Baldurs Gate 3 - Zasadzka: Harfiarze czy kultyści z Kar'nissem: jak zdobyć latarnię?
Zasadzka - Baldurs Gate 3.
Podczas pierwszej fazy 2 aktu Baldurs Gate 3 nieuniknione jest wejście do zasadzki zastawionej przez harfiarzy. Możesz:
- Jeśli szedłeś przez górską przełęcz i z wodzem kultystów dotarłeś do zasadzki, możesz go teraz zdradzić, co pozwoli Ci poznać harfiarzy (przyjaźniejszą frakcję). Jeśli będziesz jednak z nim walczył, to zostaniesz sojusznikiem Absolutu, bo dotrzesz do wieży jako sojusznik.
- Jeśli szedłeś przez Podmrok, to właśnie Ty zastawisz pułapkę - możesz od razu zaatakować kultystów lub z nimi negocjować, przechodząc na ich stronę. Zabicie Kar'nissa wiąże się ze zdobyciem latarni i dotarciu do wieży na własną rękę, jednakże pomagasz wtedy uchodźcom z oberży czy diabelstwu przeżyć, co zbliża cię do lepszego zakończenia.
- Co ciekawe - da się w trakcie tego zadania nie walczyć - dwukrotne oszukanie Kar'nissa sprawi, że odda Ci on latarnię, a potem nie będzie wymagał połączenia sił w celu osłony przed cieniami. Namówisz go, jako wojownika Absolutu, aby poszedł dalej i spotkasz go osłabionego przy rogatce przed wieżą.