Baldurs Gate 3 - Pomóż Vossowi/Uwolnij Orfeusza: Dom Nadziei, Helsik, Krąg, Rafael, Rękawice, Nadzieja
Pomóż - Baldurs Gate 3.
Po tym, jak załatwisz sprawę w szkółce githyanki i pójdziesz spać w obozie, to odwiedzi Cię Voss - jeździec na smoku z patrolu, który wcześniej nie był dla Ciebie miły.
Jeśli nie chciałeś w poprzedniej misji Lae'zel współpracować z królową Vlaakith, to Voss odwiedzi obóz i będziesz mógł:
- Zabić go, niszcząc sobie jeszcze bardziej reputację u niewiernych githyanków (natomiast królowa uzna cię za dobrego sprzymierzeńca - wspólnie z Lae'zel), a dodatkowo blokując w pewien sposób. Polepszysz też Lae'zel, o ile wciąż wierzy w królową.
- Zgodzić się na współpracę (jeśli zapytasz Lae'zel o zdanie, to ona także go oszczędzi) z wyeliminowaniem obecnej królowej Vlaakith, co sprawi, że będziesz mógł kontynuować ten wątek w dalszej części gry.
Po dialogu rozmów się jeszcze z Lae'zel w obozie, aby poznać jej zdanie. Potem kontynuuj ten wątek, gdy dotrzesz do Wrót Baldura.
Wejdź do burdelu Kares Sharess, a na piętrze z prywatnymi pokojami spotkasz Vossa rozmawiającego z diabłem Rafaelem.
Porozmawiaj z nimi, a dowiesz się, że wszystko rozgrywa się wokół księcia Orfeusza. Możesz:
- Zgodzić się na uwolnienie księcia Orfeusza. Podpiszesz dokument z diabłem, co bardzo nie spodoba się m.in. Karlach czy Wyllowi. Rafael będzie mógł zostać królem Piekieł, a Ty otrzymasz od niego także potężny młot, który użyjesz w walce czy do uwolnienia księcia. Ponadto uwolnienie Orfeusza równa się z udzieleniem pomocy Lae'zel i Vossowi w kontekście rozpoczęcia rewolucji githyanek przeciw królowej;
- Odmówić uwolnienia księcia Orfeusza. Nie będziesz posiadał paktu z diabłem, lecz i tak będziesz mógł uwolnić Orfeusza i rozpocząć rewolucję - zmuszony zostaniesz jednak do dostania się do domu Rafaela i zdobyciu młota, a także przeczytaniu kilku notatek.
Druga opcja jest lepsza. Rusz do Vossa, a dowiesz się, jak zdobyć Młot. Potem wypytaj o szczegóły Korillę, współpracowniczkę Rafaela, aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się Dom Nadziei. Finalnie dotrzesz tam dopiero po dotarciu do głównego regionu miasta.
Dom znajduje się w tym miejscu:
Możesz śmiało wejść do środka. Po znalezieniu się w Rogatej Opłacie zauważysz za ladą Helsik, którą musisz zabić lub przekonać do współpracy. Zacznie ona tym sposobem opowiadać o portalu dla Gortasha. Dzięki temu zdobędziesz przedmioty oraz klucz prowadzący do budynku na piętrze.
Jak zostało wspomniane to wyżej, zabij ją lub zapłać jej pokaźną sumę, która po użyciu testu zastraszenia zmniejsza się do 10 tysięcy monet. Wcześniej zdobędziesz informacje o Domu Nadziei po 100 monet (za każdy wątek). Możesz również użyć perswazji, gdzie Helsik wręczy Ci za darmo klucz na piętro, gdzie znajduje się krąg otwierający portal, ale później musisz zdobyć dla niej rękawice.
W środku znajdź: monetę Mammony, która znajduje się w pomieszczeniu na lewo w skrzyni obok łóżka, diament oraz piekielny marmur ze skrzyni przy biurku po prawej stronie. Teraz mając te przedmioty, oraz kadzidło i czaszkę od Helsik, podejdź pod krąg, otwórz ekwipunek i umieść owe przedmioty w następującej kolejności:
- Idąc od godziny 6 na zegarze, postaw czaszkę;
- Kawałek w lewo wrzuć monetę Mammony;
- Przy godzinie 10:30 (omiń jedno kółko) połóż diament;
- Na godzinie 1 wrzuć kadzidło;
- Do środka okręgu wrzuć piekielny marmur.
To sprawi, że otworzysz sobie drogę do Domu Nadziei. Zalecamy jednak kontynuować ten wątek dopiero po załatwieniu innych spraw, bo dość mocno zbliża on do finału gry.
Po wejściu do Domu Nadziei spotkasz przy drzwiach Nadzieję. Zadaj jej 2 pytania, a potem zgódź się ją uratować, aby nie wszystkie siły nieczyste atakowały Cię w tym budynku. W sali biesiadnej odbij w prawo. Zauważysz kawałek dalej za drzwiami w podłodze właz, który prowadzi do więzienia.
To tutaj uratujesz Nadzieję, ale dopiero wtedy, gdy odzyskasz młot. Idź więc do archiwum, ruszając na północ domu. Musisz przejść przez cały korytarz, a na jego końcu znajdziesz drzwi do archiwum po prawej stronie. Znajdziesz tam też Korillę - po rozmowie z nią podejdź do młota (wcześniej po prawej stronie możesz zebrać rękawice dla Helsik).
Nie będziesz mógł go zabrać standardowo, więc wróć się do sypialni w północnej części Domu Nadziei. Jest to lokacja z basenem. W tym miejscu musisz wybić sukkuba, który posiada także klucz do sejfu Rafaela. W nim znajdziesz notatkę informującą, jak zdobyć młot orficzny.
Wróć teraz do archiwum i zabierz ten przedmiot. Pamiętaj o uwolnieniu Nadziei, która znajduje się w więzieniu (dotrzesz tu przez wspomniany wyżej właz w południowo wschodniej części Domu - zniszcz dwa kryształy z wykorzystaniem postaci niosącej młot, a uwolnisz kobietę).
Potem wspólnie z młotem i ewentualnie Nadzieją rusz do wyjścia. Podczas korzystania z portalu spotkasz Rafaela, z którym będziesz musiał walczyć, jeśli nie podpisałeś z nim wcześniej paktu lub zabrałeś młot orficzny wbrew jego woli. Dodatkowo wspomoże Cię tutaj Yurgir, jeśli go wcześniej oszczędziłeś lub teraz przekabacisz na swoją stronę.
Raphael to jeden z najcięższych przeciwników do pokonania. W pierwszej kolejności zalecamy wybić wszystkich kambionów, a potem zniszczyć 4 filary podtrzymujące zdrowie diabła. Dodatkowo Nadzieję, o ile ją uwolniłeś, wykorzystuj do leczenia swoich postaci.
Po zabiciu diabła spotkaj teraz Vossa na przedmieściach i poinformuj go o swoich dokonaniach. Rusz do Kanałów w Podmieście. Od znacznika o nazwie właśnie Kanały idź kawałek na północny wschód.
Strzel łukiem w dźwignię na ścianie, a potem skorzystaj z tamy, którą przejdziesz do Vossa. Otrzymasz od niego miecz, którym świetnie będzie władać Lae'zel.
Musisz teraz czekać do zakończenia gry, aż wejdziesz do Astralnego Pryzmatu, by móc uwolnić Orfeusza.