Baldurs Gate 3 - Klinga Pogranicza, Zapoluj na diablicę: Wyll, diablica Karlach, gnolle i hieny, Anders, Mizora
Klinga Pogranicza - Baldurs Gate 3.
Po tym, jak zrekrutujesz Wylla do swojej drużyny i porozmawiasz z nim, dowiesz się o tym, że chce zapolować na diablicę Karlach. Udaj się więc do znacznika questa, przechodząc na północ od spustoszonej wioski. Po drodze spotkasz zapewne Gnolle, które będziesz zmuszony wyeliminować.
Po walce z tymi prostymi do ubicia stworami możesz też pomóc hienom przy głównej drodze - jedna z nich zwija się z bólu, więc możesz jej ulżyć, zabijając ją. Warto to zrobić, ponieważ jeśli tego nie uczynisz, wyrośnie z jej nowo narodzony gnom, z którym będziesz musiał walczyć.
Finalnie dotrzesz do kamiennego mostu prowadzącego do nowej lokacji - Wysokiego Traktu. Wejdź do niej, po czym dotrzyj do budynku - spotkasz tam Andersa, który także poluje na diablicę.
Podczas rozmowy dowiesz się, że musisz iść w dół rzeki na południe od miejsca odpoczynku Andersa. Rusz więc do tego miejsca, które teraz będzie oznaczone na mapie.
Uwaga! Zabierz klucz mytnika (do piwnicy budynku Andersa), który znajduje się przy skałach naprzeciwko siedzącej na pniu Karlach.
Po dotarciu do celu pomów z diablicą. Okaże się, że ona także została zarażona kijanką i wcale nie jest przeciwnikiem, który chce wszystko zabijać, a została wyłącznie oszukana przez sługów Zariel. Jeśli masz w swojej załodze Wylla, to warto go teraz uspokoić. Możesz:
- Uspokoić Wylla i wysłuchać diablicy, co sprawi, że sytuacja zostanie opanowana, a ty będziesz mógł z nią potem współpracować - a także zwerbować do drużyny czy nawet romansować;
- Zachęcić Wylla do zabicia Karlach - będziesz musiał potwierdzić tę decyzję dwa razy i gdy to uczynisz, rozpoczniesz walkę z ofiarą. Odbierzesz od Andersa konkretną nagrodę w postaci miecza, lecz niestety zakończysz w tym momencie wątek Karlach.
- Jeśli Wyll nie jest z Tobą, to możesz postąpić na dwa wyżej wymienione sposoby, lecz podejmując decyzje samodzielnie. Efekt będzie ten sam. Potem możesz zdać relację z całego zdarzenia Wyllowi w obozie.
W pierwszym, z naszego punktu widzenia najlepszym wariancie (w przypadku grania tego dobrego bohatera) będziesz mógł zemścić się na Andersie. Warto mieć wtedy Karlach ze sobą w drużynie - idź do obozu przed powrotem do domu wyznawców i dołącz ją do ekipy.
Zadanie Klinga Pogranicza zostanie teraz zatrzymane do momentu "pokuty Wylla", który odbędzie się w późniejszej fazie gry w obozie. Możesz też uratować ojca Wylla po odwiedzeniu palącego się zajazdu. Dokończ jednak teraz quest o nazwie Polowanie na Diablicę.
Na miejscu po raz ostatni zdecyduj, czy chcesz pomóc Paladynom i zdobyć miecz, czy też pomóc Karlach. Drugi przypadek jest lepszy w tym momencie, bo zyskasz nową sojuszniczkę. Sam dowódca paladynów powie, że musi on zwrócić ją Avernusowi.
Walka z Andersem jest stosunkowo prosta - wykorzystuj możliwości barbarzyńskiej Karlach, a także wyślij jakąś postać na piętro budynku, aby atakować z góry.
Po walce pomówisz z Karlach i zakończysz tę misję. Będziesz świadkiem jeszcze jej niszczenia budynku, a potem z nią pomówisz, rozpoczynając nowy wątek. Alternatywnie jeśli ją zabiłeś podczas rozmowy z Andersem, to nie będziesz już mógł z nią współpracować.
Po pewnym czasie odwiedzi Cię w obozie Mizora, której Wyll służy. Jest ona na sługach potężnej osoby i chce skarcić Wylla, jeśli Karlach wciąż żyje.
Możesz spróbować ją zaatakować, zapytać czego chce lub zaproponować nawet zabicie Karlach (czego nie polecamy zrobić), lecz za każdym razem Mizora po prostu sprawi, iż Wyll stanie się diabłem z rogami. Przejdzie małą transformację, która zmieni jego wygląd. W innym przypadku, czyli gdy zabijesz Karlach, Mizora nie doprowadzi do tego, że Wyllowi wyrosną rogi na głowie.
Następnie spotkasz Mizorę podczas jednej z nocy w 2 akcie gry. Musisz ją uratować z kapsuł w kolonii łupieżców umysłów, co dokładnie opisaliśmy tutaj. Jeśli ją zostawisz w tym miejscu, to Wyll zostanie zabrany do piekieł, więc dalsza część misji dotyczy tylko opcji uwolnienia Mizory.
Następnie misja będzie kontynuowana po tym, jak spotkasz Mizorę w 3 akcie gry przed wejściem do Dolnego Miasta z poziomu fortecy. Udaj się na audiencję do Gortasha w ramach misji Zdobądź Netheryjski Kamień Gortasha. Po niej wróć do Mizory i odpocznij w obozie, aby z nią porozmawiać na ważny temat.
Wieczorem Mizora rzeczywiście pojawi się w obozie. Będziesz musiał podjąć tutaj ważny wybór dotyczący Twojego towarzysza Wylla:
- Możesz nie zrywać paktu i otrzymać lokalizację, w której przetrzymywany jest ojciec Wylla. Jego uwolnienie sprawi, że zdobędziesz bardzo mocnego sojusznika, lecz dusza Wylla będzie należeć do Mizory i po ukończeniu gry zacznie on służyć właśnie jej oraz Zariel.
- Zerwać pakt, co sprawi, że Wyll nie będzie już służył Mizorze. Nie otrzymasz na tacy lokalizacji więzienia, w którym przetrzymywany jest Ravengard, lecz możesz znaleźć ten region na własną rękę. Ponadto Wyll będzie wolny od służenia, więc upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu.
Tym samym lepiej zerwać pakt, a następnie ruszyć na ratunek Ravengardowi. Dalsza część tego zadania została opisana na stronie "Uratuj wielkiego księcia".
Po uratowaniu Ravengarda z Żelaznego Tronu ten podziękuje Ci i po rozmowie rusz do obozu, co sprawi, że zostanie on Twoim sojusznikiem i zleci Ci zadanie dot. uratowania smoka.