Baldurs Gate 3 - Ocal gnomy z Kuźni Gryma/Znajdź materiały wybuchowe: Filomena, Proch, Brithvar
Ocal gnomy z Kuźni Gryma.
W przypadku udzielenia pomocy Thuli w kolonii Mykonidów dowiesz się, że musisz pomóc jej pobratymcom. Idź do Kuźni Gnoma przez plażę.
Uwaga! Gdy tylko dotrzesz do Kuźni Gnoma, nie odchodź z tego miejsca, tylko idź od razu do celu misji. Inaczej gnomy zostaną zabrane przez daergarów.
Na miejscu na początku warto podejść pod windę, gdzie pomówisz ze Skopim Dołem. Przedstaw mu swój plan działania, a potem idź na północ, gdzie odbywa się próba ratunku Nerego. Podczas rozmowy z gnomami usłyszysz, że wiele z nich jest zamkniętych i dopóki nie uwolnicie Nero, nie mogą oni odejść.
Zdobądź materiały wybuchowe od Filomeny lub innym sposobem, po czym wysadź rumowisko. W pierwszym przypadku udaj się na północny wschód lokacji - znajdziesz tam dwóch durgearów, którzy kopią zwłoki zabitych gnomów. Przekonaj ich do przejścia (otwarcia drzwi z prawej strony) lub zrób to za pomocą wytrychu.
Potem w środku patrz na północ, a przy ścianie powinien pojawić się przycisk. Wciśnij go, po czym przejdź przez drzwi na górę.
W trakcie podróży wybij także trzy żółte galarety, które spadną z sufitu. Potem idź w lewo, a więc na wschód. Dotrzesz do bramy - nie musisz jej otwierać, bo wystarczy skorzystać z przejścia po lewej stronie. W środku znajdziesz Filomenę - uspokój ją, aby przekonać ją do dobrych zamiarów i zdobycia materiałów wybuchowych. W innym przypadku kobieta się podpali i zginie, strzelając w beczkę.
Po powrocie z fiolką (a więc materiałami wybuchowymi) wysadź rumowisko, wybierając z ekwipunku zdobytą fiolkę lub inny materiał wybuchowy i rzuć nią w zapadlisko. Gnomy uciekną, a ty musisz jeszcze dodatkowo strzelić w materiał za pomocą kuszy. Dzięki temu uwolnisz Nerego, który będzie od razu wściekły.
W trakcie rozmowy możesz:
- Współpracować z Birthvarem w celu zabicia Nere, który gnębi wszystkich gnomów i służy Absolutowi. Przyczynisz się do lepszego zakończenia, ponieważ kolonia Mykonidów zostanie w końcu uwolniona (nie będzie zagrożona dueargami), podobnie jak gnomy, które po namowie Brithvara zostaną uwolnione. W tym punkcie ważne jest zaatakować Nere od razu po tym, jak zabije pierwszego gnoma, bo potem wykończy kolejne.
- Współpracować z Nere, co oznacza, że pomożesz mu zakończyć bunt Brithvara. Jest to zły wybór, ponieważ gnomy nie zostaną uwolnione, a Ty przyczynisz się do współpracowania z Absolutem, którego wszyscy Twoi sojusznicy nienawidzą.
Niezależnie od wyboru czeka Cię trochę walki. Po niej podpytaj Birthvara o niewolników i zachęć go, aby zostali uwolnieni - musisz go zastraszyć lub użyć perswazji, bo początkowo duergar będzie chciał ich zabrać.
Niezależnie od podjętej tu decyzji zakończysz to zadanie.