Baldurs Gate 3 - Uratuj Wulbrena/Uratuj diabelstwa: gnomy Żelaznorękiego, więzienie, Lia, narzędzie, cele
Uratuj Wulbrena - Baldurs Gate 3.
Po tym, jak uratujesz gnomy w Kuźni Gryma w Podmroku w ramach zadania o nazwie Uratuj Gnomy będziesz mógł z nimi porozmawiać, a usłyszysz o Beldronie, który zaginął. Zgódź się go odszukać. Jeśli zlecił Ci ten quest Barcus, którego wcześniej mogłeś uwolnić od goblinów, to możesz go nawet odesłać do swojego obozu.
Uwaga! Wykonaj to zadanie przed wejściem do mauzoleum - inaczej quest zostanie dezaktywowany!
Po dotarciu na teren Wieży Wschodzącego Księżyca poszukaj więzienia. Od głównego wejścia do sali tronowej przejdź przez drzwi z prawej strony, a potem skorzystaj ze schodów.
Znajdziesz się w celach, gdzie znajdziesz diabelstwo i Wulbrena. Aby ich uratować, porozmawiaj z tym drugim w drugiej celi oraz z Lią w czwartej celi - ta druga prezentuje diabelstwo. Na pewno zostaniesz przyłapany na konwersacji przez strażnika - możesz go zapewnić, że się to już nie powtórzy, wygrać rzut kością lub wcześniej ich zaatakować.
Będąc nastawiony bardziej pokojowo, podczas rozmów dowiesz się, że obie frakcje chcą ze sobą współpracować. Wulbrenowi będziesz musiał dostarczyć jakieś narzędzie, dzięki któremu będą się w stanie przebić. Według niego dobry będzie młotek, ale możesz dać mu też inną nieużywaną broń białą.
Jakąś broń znajdziesz w głównym pomieszczeniu więzienia, gabinecie naczelniczki - dostaniesz się tutaj po drabinie lub deskach wokół obiektu, na które musisz przeskakiwać. Przeszukaj skrzynie (tutaj lub w innych miejscach - możesz też kupić np. młotek u kupca), a znajdziesz na pewno jakąś broń. Potem wręcz ją Wulbrenowi.
Uwaga. Misja ta może zakończyć się na kilka sposobów:
- Możesz wręczyć narzędzie Wulbrenowi, co jest jedną z lepszych opcji, a gnomy uciekną w odpowiednim momencie - o ile oczywiście potem odwrócisz w trakcie konwersacji strażników i Naczelniczki, którzy zainteresują się, co robi Wulbren.
- Możesz wejść do biura naczelnika (pod wieżą) i otworzyć cele nr. 2 (Wulbren) oraz celę nr. 4 (diabelstwo). Jeśli jednak strażnicy wciąż są w pobliżu, to sojusznicy zostaną zaatakowani. Lepiej w tym przypadku wcześniej pozbyć się strażników.
- Jeśli wybijesz wszystkich strażników - także tych przy porcie, do którego gnomy będą chciały uciec, to wszyscy sojusznicy spokojnie uciekną z więzienia po otwarciu cel w gabinecie Naczelniczki.
W pierwszym - według nas - najlepszym sposobie przed rozkazaniem Wulbrenowi zniszczenia ściany warto rozwalić oko wizji krążące po więzieniu. Potem podbiegnie do Ciebie też adeptka Keris - ją również jak najszybciej zabij.
Następnie przejdź do biura i gdy nie będzie na Ciebie patrzeć naczelniczka, otwórz celę nr. 2. Możesz wcześniej także szybko zabić przeciwniczkę. Po tym przejdź do korytarza na północ, przez który uciekły gnomy i pomóż im wydostać się łodzią z więzienia. Musisz poczekać, aż zniszczą łańcuchy.
Teraz wróć do oberży wspólnie z nimi, aby otrzymać dodatkową nagrodę od diabelstwa znanego ze śpiewu. Możesz też poinformować o swoich dokonaniach Jaheirę, co spodoba się druidce.
Pomów też z diabelstwem od śpiewania czy Rolanem stojącym przy barze, aby otrzymać ciekawe nagrody. To samo tyczy się Barcusa czy dowódcę gnomów na prawo od wejścia. Ważna jest także rozmowa z Bex pod mostem (to ona zlecała zadanie) - dopóki z nią nie pomówisz, to nie zakończysz questa.