Baldurs Gate 3 - Napadnij lub Obroń Szmaragdowy Gaj: róg, Druidzi, Diabelstwo czy Gobliny?
Napadnij/Obroń Szmaragdowy Gaj.
Po uwolnieniu Halsina i nieatakowaniu goblinów w ich siedzibie, a także rozmowie z ich przywódczynią Mintharą, wróć do gaju w ramach kilku zadań pobocznych i zdecyduj, kogo chcesz poprzeć - gobliny, czy też druidów z diabelstwem (o ile doprowadziłeś już do ich współpracy).
Zalecamy przejść do tej misji po załatwieniu spraw w obozowisku Goblinów.
(Pamiętaj, że wątek ten możesz skończyć inaczej - choćby zabiciem 3 przywódców goblinów w ich obozowisku, więc nie zawsze historia Gaju kończy się walką w jego obrębie).
Na miejscu możesz:
- Przespać się w obozie i poczekać do świtu, a więc momentu, kiedy gobliny mają podejść pod Gaj i go zaatakować.
- Od razu pomówić z Halsinem przy wejściu, o ile zabiłeś gobliny już w świątyni, a elfka (najpotężniejsza przywódczyni nie ruszyła jeszcze na Gaj).
W drugim przypadku wątek z uchodźcami zostanie zakończony. W pierwszym natomiast po przespaniu się wróć do Gaju i wejdź do środka - w lasach będą ukrywać się gobliny. Ty musisz wejść na most, pogadać z Zevlorem i zadąć w róg.
Po tym będziesz świadkiem przemowy Zevlora do diabelstwa, a także próby przejęcia kontroli nad Twoim umysłem przez Mintharę. Teraz stoisz przed najważniejszym wyborem - albo staniesz po stronie goblinów, otwierając im bramę podczas walki za pomocą kołowrotu, albo gobliny wpadną w zasadzkę i ochronisz gaj, współpracując z uchodźcami.
W obu przypadkach czeka Cię sporo walki. Mogą zginąć także ważne postacie, więc staraj się je ochraniać (jak np. Zevlora), lecząc ich zaklęciami. Niezależnie od tego kontrolę nad Gajem przejmie jedna z frakcji:
- Jeśli przegnasz goblinów, to Zevlor Ci za to podziękuje - podobnie jak Halsin, który potem wróci do obozu;
- Jeśli przegnasz diabelstwo, gobliny przejmą Gaj, co rozwścieczy Halsina, który nie będzie chciał już z Tobą współpracować choćby w temacie wyleczenia Cię z choroby.
Teraz pozostaje Ci - w przypadku uratowaniu Gaju przed Goblinami - porozmawiać w grocie z Halsinem, a także rozpocząć imprezę w swoim obozie z racji oszczędzenia diabelstwa.