Kwietny Pas. Następnie skieruj się od razu do zachodniej części kanałów, gdzie znajdziesz sporo rur.
W miejscu o nazwie Porzucona Cysterna wybij kruki i pozostałych przeciwników, po czym zauważysz dwa mechanizmy oraz śluzę. Dopóki ich nie ustawisz, to nie będziesz mógł przejść do Minsca. Zagadka jednak nie jest bardzo wymagająca - musisz ustawić dwa zawory tak, aby były na optymalnym poziomie z wodą oraz ogniem.
Aby to uczynić, najpierw przekręć korbę z mechanizmem wody. Po okołu 7-8 sekundach (gdy będzie wskazówka w zielonej strefie) wciśnij raz jeszcze korbę i potem podejdź do mechanizmu z ogniem. Wciśnij go i poczekaj, aż będzie w optymalnej temperaturze, a śluza się otworzy. Gdyby Ci się nie udało, to użyj zaworu po prawej stronie (awaryjnego), a potem zresetuj poziom wody i ognia do zera za pomocą dwóch mniejszych korb i powtórz tę czynność.
Potem zabij dopplengery Orin i spraw, aby Minsc miał mało zdrowia. Grając jako Lae'zel lub Karlach upewnij się, że masz włączona pasywną zdolność oszałamiania wroga finałowym ciosem. Jeśli nie, to aktywujesz ją w zakładce ciosów w kategorii Pasywne.
Jeśli zabijesz Minsca, to wiedz, że Jaheira opuści Twoją drużynę. Jeśli go zrekrutujesz, to wspomoże Twoją sprawę, a także trafi do obozu - po rozmowie przed śluzą, gdzie odszukał swoje urocze zwierzątko.