Baldurs Gate 3 - Galdren i Astarion: łowca potworów, czy wysłać do obozu?
Galdren łowca potworów - Baldurs Gate 3.
Na lewo od domku ciotki Eithel na bagnach (tej, u której ratujesz Mayrinę w piwnicach) spotkasz łowcę potworów. Poszukuje on pewnego wampira, którym jest Astarion (dowiadujesz się tego jednej z nocy w obozie).
Wątek ten sprawia, że możesz przedwcześnie zakończyć wątek swojego sojusznika. Do wyboru masz:
- Podanie lokalizacji swojego obozu, co sprawi, że Galdren do niego trafi i zabierze Astariona do jego Pana we Wrotach Baldura. Los wampira nie jest znany, lecz nie będzie on już w Twojej drużynie;
- Okłamanie Galdrena, co sprawi, że nie odnajdzie on Astariona - nawet wtedy, gdy potem rozmawiasz na ten temat z samym poszukiwanym;
- Jeśli Astarion jest w Twojej drużynie i wiesz już, że jest wampirem, to możesz od razu go zdradzić lub zataić prawdę.
Lepiej jest nie zdradzać Astariona. Jeśli podasz lokalizacje obozu lub wydasz go w rozmowie z łowcą potworów, to zniknie on z obozu po pewnym czasie, a dodatkowo pozostała część ekipy będzie się bała, że mogą zostać zdradzeni w przyszłości.
Galdrena spotkasz potem w obozie Grutów w 3 akcie gry, gdzie będziesz mógł kontynuować wątek związany z potęznym wampirem Cazadorem.