Baldurs Gate 3 - Obudź Arta Cullagha/Zdejmij klątwę cienia: Uzdrowisko, instrument, Halsin w drużynie, Thaniel
Obudź Arta Cullagha - Baldurs Gate 3.
Po tym, jak dotrzesz do oberży i wejdziesz do pokoju wysuniętego najbardziej na północ, to spotkasz radczynię (o ile wykonałeś misję związaną z szukaniem księcia w Popasie) i uśpionego mężczyznę. Musisz go wybudzić.
W tym przypadku podejdź do lekarki i wypytaj o wszelkie szczegóły. Zbierzesz z jego kieszeni list, który informuje, co wcześniej robił Art Cullagh. Musisz wejść do Domu Uzdrowień, więc udaj się do znacznika zadania. Jeśli wcześniej zbadasz jego umysł, to zauważysz na koniuszkach palców odciski od instrumentów muzycznych. Jest to ważne!
Uwaga! Przed podróżą do Domu Uzdrowień warto pomówić z Halsinem, który pomoże Ci wykonać tę misję, a potem dołączy do drużyny.
Przy Domu Uzdrowień - po wcześniejszej rozmowie z Halsinem w oberży przy Arcie - zauważysz Arabellę przy bramie do Domu Uzdrowienia. Możesz zgodzić się odszukać jej rodziców, co opisaliśmy w tym miejscu. Trzymaj się wschodniej części budynku i wejdź do niego przez okno, które znajduje się blisko znacznika Wielkiego Mauzoleum.
Będąc w środku, idź na południe i rozwal drzwi do archiwum mieczem lub innym sposobem. Potem wciśnij przycisk na ścianie, aby przywołać windę i znaleźć się na piętrze.
Teraz podejdź do wejścia i pomów z recepcjonistką, zachęcając ją do przyśpieszenia spotkania z lekarzem. Możesz też od razu przejść do chirurgów oraz Thorma - możesz przekonać siostry, aby go zabiły lub przeciw niemu (spoglądając na nie i ich narzędzia, a potem zachęcając je, aby testowały ostrza na mistrzu), ewentualnie będziesz zmuszony wyeliminować wszystkich oponentów w tym miejscu.
Kluczowe jest potem przeszukanie Thorma, ponieważ posiada on w ekwipunku kluczowy instrument muzyczny - lutnię. Zbierz ją i wróć do oberży, a potem zagraj na lutni, aby obudzić osobę będącą w śpiączce.
Zdejmij klątwę cieni
Tym samym Halsin będzie chciał uwolnić Thaniela - tuż po obudzeniu Arta. Potem idź na północ nad brzeg jeziora, wcześniej najlepiej odpoczywając, bo czeka tutaj na Ciebie trochę walki.
Po otwarciu portalu będziesz zmuszony go bronić przez 4 tury. Zabijaj cienie (świetnie spiszą się tutaj ataki obszarowe, tak samo jak zdolności czy szarże) stojąc na podwyższeniu skalnym i nie pozwól, aby wszystkie 4 postacie zostały ewentualnie położone na ziemi. Musisz przeczekać 4 tury, a po nich Halsin wróci z Thanielem.
Uwaga! Jeśli portal zostanie zniszczony, to Halsin umrze! Jeśli przeżyje i uratuje Thaniela, to dołączy do Twojej drużyny.
W obu przypadkach musisz jeszcze rozmówić się z Halsinem w obozie.
Poprzednia
Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 2Baldurs Gate 3 - Znajdź Zevlora: kolonia łupieżców, sala infekowania kijankami, zwolnić czy oczyścić?
Następna
Baldurs Gate 3 - ZADANIA POBOCZNE AKT 2Baldurs Gate 3 - Zbadaj ruch oporu Selunitów: relikty, piwnica, gildia murarzy, klucz w kształcie wieży