Baldurs Gate 3 - Odszukaj szkółkę, Podróżuj przez górską przełęcz: patrol, smok, klasztor, ambulatorium
Odszukaj szkółkę githyanki - Baldurs Gate 3.
Po zrekrutowaniu Zae'rel wejdź do Groty w Gaju. Potem miń woły z prawej strony i ćwiczące dzieciaki obok Wylla, którego możesz też zrekrutować do drużyny. Kawałek dalej na północ znajdziesz przy schodach do domu Zorru.
Po rozmowie dowiesz się, że musisz odszukać patrol Githyanki na przełęczy w północno zachodniej części mapy. Rusz do tego miejsca, aby odszukać potencjalnej uzdrowicielki mogącej pomóc z pasożytem.
Po dotarciu do znacznika misji zauważysz drewniany most. Podejdź do tego miejsca i porozmawiaj z Ellyką, która zauważy smoka i wojowników - zostaną oni zabici przez smoka na moście, na co nie masz żadnego wpływu. Zejdź do obozu i porozmawiaj tam z przywódczynią patrolu.
Przez dowódcę będziesz musiał wybić githów - niezależnie od tego, jak poprowadzisz rozmowę. Potem zacznij szukać wskazówek w obozie.
Wystarczy przeszukać ciało Sareth Barety (przywódczyni patrolu), gdzie znajdziesz amulet.
On wskaże Lae'zel drogę do szkółki. Idź więc na zachód na górską przełęcz.
Uwaga! Rusz do tej lokacji dopiero wtedy, gdy pozałatwiasz wszystkie dostępne rzeczy w Dziczy, a więc na obecnej mapie. Niektóre z nich mogą zostać zablokowane, bo wtedy rozpoczniesz drugi Akt Baldur's Gate 3.
Na miejscu nowego regionu przejdź kawałek dalej, a odszukasz znaki Tir'sa. Wspomni o nich Lae'zel, która będzie bardzo zmobilizowana do działania. Rusz na północny wschód.
Przy kołowrocie zauważysz kolejkę linową. Przyciągnij ją, wygrywając test kością, a potem wejdź do środka i dostań się tuż przed szkółkę. Uwaga! W całym tym miejscu zalecamy grać jako Lae'zel, aby lepiej wygrywać testy w rozmowach.
Przed wejściem do środka zauważysz scenę, a po niej będziesz musiał wejść do klasztoru inną drogą. Daleko szukać nie musisz - wystarczy przejść przez rozbitą witrynę na lewo od wejścia.
W środku nie atakuj nikogo - możesz albo ominąć koboldy, albo je zabić. Są one pijane, więc walka jest stosunkowo prosta, podobnie jak skradanie. W drugim przypadku pamiętaj jednak, aby wszystkim bohaterom aktywować funkcję "ukrycie się". Potem przejdź pod podestem drewnianym po lewej stronie. Droga na końcu prowadzi przez kamienie.
Z nich przeskoczysz na kamienie, a potem na sam dach szkółki. Stąd zniszcz drewnianą barykadę i idź na wschód. Omiń zaklęte drzwi (lub otwórz je wytrychem, jeśli chcesz walczyć ze strażnikiem wiary i zdobyć topór) i idź dalej na wschód. Zejdź po schodach, miń popiersie i rozwal kolejną drewnianą przeszkodę.
Następnie na najniższym poziomie klasztoru znajdziesz dźwignię do otwarcia drzwi (które wcześniej były zamknięte) oraz pomnik Lathandera. Zbadaj tabliczkę z nim związaną, aby Lae'zel opanował gniew na wystawienie owej krwi patrona githyanek. Jest to ważne w kontekście dalszej części misji związanej z jej szkółką. Zalecamy teraz wykonać tę zagadkę, a dopiero potem wejść do szkółki.
Teraz pozostaje Ci przejść schodami na północ, gdzie wejdziesz do piwnic, a z nich do szkółki. Spotkasz tam od razu Gish, a więc tutejszą dowódczynię. Warto sterować Lae'zel, aby to ona przemawiała - wtedy łatwiej przekonywać dowódcę do swoich racji. Po konwersacji rusz w lewo na skrzyżowaniu w kierunku ambulatorium.
Na miejscu pomów z lekarzem, a potem po namowie skorzystaj z maszyny, która ma pomóc usunąć pasożyt.
Niezależnie od tego, czy ty siądziesz pierwszy, czy pozwolisz Lae'zel (wtedy kobieta Cię pochwali i zwiększysz poziom aprobaty), okaże się, że nawet ta maszyna nie jest w stanie usunąć kijanki z mózgu. Co więcej, nie musisz usuwać Lae'zel z maszyny, bo ona i tak wybuchnie po pewnym czasie.
Tym samym zakończysz to zadanie.