Baldurs Gate 3 - Odkryj sekrety artefaktu: głos, rzecz Posępnej Serca, githyanki, Inkwizytor, Królowa, Pryzmat
Odkryj sekrety artefaktu - Baldurs Gate 3.
Pierwszy raz tajemniczy artefakt Posępnej Serca zostanie użyty przed wejściem do obozowiska goblinów. Usłyszysz wtedy 3 głosy, które poszukują tej rzeczy, lecz kompanka uchroni Was przed atakiem istot.
Potem zachowasz artefakt dla siebie lub zostawisz go sojuszniczce. Będąc u goblinów porozmawiasz też z Drorem Ragzlinem, który przesłuchuje łupieżcę umysłów. Jeśli ten wyczuje, że to wy macie artefakt, będziesz musiał walczyć z goblinami, blokując sobie jednocześnie dostęp do współpracy z tą frakcją w wojnie z druidami o Gaj.
W trakcie szukania patrolu githyanek spotkasz wodza Kith Vossa, który nawet po udanym zastosowaniu perswazji nie będzie miał zamiaru współpracować i rozkaże patrolowi zaatakowanie Cię.
Dowiesz się jednak od niego, że githyanki na zawał potrzebują artefaktu posiadanego przez Posępne Serce. Musisz odnaleźć szkółkę owej frakcji, aby móc kontynuować ten wątek. Znajduje się ona na górskiej przełęczy, więc w nowym regionie mapy.
Uwaga! Rusz do tej lokacji dopiero wtedy, gdy pozałatwiasz wszystkie dostępne rzeczy w Dziczy, a więc na obecnej mapie. Niektóre z nich mogą zostać zablokowane!
Na miejscu nowego regionu dotrzesz do szkółki githyanki za pomocą kolejki linowej. Rozwiąż zagadkę z krwią Lathandera, co opisaliśmy tutaj. Po tym wejdź do szkółki Githyanki. To opisaliśmy natomiast tutaj.
Potem wejdź do siedziby wodza githyanek - znajduje się on na lewo od punktu szybkiej podróży.
Otwórz drzwi, obejrzyj scenkę, a po niej rozmów się z dowódczynią. W trakcie rozmowy możesz wspomnieć o inwazji illithidów, co zalecamy zrobić, aby odwieść ją od tematu poszukiwań artefaktu (którego teraz i tak nie stracisz).
- Jeśli wspomnisz o artefakcie lub nie uda Ci się jej oszukać, to rozpoczniesz walkę - to samo dzieje się wtedy, gdy będziesz chciał ją zaatakować. Źle skończy się to dla Lae'zel, która - o ile nie masz wysokiej aprobaty - postanowi po tej sytuacji opuścić drużynę (lub sama będzie chciał walczyć z Tobą);
- Jeśli postanowisz oddać artefakt, to rozwścieczysz Posępną/Astariona/Karlach, uszczęśliwiając przy tym Lae'zel, lecz obiekt i tak do Ciebie wróci, a Ty będziesz musiał spotkać się z inkwizytorem. Przy tym sposobie zostanie automatycznie znisczona bariera, za którą znajdziesz inkwizytora.
- Jeśli oszukasz ją i ukryjesz artefakt, to Lae'zel będzie lekko niezadowolona, ale zrozumie decyzję. W tym przypadku ulżysz też Posępnej, lecz bariera do Inkwizytora nie zostanie zniszczona i droga na północ będzie zablokowana.
Finalnie i tak zachowujesz artefakt, lecz lepiej nie atakować githyanek przy żadnej z opcji dialogowej - nie warto nastawiać wrogo frakcji i tracić Lae'zel.
Po konwersacji podejdź pod barierę. Potrzebujesz tutaj odłamka Gith, który posiada dowódczyni. Zakradnij się do niej i użyj kradzieży kieszonkowej, aby zabrać przedmiot. Potem zwolnij barierę i przejdź do zainteresowanego Twoją osobą.
Uwaga! Wcześniej warto wykonać misję Lae'zel związaną z oczyszczeniem z pasożyta.
