Baldurs Gate 3 - Córka mroku: Posępna Serce, Informacje, Bezcielesny głos, Pani Shar, Rodzice, Dom Żalu
Córka mroku - Baldurs Gate 3.
Po zwerbowaniu w 1 akcie do swojej drużyny Posępne Serce rozbij obóz i porozmawiaj tam ze swoją kompanką. Wypytaj ją o to, co zamierza zrobić, gdy już uda się usunąć pasożyta z organizmu.
Kobieta powie o kimś, kto na nią czeka przy Wrotach Baldura. Po zaktualizowaniu dziennika kontynuuj wątek fabularny - po pewnym czasie (w moim przypadku w Gaju Druidów) Posępne Serce będzie skarżyć się na ból głowy. Pomów z nią, gdy ukaże się przy kobiecie wykrzyknik.
Dzięki temu usłyszysz o jej nowym problemie, lecz obecnie towarzyszka nie będzie chciała szerzej o nim powiedzieć, więc znowu kontynuuj fabułę.
Podczas sprawdzania wioski goblinów (tej bliżej Szmaragdowego Gaju), gdzie ratujesz gnoma przywiązanego do wiatraka, po podejściu do posągów blisko owego wiatraka Posępne Serce znowu zareaguje - tym razem na posążek. Niezależnie od tej reakcji kontynuuj zwiedzanie świata w jej towarzystwie.
Po pewnym czasie usłyszysz bezcielesny głos, który przedstawi 3 liderów. Posępne Serce użyje swojego artefaktu, po czym wypytaj kobietę o wizję. Usłyszysz w końcu o grupie Shar, która wysłała towarzyszkę na znalezienie owego artefaktu. Twoim celem jest więc dotarcie teraz do Wrót Baldura. W międzyczasie Posępne Serce i Lae'zel będą się kłócić - możesz zaogniać konflikt lub go łagodzić. Decyduj się na to drugie, aby bohaterki nie chciały opuścić drużyn.
Po pewnym czasie pomówisz z Posępną, która poprosi o spojrzenie w jej umysł - o ile jej poziom aprobaty jest wysoki. Dzięki temu zobaczysz, w jaki sposób kobieta znalazła się w zagrożeniu, gdy była jeszcze młodą osobą.
W dalszej części gry - jeśli dalej będziesz miał w stosunku do niej wysoki poziom aprobaty - i po dotarciu do kuźni Gryma będziesz mógł wykonać zadanie poboczne o nazwie Wybranka Shar. Podczas niego podejmiesz ważne decyzje, więc przejdź do tegoż questa.
Po nim - o ile Posępna została w drużynie - będziesz widział skutki podjętej decyzji. Jeśli nie zabiłeś Pieśni Nocy, a więc przyczyniłeś się do dobrego zakończenia, to zaatakujesz Ketherika Thorma i zdejmiesz klątwę z regionu 2 aktu gry. Dodatkowo możesz w tym miejscu potwierdzić chęć romansowania z Posępną.
Po uratowaniu Pieśni Nocy ta dołączy z Isobel do Twojego obozu. Podczas jednej z nocy będziesz mógł do niej podejść - ujawni ona, że została zabrana wbrew swojej woli i musi teraz uratować swoich rodziców. Wątek będzie kontynuowany we Wrotach Baldura.
Akt 3
Po dotarciu do Rivington idź na północny wschód, a spotkasz tam Ferga - sharana - stojącego obok kłócących się Wrotaninów. Zagadaj do niego, a dowiesz się, że musisz udać się wspólnie z Posępną do Domu Żalu.
Rusz więc do tego miejsca w Dolnym Mieście. Musisz ruszyć do północno zachodniej części miasta - dokładnie tutaj:
W środku pomów z recepcjonistką, która niejednoznacznie potwierdzi "wypranie mózgu kupca". Przejdź na zaplecze przez niebieskie drzwi i poddaj się mapowaniu serca. Musisz usiąść na ławce jako Posępna, a uruchomisz scenę z tajemniczą postacią.
Poznasz Viconię, która otworzy drogę do klasztoru. Wejdź do niego, omiń strażnika i pomów z Viconią. Będziesz musiał albo z nią współpracować, co spodoba się Jaheirze, a wtedy wszelkie wątki z Posępną zostaną zakończone w negatywny sposób lub walczyć przeciwko niej, co sprawi, że Posępna będzie ci wdzięczna. W drugiej bardziej prawowitej opcji zmierzysz się z nią oraz jej poplecznikami.
Walka jest dość prosta, jeśli będziesz używał obszarowe umiejętności. Po niej pomów jeszcze z Viconią. Teraz zdecyduj, czy ją zostawisz, czy dobijesz - nie ma to większego znaczenia. Wypytaj ją jednak o rodziców Posępnej, a potem przejdź do Komnaty Uroku na zachodzie obiektu. Drzwi otwórz wytrychem lub połóż na ołtarzu 1000 monet (ewentualnie przedmioty o takiej wartości). Dodatkowo pamiętaj, że palenisko musi być zapalone, aby ofiara została przyjęta.
W więzieniu natomiast spotkasz uwięzionych rodziców i Shar. Masz do wyboru łącznie 4 opcje, lecz 2 z nich są uzależnione od wcześniejszych czynności:
- Jeśli wcześniej zabiłeś Pieśń Nocy, a Posępna stara się być Mroczną Sędzią, to jej wspomnienia zostaną na chwilę przywołane podczas odwiedzin rodziców. Jeśli pozwolisz jej ich zabić, to zostanie ona prawą ręką Shar, utraci wspomnienia i wspomoże Cię w walce z mózgiem wraz z ciemnymi siłami Shar. Ona jednak zakończy ewentualny związek z Tobą. Jeśli się sprzeciwisz Shar, to Posępna i rodzice się zrozumieją, a Ty będziesz mógł kontynuować romans.
- Jeśli nie zabiłeś Pieśni Nocy, to również będziesz mógł zachować się na dwa ww. sposoby. Zabicie rodziców sprawi, że zamienią się oni w motyle, o których kobieta będzie pamiętać do końca życia. Z kolei uratowanie rodziców sprawi, że trafią oni do obozu, gdzie bezwarunkową zaakceptują swoją córkę.
W przypadku chęci uratowania kobiety musisz jeszcze wygrać test perswazji - warto przed tym zapisać grę.
Niezależnie od wyboru zakończysz wątek Posępnej. Warto teraz porozmawiać z nią i rodzicami w obozie, a także podczas snu kontynuować z nią romans, o ile wcześniej go zainicjowałeś.