Po dotarciu do Inkwizytora porozmawiaj z nim w zamkniętym pomieszczeniu. W kontekście artefaktu możesz:
- Zaatakować Inkwizytora i resztę Githyanków w celu chronienia artefaktu. Bardzo mocno nie spodoba się to Lae'zel (możesz ją przekonać, aby została w drużynie, jeśli masz przynajmniej neutralny poziom aprobaty), ale zachowasz swoją "broń" - co też doceni Posępna Serca. Dodatkowo wypowiesz swego rodzaju "wojnę" z Githyankami. Ujawni Ci się królowa.
- Dać mu artefakt. Wywoła to wielkie poruszenie wśród drużyny, lecz bardzo spodoba się to Lae'zel i jej królowej, z którą możesz tutaj rozpocząć współpracę (np. jej się kłaniając). Stracisz jednak artefakt, jeśli położysz go na piedestale. Dodatkowo bardzo zła będzie na Ciebie Senna Zjawa, która jednak znajdzie sposób, aby artefakt nie przepadł.
W obu przypadkach zachowujesz artefakt. Wcześniej musisz jednak podjąć jeszcze decyzję co do Lae'zel:
- Jeśli wcześniej odwiedziłeś ambulatorium, a maszyna uległa zniszczeniu (zawsze się tak dzieje, gdy wejdzie do niej Lae'zel), to wspomnij jej o tym wydarzeniu, a będzie w Twojej drużynie niezależnie od tego, co zrobisz z artefaktem;
- Zatrzymanie artefaktu - przy tej decyzji musisz mieć bardzo wysoki poziom aprobaty z tą postacią, aby Lae'zel nie chciała z Tobą walczyć. Alternatywnie możesz ją zostawić w obozie chwilę przed rozmową z Inkwizytorem.
- Jeśli dasz artefakt, a potem sprawy potoczą się tak, że i tak go odzyskasz (nie masz na to wpływu, bo Senna Zjawa pokaże swoje kolejne oblicze), to Lae'zel zostanie w Twojej ekipie po krótkiej rozmowie (musisz ją do tego przekonać).
Zawsze dochodzi więc do walki z Inkwizytorem i jego sługami. Ważne jest, aby pokonać w pierwszej kolejności właśnie niego, bo potrafi on mobilizować sojuszników do ciężkiej walki.
Po starciu porozmawiasz z królową (o ile postanowiłeś zachować artefakt). Rozmowa będzie bardzo podobna do tej, kiedy oddajesz artefakt, lecz z tą różnicą, że dopiero później zabijasz inkwizytora.
Podczas rozmowy z królową Vlaakith dowiesz się jeszcze więcej o artefakcie. Potem zdecydujesz, czy chcesz zabić Senną Zjawę, która rzekomo jest tą złą:
- Zgodzić się na zabicie Sennej Zjawy - co nie spodoba się sojusznikom oprócz Lae'zel. Dotrzesz do "snu", gdzie finalnie spotkasz Senną Zjawę. Jeśli spróbujesz ją zabić, to ona i tak będzie miała sposób, aby dalej cię wspierać, choć nie będzie Ci już tak ufać, jak w przypadku wyboru, gdzie odmówiłbyś królowej.
- Odmówienie królowej wiąże się z tym, że Lae'zel będzie wściekła, lecz reszta sojuszników oraz Senna Zjawa ucieszą się z podjętej decyzji, gdy będziesz z nimi rozmawiał w Sferoskopie. Dodatkowo musisz wiedzieć, że teraz wszyscy githyanki będą do Ciebie wrogo nastawieni.
W obu przypadkach wejdziesz do Pryzmatu, gdzie podejmiesz decyzję opisaną wyżej. Pamiętaj, że odmówienie równa się ze złością Lae'zel, więc musisz mieć wysoki poziom aprobaty, by utrzymać ją w drużynie.
Po wejściu do sfery astralnej przejdź przez jaskinię, aby rozpocząć rozmowę z Senną Zjawą. Zaatakuj ją lub dalej z nią współpracuj (w obu przypadkach przeżyje i dalej będzie chciała ci pomóc ujść z życiem przez całą przygodę). Potem pomów z Lae'zel, a zadanie to dobiegnie końca.